LCD vs DLP (enda en gang) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Tror du skal sette opp noen data før du velger type projektor, Fks avstand fra montering til lerret, monteringsted (hylle evnt tak), takhøyde,pris, ønsket lerretstørelse etc. Maling av vegg er vel strengt talt ikke optimalt og du vil da ikke få utnyttet potensialet i projektoren. Ser også at du trolig trenger en ganske lysterk prosjektor.

Obs: så pris på ca 8000

Takk for tips, men har hatt Optoma HD65 i hus noen måneder nå, er veldig fornøyd, og kjører foreløpig mot veggen. Skal invistere i lerret av god kvalitet om noen uker!

Prosjektøren står 3.38 fra veggen og gir ca 117", blir noe mindre ved oppsett av lerret da avstanden krymper marginalt!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Takk for tips, men har hatt Optoma HD65 i hus noen måneder nå, er veldig fornøyd, og kjører foreløpig mot veggen. Skal invistere i lerret av god kvalitet om noen uker!

Prosjektøren står 3.38 fra veggen og gir ca 117", blir noe mindre ved oppsett av lerret da avstanden krymper marginalt!

Hei, jeg har selv vært veldig interessert i HDprojektoren som du har. Men jeg hører at enkelte sier den er for vanskelig å plassere og at den kun kan takmonteres....

Utifra bildene dine så ser det ut som om du har projectoren i en hylle inne i veggen, omtrent den samme løsningen jeg hadde tenkt til å bruke...

Hvordan funker det synes du og hvor stor plass trenger du mellom lerret og proj?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Hei, jeg har selv vært veldig interessert i HDprojektoren som du har. Men jeg hører at enkelte sier den er for vanskelig å plassere og at den kun kan takmonteres....

Utifra bildene dine så ser det ut som om du har projectoren i en hylle inne i veggen, omtrent den samme løsningen jeg hadde tenkt til å bruke...

Hvordan funker det synes du og hvor stor plass trenger du mellom lerret og proj?
    Distance Calculator << Sjekk der

HD65 og Hd200X er geniale for de med små rom.
    T.d. med hd800xlv måtte jeg ha ca 5.5 meter avstand for å klare 123" :-P

Ellers, er det ingen lens-shift.. men en pj bør uansett være takmontert, spør du meg :-P Det er også en grense der, hvor langt over bildet den da skal henge (dette fremkommer av kalkulatoren)

edit: denne var jo gammel

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher

Gammel men god! Har selv HD65 med 3.38m fra vegg, får helt ok 117" skriver under på at det er en god og enkel projektor. Helt greit bilde fra det øyeblikket du pakker den ut, må tro den begynner å dra på årene som produkt, ellers et knallkjøp da den har falt bra i pris!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher

T.d. med hd800xlv måtte jeg ha ca 5.5 meter avstand for å klare 123" :-P

Ellers, er det ingen lens-shift.. men en pj bør uansett være takmontert, spør du meg :-P Det er også en grense der, hvor langt over bildet den da skal henge (dette fremkommer av kalkulatoren)

Han spurte i mai og du svart i dag, det var jo raskt...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optoma 65 og 20

Jeg ser det er 3000,- mellom disse og at 65 har 1080x720 og 20 har 1980x 1080.

vil man merke stor forskjell på dette? Hva er oppløsninga på Blue Ray?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1920x1080 er oppløsningen på blu-ray.
    Jeg ville definitivt gått for full HD på en projektor. Er projektoren billig så er det av en god grunn.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    1920x1080 er oppløsningen på blu-ray.
    Jeg ville definitivt gått for full HD på en projektor. Er projektoren billig så er det av en god grunn.
    Grunnen er vel fullHD versus HDready, HD65 kostet jo også i oppunder 10000 når den var ny om jeg ikke husker feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen er vel fullHD versus HDready, HD65 kostet jo også i oppunder 10000 når den var ny om jeg ikke husker feil.

Dette blir min første projektor derfor jeg lurer. Jeg har aldri sett ett blue ray bilde ennå. (ja tenk det) Så det jeg lurer på er om det er så stor forskjell at det er verdt de 3000,. pengene som gjerne skulle vært brukt på bakhøytalere.

Bilde mitt blir på ca 80 tommer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Dette blir min første projektor derfor jeg lurer. Jeg har aldri sett ett blue ray bilde ennå. (ja tenk det) Så det jeg lurer på er om det er så stor forskjell at det er verdt de 3000,. pengene som gjerne skulle vært brukt på bakhøytalere.

Bilde mitt blir på ca 80 tommer.
    Det jeg har hørt og sett, er at Optoma HD65 er en meget bra projektor til prisen... Jeg synes den både ser bra ut og gir mye for pengene, så den er mitt førstevalg når jeg skal kjøpe projektor på Hifiklubben..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte egentlig på om er mulig å lage en pool i denne tråden hvor alle kan stemme på vilke type prosjektor de liker best.

Om det er DLP, 3LCD, CRT, SXRD, etc.

Sikkert ikke så teit om stemmene som er eldre en 6 mnder blir slettet så det vil være en viss flyt ettersom tiden går og teknologien endrer seg om det er mulig, eventuelt resette den etter en viss tid?

vet ikke om det lar seg gjøre, men kunne kansje vært greit for de som skal kjøpe prosjektor for første gang eller andre gang etc, så kan de lett se hva folk foretrekker og kansje hjelpe de å ta et valg av teknologi.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zNewbe
    Jeg lurte egentlig på om er mulig å lage en pool i denne tråden hvor alle kan stemme på vilke type prosjektor de liker best.

Sikkert ikke så teit om stemmene som er eldre en 6 mnder blir slettet så det vil være en viss flyt ettersom tiden går og teknologien endrer seg om det er mulig, eventuelt resette den etter en viss tid?

vet ikke om det lar seg gjøre, men kunne kansje vært greit for de som skal kjøpe prosjektor for første gang eller andre gang etc, så kan de lett se hva folk foretrekker og kansje hjelpe de å ta et valg av teknologi.
    Ikke noe problem å lage en pull, og ta opp igjen i en ny pull senere når teknologien har endret seg!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zNewbe

Tror nok de fleste ville foretrekke LCOS (SXRD - D-ILA) projektorer, men så er jo dette projektorer som har en ganske høy pris og krever ett rom med god lyskontroll for å yte sitt beste.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste vil nok også foretrekke Porche eller Lamburgini, men det er ofte meningsløs pris på noen produkter. Spørsmålet blir hva folk foretrekker, ikke hva som er best produkt på papiret. Pollen er opprettet, og håper den gir svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    De fleste vil nok også foretrekke Porche eller Lamburgini, men det er ofte meningsløs pris på noen produkter. Spørsmålet blir hva folk foretrekker, ikke hva som er best produkt på papiret. Pollen er opprettet, og håper den gir svar!
    Folk foretrekker jo det beste de kan få for det de har råd til. Så hvis du mener projektorer som ligger i en prisklasse som sony og jvc sine er i er meningsløse så kan man ivertfall utelukke CRT og LCOS projektorer og heller konsentrere seg om DLP og LCD.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Folk foretrekker jo det beste de kan få for det de har råd til. Så hvis du mener projektorer som ligger i en prisklasse som sony og jvc sine er i er meningsløse så kan man ivertfall utelukke CRT og LCOS projektorer og heller konsentrere seg om DLP og LCD.
    Jeg synes Optoma HD65 er med i gamet. Skal du over denne så er det vel BenQ W5000 i full HD som gjelder, begge er DLP teknologi. Optoma koster ca5000 på hifiklubben, BenQ W5000 koster rundt 10laken.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Optoma HD65 er med i gamet. Skal du over denne så er det vel BenQ W5000 i full HD som gjelder, begge er DLP teknologi. Optoma koster ca5000 på hifiklubben, BenQ W5000 koster rundt 10laken.
    Har en HD65 selv, og er veldig fornøyd, leverte en full-hd variant til en kunde for noen uker siden og kan ikke si at jeg har gjort et dårlig kjøp selv, veldig lik i kvaliteten og oppløsning, ikke minst er HD65 fargeekte etter kalibrering og føles veldig riktig ut i fargene.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Gjorde en mellomløsning og la til LCoS og tok ikke med CRT.

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lcd

Dagens LCD projektorer holder svært god kvalitet og da man unngår regnbue-effekten som de fleste DLP projektorene har. Har forsøkt DLP og det er svært plagsomt med regnbue-effekt. Ved å satse på LCD projektor får man mer for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er jeg gal?

Hei folkens

Jeg har ikke veldig stor greie på prosjektorer. Har sett ca 5 stk forskjellige modeller i mitt liv. Selv har jeg IN76. Jeg hadde tenkt til å kjøpe meg Pt ae 4000 usett, men ble veldig skeptisk da jeg dro ned på hifikjeden for å sjekke ut noen nye projectorer. De viste meg et par nye LCD projectorer (dette var i feb 2010) men ikke noe levde opp til min gamle, utdaterte IN76 (720p fra 2005). Jeg syntes bilde ble alt for flatt og rotete. Akkurat som om du fikk en midt på trynet når du satt og så på. Er dette vanlig? Jeg lurer også på om noen uten betenkeligheter kan anbefale og kjøpe pt ae 4000 usett i mitt tillefellet? Denne burde jo logisk sett være bedre enn min IN76 på alle områder, inkludert reaistisk bilde følelse, som jeg syntes In focus scorer veldig høyt på.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •