Noen vits å vente på nye DLP-er?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen vits å vente på nye DLP-er?

Jeg hadde planlagt å vente på høstens nyheter på DLP-fronten, men akkurat nå er det tynt med nyheter angående de nye modellene.

Den heteste kandidaten er definitivt HC3000, og jeg kommer neppe til å bruke mer enn 20k på min nye projektor, så jeg lurer på om det er smart å vente et par måneder på de nye modellene eller kan jeg like godt kjøpe HC3000 nå og oppgradere når 1080-projektorene har falt i pris.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurt å vente til etter CEDIA i september. Der vil det store slippet av førstegenerasjon 1080p være.
    Prisene på 1080p vil også presse 720p nedover.
    Hvert år har det største prisfallet vært på høsten.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg burde nok vente til etter messen, men det spørs når tid de nye modellene ankommer Europa. Å vente til jul er egentlig ikke aktuelt, men oktober skal nok gå bra. Hadde også håpet på HD-DVD lansering så snart som mulig, og det får vi mest sannsynlig svar på under messen.

Jeg regner med at 720p-projektorene faller kraftig i pris når 1080p-projektorene kommer for fullt, så du har rett i at det lureste vil være å vente et par måneder.

Takk for innspillet.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den evige diskusjonen...vente...ikke vente...kjøpe nå...eller spare litt til og kjøpe bedre...
    For min del...jeg nøyer meg forløpig med 720p. Vi har ennå ikke fått mer enn en dårlig kanal som viser litt HD...HD-DVD og Blu Ray er ikke engang lansert i Europa...jeg greier fint å vente litt til med å skaffe meg en 1080p PJ jeg...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har mulighet til å vente et par mnd. kan jeg nesten love deg at det er kommet flere nye interessante projektorer, både 720P og 1080P.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det vel bare å smøre seg med den infamøse tålmodigheten, da. Min 4805 leverer fortsatt tilfredsstillende bilder, så et par måneder med venting skal gå bra.

MF24:
    Jeg spiller en del Xbox 360 (720p) og jeg håper HD-DVD dukker opp i løpet av høsten, men jeg skjønner ditt poeng. 1080p er drømmen, men jeg er redd for at når jeg får råd til en 1080p-projektor, så har verden gått videre og jeg blir sittende med det nest beste.

Ak:
    Jeg antar du sitter inne med mer informasjon enn meg, så jeg får stole på deg. Jeg vet at flere produsenter kommer til å annonsere 1080p-modeller i den nærmeste framtid, og flere av dem kommer sikkert også til å få en hyggelig prislapp, men jeg tviler på at noen lurer seg under 30k-streken og da er det dessverre uaktuelt for meg. Uansett, så håper jeg på et par-tre nye 720p-projektorer (DLP) som presser prisene ned på dagens modeller og selvfølgelig gir oss flere valgmuligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bli litt off-topic: Men Dale Cooper, int. i å selge 4805'en din? Eller skal du vente med det til du har ny PJ i hus?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak:
    Jeg antar du sitter inne med mer informasjon enn meg, så jeg får stole på deg. Jeg vet at flere produsenter kommer til å annonsere 1080p-modeller i den nærmeste framtid, og flere av dem kommer sikkert også til å få en hyggelig prislapp, men jeg tviler på at noen lurer seg under 30k-streken og da er det dessverre uaktuelt for meg. Uansett, så håper jeg på et par-tre nye 720p-projektorer (DLP) som presser prisene ned på dagens modeller og selvfølgelig gir oss flere valgmuligheter.
    Under 30K holder nok hardt, men kanskje under 40k. Det kommer som du nevner også nye 720P projektorer fra flere store produsenter. (Som sansynligvis også vil ha relativt attraktive prislapper.)

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjor1:
    Nå kommer jeg etter all sannsynlighet til å vente et par måneder før jeg kjøper ny projektor, ellers skulle du selvsagt ha fått kjøpe den av meg. Den har over 2500 timer på baken, så et pærebytte er snart nødvendig. Jeg bare krysser fingrene for at den ikke ryker før tiden er inne for projektorbytte. Gjør den dét, er jeg nødt til å kjøpe en av dagens alternativer. 4805 er forøvrig en kjempeflott projektor som presterer meget bra med DVD-er. Viftestøyen er det eneste ankepunktet, etter min mening.

Ak:
    Det blir nok 720p på meg i første omgang. Både Blu Ray og HD-DVD kommer til støtte 1080p, og da er det selvfølgelig ønskelig å dra nytte av hver eneste linje med bildeinformasjon, men det koster som kjent å ha den nyeste teknologien, og i dette tilfellet må jeg slå meg til ro med det nest beste.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •