Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 36 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 708
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Er det mye å hente på å ha en skalerer som tukler med et 1080p signal fra HD-DVD eller bluray da?
    Det er desverre ingen spillere som er ute nå, som klarer å sende ut et rent 1080p/24f signal ifra spilleren, så det vil absolutt være noe å hente med å bruke en scaler på HD-DVD eller Blueray. Toshiba sin G2 toppmodell som lanseres i desember skal gjøre denne jobben bra, men så koster den jo tross alt en del penger også..

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pearl og LBXing av 2.35 filmer..

Vet noen om Pearl har mulighet til å fjerne letterboxing på 2.35 filmer på 16:9 materiale? Hadde jo vært veldig praktisk for oss som bruker 16:9->2.35 linser..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er desverre ingen spillere som er ute nå, som klarer å sende ut et rent 1080p/24f signal ifra spilleren, så det vil absolutt være noe å hente med å bruke en scaler på HD-DVD eller Blueray. Toshiba sin G2 toppmodell som lanseres i desember skal gjøre denne jobben bra, men så koster den jo tross alt en del penger også..
    Det blir kanskje litt snevert å se på hva som er på markedet i dag. Det vil jo komme et rush av spillere i løpet av 2007 og de aller fleste av disse har ikke de samme begrensningene som Toshiba og Samsung i dag besitter... Men, pr. dags dato har du helt rett i det du skriver.

Vet noen om Pearl har mulighet til å fjerne letterboxing på 2.35 filmer på 16:9 materiale? Hadde jo vært veldig praktisk for oss som bruker 16:9->2.35 linser..
    Det tviler jeg egentlig på. Det er ingen andre Sony projektorer som kan dette, så Pearl ville i så fall være den første. Det skjer jo en del ting i high-end land angående 2,35:1 så det hadde vært ypperlig om Sony her hørte på kundene sine og kom med denne muligheten...både til Ruby og Pearl.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Er det mye å hente på å ha en skalerer som tukler med et 1080p signal fra HD-DVD eller bluray da? Man kommer vel langt bare man mater projektoren med dens "native" oppløsning og avspilleren er av god kvalitet? Jeg tenker liksom at dersom jeg oppgraderer til A1XVA vil alt jeg mater den via hdmi som er under 1080p bli oppkonvertert og alt annet gå rett igjennom? Beklager dersom dette ble litt "off-topic".
    Deinterlacing og skalering gjøres av DVDO brikken i A1XVA, og er på ingen måte på høyde med f.eks VantageHD, CrystalioII eller HD3000. Realta-brikken i receiveren brukes kun til støyreduksjon.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oktoberutgaven av tyske Video har testet denne mot Marantz VP-12 S4. På tross av å være over dobbelt så dyr tapte Marantzen og det ikke så mye på lavere oppløsning, men spesielt på dårligere fargegjengivelse. Fargene var meget lik den på kino, men et lite hakk etter Ruby.

Det de ikke var fornøyde med på Pearl var at de ikke fikk stabilt PAL-filmmodus, hva nå det måtte bety.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Det de ikke var fornøyde med på Pearl var at de ikke fikk stabilt PAL-filmmodus, hva nå det måtte bety.
    Det er det samme som går igjen hver gang det testes pre-produksjons utgaver. Støtte for PAL er vel noe av det siste som står på kjøreplanen for software utviklerne. Jeg vil tro at dette var på plass når hovedproduksjonen startet opp.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det tviler jeg egentlig på. Det er ingen andre Sony projektorer som kan dette, så Pearl ville i så fall være den første. Det skjer jo en del ting i high-end land angående 2,35:1 så det hadde vært ypperlig om Sony her hørte på kundene sine og kom med denne muligheten...både til Ruby og Pearl.
    Dette er vel en mulighet som har vært tilgjengelig før. Nå har jeg kun sett på min gamle 10HT, men i zoom mode vil den kutte topp og bunn av bildet og strekke resten av bildet slik at det fyller hele høyden. Dette var i utgangspunktet tenkt brukt til 4:3 disker med svart over og under et 16:9 bilde, men den samme funksjonen løser problemet med 2.35:1. Med en 2.35:1 film blir resultatet med zoom et bilde som er strukket i høyden, og som sammen med en anamorph linse gir det ønskede resultat: film i full bredde

Gøran

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner meg ikke på denne 2:35 hypen.

Hvorfor bruke så mye penger på å ødelegge ett bra bilde?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har du sett kombinasjonen av projektor, 2.35:1 film og anamorf linse i praksis?

Alle må selvfølgelig selv finne ut hva som betyr noe i sin egen kino, men for min egen del smilte jeg fra øre til øre første gang jeg testet Prismasonic på egen projektor. Opplevelsen av å få et 2.35:1 bilde som hadde samme høyde som 16:9, men bredere slik formatet egentlig er ment å være var stor. Et oppsett med konstant høyde, hvor forskjellen på 4:3, 16:9 og 2.35:1 kun er bredden er for meg verdt mer en den forskjellen en anamorf linse gir i redusert kvalitet på bildet.

Jeg er fullstendig klar over at selv med gode løsninger (har selv en Prismasonic H1400-R) vil det være en liten reduksjon i kvalitet på bildet (skarphet og optisk fortegning i ytterkant). Hver enkelt må selv avgjøre om dette er noe man er villig til å leve med i bytte mot full bredde på 2.35:1 filmer.

Dette er vel egentlig et tema for en helt annen tråd, men jeg vil anbefale alle som har muligheten til det å en gang få oppleve hjemmekino med oppsett for konstant høyde:-D

Gøran

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel. jeg ville vel ikke akkurat kalle det å ødelegge bildet. jeg vil heller kalle det å gjøre bildet enda bedre. bakdelen er at den anamorfiske linsa koster litt da :-?

Første gang jeg så et 2,35:1 bilde var rene åpenbaringen iforhold til 16:9 lerretet som jeg hadde levd med lenge. Det er sant at man gjerne må ha en scaler for å gjøre jobben så det er jo også en ekstra kostnad da, men så får man brukt resten av pixlene og man får endel ekstra lysutbytte. . det kjipe er vel kanskje at når man har filmer som er 16:9 native at man får et svart felt på hver side av bildet, men hvor stor del av filmene er 16:9 idag iforhold til 2,35:1.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor bruke så mye penger på å ødelegge ett bra bilde?
    Pearl har vel muligheten til å kunne zoome (evt bruke lens shift) på 2.35 filmer slik at de får samme høyde som 1.85 filmer. Da vil en kunne få bredere bilde men uten evt foringelse av optisk linse. En får da ikke øket lysutbytte og brukt alle piksler men det er en mulighet for å få kinofølelse.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med teksten på 2:35 da?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Hva skjer med teksten på 2:35 da?
    Dette er diskutert i tråden om Prismasonic H-1200R. Ta f.eks en titt på denne posten fra den nevnte tråden: http://avforum.no/forum/showpost.php...5&postcount=33

Videre diskusjon rundt dette kan sikkert være greit å ta i en annen tråd slik at ikke Pearl tråden sporer helt av

Gøran

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst til å bestille meg en Pearl, men kunne godt tenkt meg å vente til Gorm eller andre jeg stoler på har testet ett ferdig eksemplar.

Den passer faktisk i min kino, så jeg kan ikke bruke det som unnskyldning lenger.

Men, har jo andre faktorer da som alle de andre 1080 DLP projectorene som kommer på løpende bånd.

Alle 1080 LCD projectorene med HC5000 i spissen.

Så det evinnelige spørsmålet om VP på en rimelig projector eller en Pearl uten VP.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en formening om det går an å feste Pearl i taket uten takoppheng. Tenker da på å skru den fast i en metallplate e.l bare noen cm fra taket?

Det er kanskje noen som erfaringer rundt dette på sine pj?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har festet min AE 500 på den måten. Det går kjempefint. Bare å passe på at du har litt justeringsmulighet for å få den helt i vater.
    Det er litt mer pes når den skal opp og ned men det tar meg ca 5 minutter hver vei.
    Jeg kommer ikke til å ha noe spesialstativ hvis jeg ikke skulle få meg en Ruby eller noe som må ha spesialoppheng.
    Men det må også nevnes at pj sitter i taket på rommet ved siden av så jeg trenger ikke ta estetiske hensyn. (men det er vel et spørsmål om å lage en pen plate, ikke alle stativ som er like vakre heller når jeg tenker på det..)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært stille rundt denne i det siste.
    Er det ingen som har fått ett eksemplar ( ikke pre - production ) for test?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært stille rundt denne i det siste.
    Er det ingen som har fått ett eksemplar ( ikke pre - production ) for test?
    Den er enda ikke tilgjenglig i Norge, så jeg tror ikke det er noen som har fått tak i en enda. For øyeblikket har den så vidt komme til enkelte AVS-brukere, så vi må nok vente enda litt til.

Her er forøvrig en test av VW50, gjort av et medlem på AVSforum (bruker Jason Turk); http://www.avscience.com/reviews/pro...ny_vplvw50.htm Testen er positiv den...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg venter i spenning selv, blir en slik på meg også gitt... Jeg skal gi lyd fra meg når ting begynner å skje. 16. oktober er Sony Norges dato, men den kan selvsagt bli noe forsinket... Antallene blir for øvrig mest sannsynlig svært begrenset på denne siden av nyttår med mindre Europa plutselig får prioritet...

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvorfor Europa "alltid" skal bli nedprioritert når det gjelder nye produkter. Det er ikke rent ofte vi i Europa må ta til takke med papirlanseringer. Altså personer som forhåndsbestiller til en dyr pris , for at så prisen på produksjonskostnadene skal synke slik at de kan tjene litt mer penger , samt å få nok enheter ut på det amerikanske og japanske markedet.

Side 11 av 36 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •