Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 36 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 708
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Er i tvil...

Ja-ja, jeg har jo ingen pj enda, da, så jeg har tid å vente litt (februar). Men jeg må si jeg blir i tvil annen hver uke som går. Skal jeg kjøpe Pearl eller skal jeg kjøpe 8720? Nå er den jo nede på drøye 16k kroner!

Jeg kommer helt klart til å se mest dvd, da HDDVD ikke er på utleie enda. Og forskjellen mellom Pearl og 8720 på SDDVD er vel ikke så stor, vil jeg tro. Men så er jo spørsmålet når det gjelder HDDVD, da. Det er jo snakk om over 20k i prisforskjell på disse to. Jeg husker da jeg så 8720 på Plaza, og jeg ble mektig imponert. Til da var favoritten H79, men jeg syntes 8720 slo denne klart. Men til en pris på 55k visste jeg at denne var helt uoppnåelig for meg.

Jeg har derimot aldri sett Pearl eller 8720 tilkoblet HD-kilde. Så spørsmålet blir om Pearl er så veldig mye bedre enn 8720, si koblet til en HD-XA1? Jeg vet at jeg ikke får brukt HDDVD til det fulle med 720p, men er forskjellen virkelig SÅ stor. Da mener jeg forskjeller som er mulig å se uten å måtte se de samtidig.

Derfor spør jeg dere som har erfaringer med begge disse pj. Jeg har lest "mini-testen" her inne, men mange av dere er jo så jæv... flisespikkere Noen av dere har jo eid sinnsyke fremvisere som Barco CRT og annet dyrt fra DLP. Dette er min første pj. Samtidig har jeg lyst til å kjøpe en pj jeg blir fornøyd med imange år, uten å "måtte" selge om 12 mnd.

Filmrommer blir helt avblendet med mørke, matte farger og med Dreamscreen Dynagrey 92".

Trenger litt råd nå...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forskjellen vil være stor.

Grunnen til det er at til nå så har HD-DVD spillerene levert ett bra bilde på 1080i men ett dårlig bilde på 720p.

Dermed så er man avhengig av en god scaler og deintelacer i projectoren for å konvertere 1080i -> 720p og det er ikke det 8720 er best på.

Sharp Z3000 er mye bedre enn både HC3000 og 8720 etter hva jeg kan forstå.

VW50 har også andre kvaliteter enn dette i form av fargedybde, rolig og stabilt bilde osv som man ikke får med 1 chips DLP.

Jeg kunne ikke tenke meg å bytte til hverken LCD eller DLP igjen uansett om man snakker HD eller SD.

Jeg synes også bildebehandlingen er svært god. Jeg har jo bare en crappy liten Pioneer 696 sender 576i over HDMI til projectoren og det er veldig bra.

Jeg så forresten Denon 2930 på VW100 hjemme hos jfinnerud og det var også veldig bra, selv om jeg personlig foretrekker VW50.

Så, uansett HD eller SD ville jeg valgt VW50 hvis man har råd.
    Har man ikke råd er det jo ikke noe å tenke på likevel.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Det er sånne utdypende svar jeg håpet å få. Flott!

Jeg har råd til Pearl, det er ikke det, men 20k i prisforskjell er mye penger dersom det ikke er mye å hente i bildekvalitet.

Setter pris på flere meninger rundt dette
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, er ikke VW50 nesten perfekt ned til ca 20 IRE rett ut av eska?

Colour temp "LOW"
    Dette vil variere fra eksemplar til eksemplar. Det blir det samme som at man ikke kan ta kalibrerte settinger fra en annen lik projektor å bruke i egen projektor....

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK: Vel, det kommer an på hvor nøye man er.

Det er jo ikke helt bingo det som Sony produserer.
    Avvik kan det være, men jeg sover godt om natta for det;-)

SVS-man: Selvsagt er det stor prisforskjell, og man får en HD spiller og en stor bunke plater for prisforskjellen.

Men, er man AVhengig må man ha begge deler:-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arendal: jeg er AVhengig
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg så forresten Denon 2930 på VW100 hjemme hos jfinnerud og det var også veldig bra, selv om jeg personlig foretrekker VW50.
    Hvorfor foretrekker du vw50 fremfor vw100? Har selv sett vw50 og lurer litt på hva som skiller de to. Er vw50 bedre på enkelte områder?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor foretrekker du vw50 fremfor vw100? Har selv sett vw50 og lurer litt på hva som skiller de to. Er vw50 bedre på enkelte områder?
    VW50 har bedre iris, men det er vel det hele...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    VW50 støtter også 1080p24 på HDMI, noe VW100 ikke gjør. Dette er en fordel m.h.t. blu-ray og sannsynligvis HD-DVD en gang i fremtiden. Det er også en fordel om man har ekstern videoprosessor.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dere er inne på sammenligninger mellom pj er.
    Hva med 8720 + Vantage HD (pakketilbud ca 33K) opp mot WV 50 (ca 37) da har en jo en HD vp til senere ? :-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    VW50 har bedre iris, men det er vel det hele...
    Stemmer ikke helt det der AK, for den har også langt bedre dynamisk gammajustering. En annen ting mange vil sette pris på er to moduser for lysutbytte, for ikke å snakke om at VW50 faktisk bibeholder lysutbyttet svært mye lenger enn VW100.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at jeg er kjerringa mot strømmen her, men jeg synes bildet på VW50 er skarpere ( klarere ) enn på VW100.

Jeg synes også at det er mere "trøkk" i bildet på VW50.

Dessuten er irisen "perfekt" da jeg aldri har sett den, men det gjør jeg på VW100 i ekstreme tilfeller.

Min projector har heller ikke lyse hjørner.

Som det er skrevet her så er 1080p/24 "viktig" for meg som venter utolmodig på Blu-ray. Den støtter også 576i over HDMI og gjør en god jobb med deinelacing og skalering.

Selv om mange synes jeg er svært kravstor og pirkete på bilde, er jeg heldigvis ikke like kravstor som enkelte andre her på forumet og er svært fornøyd med VW50.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer ikke helt det der AK, for den har også langt bedre dynamisk gammajustering. En annen ting mange vil sette pris på er to moduser for lysutbytte, for ikke å snakke om at VW50 faktisk bibeholder lysutbyttet svært mye lenger enn VW100.
    Jeg hadde glemt at VW100 bare hadde en lampemodus.....

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forskjellen vil være stor.

Grunnen til det er at til nå så har HD-DVD spillerene levert ett bra bilde på 1080i men ett dårlig bilde på 720p.

Dermed så er man avhengig av en god scaler og deintelacer i projectoren for å konvertere 1080i -> 720p og det er ikke det 8720 er best på.

Sharp Z3000 er mye bedre enn både HC3000 og 8720 etter hva jeg kan forstå.

VW50 har også andre kvaliteter enn dette i form av fargedybde, rolig og stabilt bilde osv som man ikke får med 1 chips DLP.

Jeg kunne ikke tenke meg å bytte til hverken LCD eller DLP igjen uansett om man snakker HD eller SD.

Jeg synes også bildebehandlingen er svært god. Jeg har jo bare en crappy liten Pioneer 696 sender 576i over HDMI til projectoren og det er veldig bra.

Så, uansett HD eller SD ville jeg valgt VW50 hvis man har råd.
    Har man ikke råd er det jo ikke noe å tenke på likevel.
    mener du at Z3000 eller HC3001 er bedre på HDDVD enn PE8720?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet HC3000 på 1080i og det var elendig.
    Z3000 er mye bedre, ja faktisk svært bra. ( Min favoritt 720 for tiden ).
    HC3100 har jeg ikke sett.

Jeg har heller ikke prøvd 1080i på 8720 selv, men har hørt av andre at det ikke er favoritt signalet. Den trives best med 720p inn som de fleste andre 720 projectorer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har plutselig bildet blitt grønt på HDMI fra HTPCn min... Ser ut til at det er kabelen som ikke vil være med på leken lenger... Morro å ha en utgiftspost :twisted:

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet HC3000 på 1080i og det var elendig.
    Z3000 er mye bedre, ja faktisk svært bra. ( Min favoritt 720 for tiden ).
    HC3100 har jeg ikke sett.

Jeg har heller ikke prøvd 1080i på 8720 selv, men har hørt av andre at det ikke er favoritt signalet. Den trives best med 720p inn som de fleste andre 720 projectorer.
    Jeg er ikke enig.Jeg synes 1080i på 8720 er bedre enn 720p.
    Mvh bigtor

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja-ja, jeg har jo ingen pj enda, da, så jeg har tid å vente litt (februar). Men jeg må si jeg blir i tvil annen hver uke som går. Skal jeg kjøpe Pearl eller skal jeg kjøpe 8720? Nå er den jo nede på drøye 16k kroner!

Jeg kommer helt klart til å se mest dvd, da HDDVD ikke er på utleie enda. Og forskjellen mellom Pearl og 8720 på SDDVD er vel ikke så stor, vil jeg tro. Men så er jo spørsmålet når det gjelder HDDVD, da. Det er jo snakk om over 20k i prisforskjell på disse to. Jeg husker da jeg så 8720 på Plaza, og jeg ble mektig imponert. Til da var favoritten H79, men jeg syntes 8720 slo denne klart. Men til en pris på 55k visste jeg at denne var helt uoppnåelig for meg.

Jeg har derimot aldri sett Pearl eller 8720 tilkoblet HD-kilde. Så spørsmålet blir om Pearl er så veldig mye bedre enn 8720, si koblet til en HD-XA1? Jeg vet at jeg ikke får brukt HDDVD til det fulle med 720p, men er forskjellen virkelig SÅ stor. Da mener jeg forskjeller som er mulig å se uten å måtte se de samtidig.

Derfor spør jeg dere som har erfaringer med begge disse pj. Jeg har lest "mini-testen" her inne, men mange av dere er jo så jæv... flisespikkere Noen av dere har jo eid sinnsyke fremvisere som Barco CRT og annet dyrt fra DLP. Dette er min første pj. Samtidig har jeg lyst til å kjøpe en pj jeg blir fornøyd med imange år, uten å "måtte" selge om 12 mnd.

Filmrommer blir helt avblendet med mørke, matte farger og med Dreamscreen Dynagrey 92".

Trenger litt råd nå...
    Istemmer med Arendal om at forskjellen mellom Pearl og 8720 (og andre 720-PJer) vi være stor, uansett hvilket materiale du kaster på den. Trykket i fargene, total mangel på SDE (som også er litt synlig på en DLP dersom du drar bildet opp endel), et skarpere bilde, bedre sortnivå og en definitivt lekrere projektor.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ingen projektorekspert og muligens litt på viddene her etter å ha skummet mellom de siste sidene - men er det slik at VW50 er en bedre projektor enn VW100 til dobbel pris??

Hadde satt pris på om noen kunne gitt meg et kort og konsist svar på det.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hadde satt pris på om noen kunne gitt meg et kort og konsist svar på det.
    Post # 468 # 469 # 471 # 472 det var vel kort og konsist :-D

Side 24 av 36 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •