Endelig er den på plass... Min nye juvel! ;) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer men en flott projektor som desverre er i dyreste laget for de fleste av oss. Er det noen ting du IKKE er fornøyd med på den?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Gratulerer men en flott projektor som desverre er i dyreste laget for de fleste av oss. Er det noen ting du IKKE er fornøyd med på den?
    Sikkert prisen...

Skal kjøpe meg prosjektor om et år når jeg flytter, og håper denne eller noen gode konkurrenter vil være mulig å få tak i til rundt 30k. Inntil den tid så få man bare være misunnelig på de som har slike leketøy...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer fra meg også :-) som fortiden bader en del ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessboxer
    Den kalibreringen på sony centeret var kalibrert bort allerede når vi var der på forumtreff. Det var nesten like ille som meg som på en merkelig måte greide å slette de nye innstillingene etter kun og ha sett et par filmer.
    Gratulerer med den nye projektoren Lygren, er en morsom sak det der.
    Åssen ser konvergens ut på din enhet?
    I tillegg til dette så var/er det ujevnheter i lerretet til Sony senteret Kan ikke skjønne at de ikke gjør det optimale ut av en totalt rå projektor.

Uansett var det et strålende bilde både på dvd og blu-ray og ikke minst på d-vhs :-D Vel verd et besøk, selv om det ikke er optimalt.

Lygren; gratulerer med projektor

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har ikke råd til å informere om hva jeg ikke er fornøyd med...

Neida... Generelt synes jeg det er litt plagsomt med de lysere hjørnene... Vet ikke om det blir bedre ettersom pæren roer seg litt ned, eventuelt at min enhet har mer enn snittet av dette. Her er det mye mulig VW50en blir bedre, ettersom de trolig vil benytte en annen type iris, som riktignok trolig vil være tregere med da til gjengjeld ikke gjengi denne type artifakter. Jeg ville nok personlig foretrukket treg iris fremfor lysere hjørner, det tar litt av fokuset fra filmen synes jeg...

Når det gjelder konvergens synes jeg den er så god som en kan forvente. Under en piksel feil, skal stikke nesa rimelig godt inntil før det er noe issue, og da kun på type tekst på sort bakgrunn.

Støynivået er utrolig behagelig lavt, men den kan jo også booste opp hvis varmen blir overhengende, men selv når den kjører opp nivået har den et lavfrekvent sus, litt alla mange CRT-projektorer, som jeg ikke synes plager noe særlig. Stort sett hører jeg den altså ikke i det hele tatt da, utrolig deilig!

Sortnivået synes jeg for øvrig heller ikke er så KJEEEEMPE imponerende... Her må vel kanskje pæra få kjørt seg noen timer først da, og dessverre har jeg et rom som trekker så mye av dynamikken i bildet at jeg nok mister mye av projektorens egenskaper i de lavere lysnivåer (hele rommet er kritt hvitt!).

Den har for øvrig ikke mye lysutbytte til å benytte en 400 watts Xenon, er langt unna lyssterke DLPer. Nå er ikke jeg så opptatt av lysutbyttet, da bruker jeg heller plasmaen når det er behovet...

Designmessig synes jeg den er utrolig lekker, men jeg er ikke veldig imponert over Sonys takbrakett. Synes rett og slett det så for jæxxxx ut! En stor hvit klump på tpppen av min skinnende edelsten, det gjør seg dårlig... Blir også for langt ned, litt av designpreget forsvinner ved at projektoren ikke flush-monteres. Blir nok å bytte til noe annet der, men det må jo være noe skikkelig kraftige greier da, for den veier jo tross alt noen kilo.

CAV Fi-II skal jeg komme med mine inntrykk av i en annen tråd, det samme med Pioneers 1016...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det gradvis mer lyst fra senter til hjørnene, eller er det lyse flekker? Hvis førstnevnte så kunne kanskje en høygainskjerm være en god match.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det er gradvis, og synderen er nok irisen, som såvidt jeg har forstått har blitt lagt helt ut ved linsen... Det går heller ikke fra midt til hjørnet, men er synlig kun mot hjørene, men da kraftigst lengst ute. Vet ikke hvorfor de ved bruk av denne irisløsningen får en ujevn lysfordeling, skulle jo tro at det er mulig å unngå noe slikt på en projektor i denne prisklassen.

Uansett er det jo kun et irritasjonsmoment, ingen deal-breaker etter min mening.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også gratulere deg med en skikkelig konge projektor Iygren.

Lurer på en ting, har alle VW100 denne ujevne lysintensiteten ut mot hjørnene som du beskriver her Iygren, eller forandrer det seg litt med zoom områder, en annen kastelengde og fokus osv.?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg lurer på om det blir forsterket av zoom, som jeg benytter meg flittig av... Jeg skal forsøke å zoome litt ut og inn ettersom jeg får opp ting skikkelig for å se om det har noen effekt...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •