Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 36 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 708
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel, xenonpæren i VW100 vil produsere et langt mer fargekorrekt bilde enn man oppnår med VW50. Dette fordi xenonpæren har en fargetemperatur nær 6500 kelvin, og i tillegg et fargespektrum mer langt jevnere energi. Bildemessig har nok VW100 defor et fortrinn. Men dessverre er det nettopp xenonpæren som står for de største ulempene også. Den har svært kort "levetid", og den produserer også svært mye varme i forhold til lysutbyttet.

Å si at VW50 er bedre blir helt feil, men den kan nok i mange tilfeller være det beste valget likevel. Tar en prisen på xenonpærene med i betraktningen (og den særdeles korte levetiden), skjønner jeg hvorfor de fleste nok vil foretrekke VW50. Det koster fort mer enn det smaker å drifte en VW100.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Istemmer med Arendal om at forskjellen mellom Pearl og 8720 (og andre 720-PJer) vi være stor, uansett hvilket materiale du kaster på den. Trykket i fargene, total mangel på SDE (som også er litt synlig på en DLP dersom du drar bildet opp endel), et skarpere bilde, bedre sortnivå og en definitivt lekrere projektor.
    Ble 100% overbevist etter å ha lest testen skrevet av Gorm. Bladet lå i postkassa i går

For en omtale!!!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og hvor blir det av bladet a!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...og hvor blir det av bladet a!
    ...i postkassa, Lygren...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ble 100% overbevist etter å ha lest testen skrevet av Gorm. Bladet lå i postkassa i går

For en omtale!!!
    Det er bare å bestille vet du;-)

Ser at du har en gammel Yamaha 2400 og da bytter du vel den ut med en 2700 samtidig. Jeg har den selv og er helt enig med Jfinnerud i at dette er en svært god receiver.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestiller i februar. Enten det, eller at jeg kjøper den brukt av en av dere "gale" som MÅ ha JVC HD1

Jeg er godt fornøyd med Yamaha´n og den spiller godt til SVS SBS. Skulle jeg byttet nå hadde det kanskje blitt til Pioneer AX4. Men jeg bytter nok ikke før det kommer receivere med dekoding av DTS HD og TrueHD.

Uansett har jeg måtte bearbeide kona lenge for å overbevise at vi MÅ ha Pearl istedet for en pj til 15k. Å "søke" om ny forsterker nå, blir taktisk svært uklokt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal du få lurt inn en PS3?

Bare bytte ut PS2 og satse på at hun ikke legger merke til det?

Det blir nok relativt greit å fa tak i en brukt VW50 etter hvert ja.
    Nok av "galninger" her inne vet du

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvordan skal du få lurt inn en PS3?
    Hvorfor tror du dette blir en problemstilling? Når PS3 kommer på markedet så har SVS!-man sikkert slitt ut Pearl :-D Vi snakker jo ikke akkurat om at PS3 er rett rundt hjørnet

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en meget positiv omtale ja

Det blir nok relativt greit å fa tak i en brukt VW50 etter hvert ja.
    Nok av "galninger" her inne vet du:wink:
    Det er det liten tvil om

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvorfor tror du dette blir en problemstilling? Når PS3 kommer på markedet så har SVS!-man sikkert slitt ut Pearl :-D Vi snakker jo ikke akkurat om at PS3 er rett rundt hjørnet
    Hvis han allerede har slitt den ut har han ett problem igjen når han må overtale kona om å få kjøpe både PS3 OG enda en ny projector:-D

Dette med å slite ut og bruke opp pære på projectorer har aldri vært noen problemstilling for meg. Mitt utstyr rekker knapt nok å få ett tynt støvlag før jeg selger det eller sender det for oppgradering.

Nå er det jo mulig at jeg kommer til å ha VW50 ganske lenge all den tid den er rimelig fremtidsrettet og jeg ikke har funnet noen irritasjonsmomenter enda. Det pleier vanligvis å gå skremmende fort, men foreløpig holder den stand faktisk.

Selvsagt kommer det noe nytt og bedre, men det er ingenting som irriterer meg med den. Jeg har forresten med vilje ikke sett etter konvergensproblemer eller slike ting. Jeg kjenner meg selv så godt at hvis jeg først finner noe, så begynner jeg å irritere meg over det.

Ignorance is bliss

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he-he, ja dere får sagt det Blir nok en PS3, ja, men sikkert ikke før til neste høst. Men å lure DEN inn ubemerket, tror jeg ikke går.

En ting med Pearl som jeg lurer på. Den er kompatibel med 1080p24. Betyr det at den gjør om 1080-signalet fra XA1 til 24fps, eller misforstår jeg. Når det gjelder det rolige bildet på Pearl; så jeg virkelig forskjell ift HS60. På Sonycenteret byttet de om til HS60 umiddelbart etter Pearl, og jeg fikk se samme testscene fra Underworld. Jeg oppdaget at porene i huden til skuespillerne var superdetaljert selv om det var bevegelser. Dette var fraværende på HS60. Alt var så skarpt ved panoreringer, noe som gjorde at man ble sugd inn i handlingen.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Når det gjelder det rolige bildet på Pearl; så jeg virkelig forskjell ift HS60. På Sonycenteret byttet de om til HS60 umiddelbart etter Pearl, og jeg fikk se samme testscene fra Underworld. Jeg oppdaget at porene i huden til skuespillerne var superdetaljert selv om det var bevegelser. Dette var fraværende på HS60. Alt var så skarpt ved panoreringer, noe som gjorde at man ble sugd inn i handlingen.
    Bare en liten detalj. Tror jeg var på Sony senteret rett etter deg. Da hadde de en HS50 stående. Husker at jeg var litt overrasket over at det var forrige modell som sto der. Vet ikke om dette er bevist eller ikke og ei heller om det er stor forskjell på HS50 og 60.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var der for 10 dager siden og jeg mener det var HS60 (sort ring rundt linsa) som sto der da. Forskjellen var mindre screendoor og bedre kontrastnivå på HS60. Vet Gorm skrev at det var mer SDE på HS60, men det syntes ikke jeg. HS50 var plagsomt mye SDE og veldig lite detaljer i mørke områder.

Føler at jeg ikke har sett Pearl sitt fulle potensiale enda. Lerretet var alt for grått og mistenker en gain på rundt 0,8. Samtidig så jeg kun SDDVD, og forskjellen var "liten" ned til HS60. Men det er jo 1080-materiale som virkelig gir hakeslipp, da
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting med Pearl som jeg lurer på. Den er kompatibel med 1080p24. Betyr det at den gjør om 1080-signalet fra XA1 til 24fps, eller misforstår jeg.
    Litt Det betyr at VW50 støtter 1080p24 fra blant annet Bluray spillere.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg er ikke enig.Jeg synes 1080i på 8720 er bedre enn 720p.
    Her kommer det jo også helt an på hva slags kvalitet det er på kilden (DVD-spilleren) du har kjørt 720p i fra.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forresten sett kjapt på VW50 i min egen kino i går kveld, og jeg må si det tydelig; Det er et ufattelig bra bilde på denne projektoren. Direkte sammenlignet med en av de klart beste 720 (768)-projektorene på markedet i dag, Sharp Z3000, er det nesten klasseforskjell. Jeg har et 100" lerret på 3,4 meter sitteavstand, og jeg kan se bittesmå antydninger til SDE med Z3000. Når VW50 står for bildeleveringen blir det hele mye mer helhetlig, og sammenligningen med et "analogt" filmbilde blir tydelig. Bortsett fra at bildet oppleves som mye skarpere enn det jeg opprinnelig forbinder med analogt.

Jeg har tidligere også sett VW100, og jeg oppfatter også bilde som litt skarpere på VW50. Egentlig litt rart, men mulig at det er Xenon-lyset som bidrar til opplevelsen, i og med at de optiske løsningene er nær identiske.

Støynivået er jo latterlig lavt, og med den hengende rett over hodet vil ikke støy fra projektoren være det første du henger deg opp i.

Hele projektoren vekker et skikkelig "må ha"-begjær hver gang jeg ser den. Utseende, byggekvalitet, alle mulighetene, fleksibiliteten, trykket i bildet, lavt støynivå, optikken, alt er på plass her. Og når den har bikket et godt stykke under 40k, er jaggu bildekvalitet pr kroner vanskelig å slå for konkurrentene.

"Way to go, Sony"....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å søke i tråden, men fant ikke noe i farten og har ikke tid til å lese 25 sider igjen.
    Hvor stort bilde vil WV50 kunne gi i en lyskontrollert kino hvis en strekker seg opp mot maks? Tenker da i forhold til lysutbytte.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv tenkt og ha 3 meter bredt lerret og tror nokk ikke det skal bli noe problem, men det er vel ikke noe direkte svar på spørsmålet ditt.....
    Ang. lerret til denne vil jeg gjerne ha noen råd. Synes lerretet på sonysenteret ikke er helt innertier og lurer på om adeo kan være noe? hva er det beste lerretet til denne med ca 3 meters bredde i et dedikert og lyskontrolert rom? (og hva er nest best:-D )

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha et så stort lerret som 300cm er det vel hvitt som gjelder. Dreamscreen Brilliant White kan jo være aktuell.

Pearl trenger neppe noe drahjelp av et grått lerret...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 300cm bredde MÅ du bruke "high" lampemodus, og samtidig ha god lyskontroll, uavhengig av farge på lerret. Det går, men ikke så mye mer.

Side 25 av 36 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •