Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 36 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 708
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De filmene jeg har testet på HD-DVD er Last samurai og Riddic.

En scene som er fin å teste dette på er i Ladt samurai hvor Tom Cruice står på en veranda og ser utover ett regntungt landskap.
    Da kan man fortsatt nesten skildre hver regndråpe fra hverandre samtidig som man ser stoffet i "kjolen" hab går med. I denne scenen er venstre side med regnet veldig lys, men høyre side er veldig mør da den er innendørs ( vanskelig å forklare men de som har sett filmen skjønner hva jeg mener. )
    Her er detaljnivået helt enormt selv om en skulle tro at videoprosessoren er svært stresset på grunn av all bevegelsen på venstre side.

På begynnelsen av Riddic blir han jaget rundt inne i en grotte hvor det er svært mørkt, med kraftige lyskastere på romskipet. Likevel er det massevis av detaljer i hår og skjegg på Riddic.

På DVD har jeg brukt Aeon flux mye til testing og der er det en scene hvor hun dreper en fyr i senga og kameraet føger henne rundt i rommet. Og da kan man se svært mye detaljer i veggmaleriene og håret hennes. Noen minutter etter at hun har gått ned trappa og kommet inn i det andre rommet og det er svært lyst i rommet er det en del støy i de fineste detaljene i drakta hennes. Om dette skyldes DVD'en spilleren eller VW50 er jeg ikke sikker på. Har ikke denne i HD for direkte sammenlikning dessverre.

Så svaret mitt må vel være nei, jeg mister ikke detaljer selv om det er mye kontrast.

Jeg ser minst like mye detaljer i dag både på DVD og HD som jeg gjorde på AMO og HC3000. HD inn på HC3000 funket i det hele tatt ikke så bra. 720p ut av Toshibaenvar ikke noe å skryte av, og 1080i inn på HC3000 fungerte også relativt dårlig. Begge deler var som å se DVD utgaven av samme film med Pioneer 989 som kilde, om ikke dårligere.

Nå kan det se ut som om Panasonic ikke slipper Blu-ray spilleren sin før den "offisielle" Blu-ray dagen 17.11 altså samme dag som filmene blir sluppet.

Jeg må altså vente enda 2 uker før jeg kan se ekte HD på projectoren min:?

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer og` Ruby, da jeg enda irriterer meg litt over regnbuer på BenQ8720, til tider da. Er Ruby mye bedre enn 8720? er det verdt en oppgradering til den?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Vurderer og` Ruby, da jeg enda irriterer meg litt over regnbuer på BenQ8720, til tider da. Er Ruby mye bedre enn 8720? er det verdt en oppgradering til den?
    Enkelt og greit; Ja!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er tråden til VPL-VW50 (Pearl), ikke VPL-VW100 (Ruby)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Dette er tråden til VPL-VW50 (Pearl), ikke VPL-VW100 (Ruby)

Sorry, jeg mente Pearl, gikk litt rask der

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Evan Powell kikket på VW50...

Review: Sony VPL-VW50 Home Theater Projector
    Det ser dog ikke ut til at han har kikket særlig mye på den når han uttaler dette:

Sitat Opprinnelig postet av PJCentral
    There is no horizontal lens shift movement, so the projector must be placed on a projection line that is perpendicular to the center of the screen.
    Jeg er forøvrig enig i at projektoren kunne vært skarpere. Det ser ut som optikken ikke er det beste på VW50 da den er rimelig uskarp i hjørnene. (Sony må nødvendigvis spare litt for å prise den såpass mye lavere enn VW100.)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at uskarpheten ikke skyldes konvergens, eller at du på noe vis nærmer deg ytterkan på lens-shift.
    Forøvirg er linsen identisk med den i VW100, så det er nepper et punkt på "spareprogrammet". De to VW50 jeg har kalibrert har hatt veldig god skarphet over hele bildeflaten, så du burde kanskje reklamere på din?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Er du sikker på at uskarpheten ikke skyldes konvergens, eller at du på noe vis nærmer deg ytterkan på lens-shift.
    Forøvirg er linsen identisk med den i VW100, så det er nepper et punkt på "spareprogrammet". De to VW50 jeg har kalibrert har hatt veldig god skarphet over hele bildeflaten, så du burde kanskje reklamere på din?
    Selvom linse-konstruksjonen er den samme, og det virker logisk og kostnadsbessparende, så er det fullt mulig å spare på selve linse-elementene, enten med lavere kvalitet på elementene eller lavere kvalitet på kvalitetssikringen. Bare spekulasjon fra min side.

Når Ruby'en kom, så skjønte man heller ikke at man kunne putte så dyr og god optikk i en så rimelig projector. Har de videreført den fullt og komplett i Pearl, så må kostnadsreduksjon og effetivisering kommet langt. Men volumet er mye større Pearl iforhold til Ruby, men fortsatt lavt totalt sett i projector sammenheng.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ikke konvergensen som er et problem her. Med maksimal fokus i midten er høyre nedre hjørne direkte uskarp. Dette ses enkelt på windows desktop. Dersom jeg justerer den så skarp som mulig i dette hjørnet er skarpheten på venstre side dårlig.

Jeg skal eksperimentere litt med lens-shiften for å se hva det kan gjøre. Slik det er nå er projektoren montert i water omtrent i samme høyde som øvre bildekant. Det er mulig jeg kan vnkle projektoren nedover for å forandre posisjonen på linsen.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For nesten 40k skal den vel være skarp i hele bildet?! Du sier at den er direkte uskarp i ett av hjørnene; tror jeg da hadde reklamert på den, AK. Det må jo være en feil.

At noe skarphet KAN avta i kantene er jo greit - men når du skriver "direkte uskarp" høres det ikke bra ut...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For nesten 40k skal den vel være skarp i hele bildet?! Du sier at den er direkte uskarp i ett av hjørnene; tror jeg da hadde reklamert på den, AK. Det må jo være en feil.

At noe skarphet KAN avta i kantene er jo greit - men når du skriver "direkte uskarp" høres det ikke bra ut...
    I mitt tilfelle er det ikke bare at skarpheten avtar, men den er som sagt direkte uskarp dersom jeg justerer best mulig fokus i midten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    I mitt tilfelle er det ikke bare at skarpheten avtar, men den er som sagt direkte uskarp dersom jeg justerer best mulig fokus i midten.
    Da høres det utsom om ett av elementene i linsen er litt ute av plassering. Ville reklamert på den, hvis det ikke viser seg at den er litt ute av plassering med tanke på avstand, vinkling eller i ytterområde av lens-shift.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da høres det utsom om ett av elementene i linsen er litt ute av plassering. Ville reklamert på den, hvis det ikke viser seg at den er litt ute av plassering med tanke på avstand, vinkling eller i ytterområde av lens-shift.
    Jeg får desverre ikke kikket mer på dette før i morgen kveld, men jeg har vatret opp projektoren i begge retninger, samt målt at den står 100% midt på lerretet (på millimeteren). Kanskje jeg skulle bruke den som anker??

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting til som irriterer meg. Det er faktisk helt umulig å få geometrien i bildet 100% korrekt, og det er heller ikke helt likt på begge sidene. når alt er montert korrekt er bildet 1-2cm bredere nede enn oppe. Dette gjør det håpløst å fylle lerretet perfekt.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og du har selvfølgelig ikke kommet borti keystone-knappen?...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og du har selvfølgelig ikke kommet borti keystone-knappen?...
    Må jeg svare på det?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting til som irriterer meg. Det er faktisk helt umulig å få geometrien i bildet 100% korrekt, og det er heller ikke helt likt på begge sidene. når alt er montert korrekt er bildet 1-2cm bredere nede enn oppe. Dette gjør det håpløst å fylle lerretet perfekt.
    Å fylle lerret mitt perfekt har jeg verken klart med min gamle 4805 eller 8720. Lurer nesten på om lerretet mitt er litt "off"...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på at lerretet er vinkelrett på projektoren også?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik skal selvsagt ingen projektor være, og så fremt du selv ikke er skyld i at så er tilfelle - reklamér.

Side 20 av 36 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •