Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 36 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 708
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror AK mente å se den, men da må jeg ha blundet for jeg så det ikke.

Jeg har bestilt og betalt min hos AVshop og venter i lengsel og spenning på å koble den opp i bakprosjeksjonsoppsettet mitt sammen med Blu-ray spilleren. Dette kan bli trivelig
    Jeg er faktisk usikker på om det var irisen jeg så den ene gangen ja Da stod den forøvrig i Auto 1. I Auto 2 var det såvidt mulig å skimte den i de største lysovergangene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer tor, men la oss likevel prøve å holde denne tråden teknisk

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tor: Gratulerer! Kan vi håpe på en liten rapport allerede denne helgen? :wink: :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada. jeg kommer helt klart til å skrive en liten rapport.

skal kjøre den opp mot en ruby på samme lerret så det blir spennende å se resultatene.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Side om side med Ruby på samme lerret..dette blir jo enda bedre! Ser virkelig fram til å lese din (og andres) perle-rapport nå! :-D

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Henge pearl i taket.

Hvillket takoppheng skal jeg bruke til denne da?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Hvillket takoppheng skal jeg bruke til denne da?
    Det ser ut til at Vogels PPC200 brude fungere greit. Sikkert andre universelle fester også, men personlig tror jeg at Vogels er et sikkert valg.

Jeg har forøvrig hatt min VW50 i noen dager nå. Jeg har ikke fått testet den så mye enda, men bildet rett ut av esken er i hvert fall meget bra. Det som slo meg mest var kontrastytelsen kontra min tidligere AE700 (kan vel ikke helt sammenlignes). Videre var det usedvanlig mye valg i menyen, så denne er det mulig å tweake veldig mye!

Edit: Om jeg skal si noe negativt, så er det at den motoriserte lens-shift og zoom funksjonen kan være litt vanskelig i bruke ettersom den ikke beveger seg på millimeteren, men heller på centimeteren. Dette krever at man kjører litt frem og tilbake med motoren og prøver å time stoppet slik at det blir perfekt. Dette er heldigvis ikke noe en gjør så veldig ofte. Ellers så hadde jeg håpet at den horisontale lens-shift funksjonen hadde større utslag. 15 cm på 100" lerret er ikke så veldig mye... Dette gjør den litt vanskeligere å plassere i problematiske rom.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det er litt OT, men hvor kan man få en demo av Pearl (rundt Oslo)?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den har visstnok ankommet sony center...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Endelig fått testet litt!.

fikk satt den opp idag for test og førsteintrykket er imponerende. den er veldig lyssterk og hadde ingen problemer med å fylle et 3meter bredt lerret.

her virker det som om det er mange likheter med rubyen. linsen virker til å være mer eller mindre identisk. akkurat samme zoomrange, fokus var helt lik som rubyen. veldig skarp .

Den har riktig nok ikke fullt så fyldige farge som rubyen men det er etter min mening å ha sett de ved siden av hverandre flisespikkerier med tanke på den store prisforskjellen.

sortnivået var også veldig bra. jeg som kommer fra high end 3rørs verden var litt skeptisk til dette, men ble imponert over projektorens egenskap her og. detaljer i mørke partier og uniformitet i bildet er uten tvil noe av det beste jeg har sett.

alt i alt er dette et knallkjøp til prisen som kreves. den bråker heller ikke mye, men i forhold til rubyen så lager den en litt mer høyfrekvent lyd. jeg som er vant med bråkete 3rørs projektorer, er dette som å komme til himmelen

når det kommer til den interne bildebehandlingen så er den ikke så veldig god at det gjør noe. vi testet bare litt film basert 1080i materiale og sammenliknet med crystalio 2 så var det mer eller mindre som natt og dag. det var mye mer detaljer i mørke partier, bildet ble betraktelig skarpere og i det hele tatt mer ro i bildet. nå koster crystalioen riktig nok like mye som projektoren så det blir ikke helt rettferdig, men det viser bare at med en projektor med så høy oppløsning at det kreves ryddig bildebehandling for å lage et bra bilde.

vi prøvde også med anamorphisk linse og 2,35:1 lerret. Dette er garantert framtiden. opplevelsen løftes flere hakk. de som ikke har sett dette, vil garantert bli bitt av basillen når det oppleves.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har vel samme feilen som Ruby med noe lysere partier i hjørnene på bildet. Vises dette godt?

Jeg fikk hentelapp fra AVshop i går :-D . Må dessverre på jobb så jeg får ikke hentet den før i kveld. Blir en lang dag på jobb..:?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Den har vel samme feilen som Ruby med noe lysere partier i hjørnene på bildet. Vises dette godt?

Jeg fikk hentelapp fra AVshop i går :-D . Må dessverre på jobb så jeg får ikke hentet den før i kveld. Blir en lang dag på jobb..:?
    jeg har ikke sett noe av det problemet med lysere hjørner men det er nok mulig at det er der ja. jeg må først få testet den med et helt svart bilde i stupmørke.

du har virkelig noe å glede deg til. Dette er en helt sinnsyk god projektor til prisen, jeg har ihvertfall ikke sett maken før. Det virker nesten som sony har dumpet prisen på den for å markere seg i markedet.

har du planer om å bruke videoprosessor på projektoren?.

regner med at du skriver litt om egne erfaringer når du får den

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det regner idag!. hmmm what to do?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    når det kommer til den interne bildebehandlingen så er den ikke så veldig god at det gjør noe. vi testet bare litt film basert 1080i materiale og sammenliknet med crystalio 2 så var det mer eller mindre som natt og dag. det var mye mer detaljer i mørke partier, bildet ble betraktelig skarpere og i det hele tatt mer ro i bildet.
    Klarer ikke Pearl inverse telecine på HD?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Klarer ikke Pearl inverse telecine på HD?
    Den gjør 1080i med inverse telecine på en meget god måte. Selvsagt så vil en VantageHD, Optoma HD3000 eller CII reise ytelsen enda noen hakk.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvis Pearl klarer ICT uten problemer så må jeg spørre hva en CII eller en annen VP for den saks skyld har igjen av arbeidsoppgaver når det gjelder filmbasert 1080i.

*Skalering er det ikke snakk om (Tor nevnte 2.35:1 setup også, da blir det skalering igjen, men det var først senere i posten hans).
    * Støyreduksjon gir et glattere bilde men på bekostning av detaljer, så det kan det heller ikke være.
    * Detail enhancement? Jeg har selv testet Vantage sin og det er etter min mening ikke snakk om dag-og-natt forskjeller.
    * Endring av gamma?
    * Fargekalibrering?

Hva er det en CII gjør som gir "mye mer detaljer i mørke partier, bildet ble betraktelig skarpere og i det hele tatt mer ro i bildet"?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvis Pearl klarer ICT uten problemer så må jeg spørre hva en CII eller en annen VP for den saks skyld har igjen av arbeidsoppgaver når det gjelder filmbasert 1080i.

*Skalering er det ikke snakk om (Tor nevnte 2.35:1 setup også, da blir det skalering igjen, men det var først senere i posten hans).
    * Støyreduksjon gir et glattere bilde men på bekostning av detaljer, så det kan det heller ikke være.
    * Detail enhancement? Jeg har selv testet Vantage sin og det er etter min mening ikke snakk om dag-og-natt forskjeller.
    * Endring av gamma?
    * Fargekalibrering?

Hva er det en CII gjør som gir "mye mer detaljer i mørke partier, bildet ble betraktelig skarpere og i det hele tatt mer ro i bildet"?
    Har du testet på 1080p projector? Vi var noen personer blant annet jeg og Gorm, som så litt på både VantageHD og CII, da på både Ruby og Model III. Vi var ganske enige om at bildet ble langt bedre med VantageHD og CII, men som du sier det gjaldt spesielt video-basert 1080i material. Jeg og en kompis syntes også at VantageHD var suveren på 1080i film-basert material med tanke på skarphet.

Men du har rett på 1080i film-basert material så vil jeg ikke anbefale å kjøpe en scaler til 20-45k av den grunn alene. (hvis projectoren allerede gjør inverse-telecine på 1080i film).

På 1080i film-basert materiale så gjør Pearl en utmerket jobb som de allerfleste vil få kjeven ut av ledd ved å se på.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Men du har rett på 1080i film-basert material så vil jeg ikke anbefale å kjøpe en scaler til 20-45k av den grunn alene. (hvis projectoren allerede gjør inverse-telecine på 1080i film).
    Jeg har inntrykk av at de aller fleste bruker prosjektøren til å se film, og jeg synes det er uheldig dersom folk blir skremt fra å kjøpe en eller annen prosjektør fordi de er "nødt til" å investere i en VP. Dersom noen mener at en boks klarer å gjøre bildet fra en HD-DVD / BR film til en 1080 prosjektør bedre vil jeg gjerne vite hvorfor (annet enn de punktene jeg har nevnt over). Forskjellene er små hvis noen i det hele tatt IMO.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har inntrykk av at de aller fleste bruker prosjektøren til å se film, og jeg synes det er uheldig dersom folk blir skremt fra å kjøpe en eller annen prosjektør fordi de er "nødt til" å investere i en VP. Dersom noen mener at en boks klarer å gjøre bildet fra en HD-DVD / BR film til en 1080 prosjektør bedre vil jeg gjerne vite hvorfor (annet enn de punktene jeg har nevnt over). Forskjellene er små hvis noen i det hele tatt IMO.
    Forskjellige preferanser. Mange synes at både VantageHD, CII og Optoma HD3000 er verdt pengene og gjør bildet klart bedre. Andre igjen klarer seg helt fint med det som følger med, og er 100% fornøyd med det. Slik vil det alltid være.

Har du bare HD-DVD og BR som kilder, så minsker nyttefaktoren av ekstern prossesering. Men liker du å se mye konserter, så er jo de fleste av de tatt opp med 1080i60 hd-video.

Side 15 av 36 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •