Hvordan få best mulig bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få best mulig bilde?

Jeg har nettopp anskaffet meg en Hitachi PJ TX-200. Er en smule forvirret over hvilke kabler man skal bruke fra tuner til pj og dvd til pj osv.
    Jeg har en Canal Digital dekoder (gammel Philips) og en gammel billig NAD dvd spiller.

Det jeg hovedsaklig vil vite er hvordan jeg skal koble tuneren til pj'n. Det fulgte med en RGB-kabel med projektoren, men på tuneren er det kun to scart-uttak. Har skjønt det slik at det går an å kjøpe en overgang til tuneren fra scart til rgb. Men jeg vet ikke om dette er beste løsning, ei heller hvor bra bildet blir da. I tillegg, så er det kun scart utganger på dvd-spilleren.

Jeg tenker å ringe canal digital å kjøpe en ny dekoder, men jeg er usikker på hvilke uttak osv. en evt. ny dekoder har. Så hvordan kobler man best mulig tuner og dvd til min Hitachi PJ TX-200?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TX-200 har vel scart-inngang? Da kan du koble scart fra dekoderen til PJ (dersom den da støtter RGB over scart) og komponent fra DVD til PJ.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    TX-200 har vel scart-inngang? Da kan du koble scart fra dekoderen til PJ (dersom den da støtter RGB over scart) og komponent fra DVD til PJ.
    TX-200 har ikke scart inngang.. Component, compositt, s-video,vga og hdmi.. om jeg ikke har glemt noen i farta.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    TX-200 har ikke scart inngang...
    Hmm, ser det på Hitachi sine sider ja. Da er vel alternativet et adapter som konverterer Scart RGB til komponent? Forresten; hvilke utganger har NAD-spilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er riktig, TX200 har ikke scart, men det er det eneste som er på dekoderen, så jeg trodde det kanskje gikk an å ha en scart\component overgang ut i fra dekoderen som Anfield skriver.

Når det gjelder dvd-spilleren er det kun s-video og èn scart\rgb utgang.

Det er vel kanskje på tide med litt oppgradering av avspillingsutsyr\tuner tenker jeg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •