Pan PTA-900 vs Infocus 4800 - fotball og musikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Pan PTA-900 vs Infocus 4800 - fotball og musikk

Heisan,
    Skal kjøpe meg projektor for første gang. Har hatt på lån en ny Panasonic PT-900 (LCD) og Infocus 4800 (DLP) fra Expert. Etter prøving har jeg kommet frem til dette. Infocus 4800 er klart bedre hva angår bildestøy på bevegelser i bildet når primærbruken er fotball og musikk. Det må tillegges at det kun er forsøkt S-vhs og scart (pt 900) da jeg ikke har noe bedre overganger. Panasonicen er klart bedre når bildet er i ro. Den egner seg mye bedre til film der bildene er knivskarpe så lenge de er i ro. Til fotball og musikkdvder er det forbausende mye støy og nesten ikke brukende når bevegelser skal gjengis.
    Jeg er rimelig forbauset over utfallet all den tid PT-900 har fått slik god kritikk. Infocusen er meget bra på TV sendinger der kvaliteten ikke er allverden. Ellers er PT-900 selvfølgelig best på det meste annet, men altså ikke når det er store bevegelser og noe støy i bildet. Expert skal ha 12990,- inkl bærbart lerret fra Sony beregnet på HS-1 (pris kr 3000). Infocusen får jeg for kr 5500,- inkl samme lerret. Vel, jeg fikk Expert til å ringe og undersøke med sine eksperter på projektorer og der sa man at DLP var mye bedre enn LCD på fotball og musikk hva angår bildestøy. Tror dere at component-kabling hadde endret på dette?? Noen andre eksperterfaringer til meg som overhodet ikke er ekspert på projektorer
    Likevel har jeg mest lyst på 4805 til ca 6500,- som selges hos Pixmania der feks fargehjulet og chipen er bedret. Så antydninger til regnbueeffekten på 4800.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den du likte best selv, i ditt tilfelle virket det som infocusen var best til ditt bruk.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes 900'n oppleves stikk motsatt av det du erfarte, jeg ville vurdert digital overføring eller komponent, samt en god kalibrering. Dog min mening :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Component ville nok kunne hjulpet relativt mye dersom du kunne gitt projektoren et progressivt signal inn. De-interlaceren i AE900 er ikke av beste sort, og dette er litt av grunnen til at du opplever så mye støy. Samtidig benytter AE900 også en teknologi som fjerner mye av rutenettet i bildet du ellers ville sett, men ulempen med denne teknologien er bildestøy i bevegelige bilder.

Dersom du skal benytte det opsettet du har idag en stund fremover, vil jeg anbefale deg å gå for den løsningen du selv likte best.

Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Component ville nok kunne hjulpet relativt mye dersom du kunne gitt projektoren et progressivt signal inn. De-interlaceren i AE900 er ikke av beste sort, og dette er litt av grunnen til at du opplever så mye støy. Samtidig benytter AE900 også en teknologi som fjerner mye av rutenettet i bildet du ellers ville sett, men ulempen med denne teknologien er bildestøy i bevegelige bilder.

Dersom du skal benytte det opsettet du har idag en stund fremover, vil jeg anbefale deg å gå for den løsningen du selv likte best.

Lykke til !
    Takk takk sjef. Har fortsatt ikke fått fingeren ut og handlet, men nå er det like om hjørnet. Blir enten 4805 eller IN72 fra Infocus. Et spørsmål: Er De-interlaceren vi snakker om av type Farudja som står i 4805, mens IN72 har noe som heter Pixel Works. I testen hos Elegant projektor nevner man at Pixel Works ikke er i samme klasse som Farudja og jeg lurer på da jeg av den grunn kan bli skuffa om jeg dropper 4805 og går for IN72?

Kenneth

Lignende tråder

1. Infocus 4800 vs. on screen menyer
    By baffel in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 09-12-2007, 11:39
  2. Infocus 4800 - råd om kjøp hos Expert
    By kepe in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-2006, 16:26
  3. Infocus X1 - Infocus 4800
    By Rollon in forum Digitale projektorer