Bruke projektor fra USA i Norge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Optoma HD7100 er jo også et alternativ, uten Gennum HD3000. Fåes jo endel billigere, har intern scaler som sikkert er dugendes, og så kan en vurdere en ekstern scaler senere/i tillegg? Da har du ikke en "ubrukelig/usalgbar" PJ dersom du vil selge men beholde HD3000. HD7100 kommer vel på rett over 20k ferdig fraktet og mva inn i landet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man tar vel en liten sjanse ved å kjøpe Optoma i USA. 7100 og 72 er vel ikke kjent for å være veldig stabile......

Vet ikke hvordan det er med 7300, men den er vel ganske lik 7100. Hvis det skjer noe med projektoren, må du sende den tilbake på egen regning.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Optoma ........Da har du ikke en "ubrukelig/usalgbar" PJ dersom du vil selge men beholde HD3000. ....
    Det er jo det som er det fine med HD7300. De han bundlet en pj (som egentlig er en OEM) med en prosessor/scaler. Begge kan brukes selvstendig. I USA kan en kjøpe begge eller kun en av dem. Men pakka er jo utrolig gunstig priset.

Tror dette er grunnen til at Optoma ikke tar denne inn i Europa. Produktet er satt sammen for å konkurere på det harde US markedet men de vil heller selge sine helt egenutviklede her i Europa.

Sitat Opprinnelig postet av mixax
    Man tar vel en liten sjanse ved å kjøpe Optoma i USA. 7100 og 72 er vel ikke kjent for å være veldig stabile......

Vet ikke hvordan det er med 7300, men den er vel ganske lik 7100. Hvis det skjer noe med projektoren, må du sende den tilbake på egen regning.
    Det er dette som gjør at jeg er tilbakeholden. Samt det vil nok ikke heller være så enkelt å selge en US modell senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    Har faktisk nettopp bestilt Benq 8720 fra USA selv... Selv etter moms og frakt blir prisen ca 20.000 mindre enn i Norge. Såvidt jeg kan forstå er dette fortsatt en meget god dlp-projektor. I hvert fall en rimelig heftig oppgradering fra min 800x600 PLus Piano HE3200!
    Ja, hvordan føles oppgraderingen fra din Piano vga-projektor?:-D

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, oppgraderingen til BenQ 8720 på et 230 cm Dreamscreen Dynagray var temmelig stor når jeg kom fra en Piano HE3200 på 180 cm Ikea-rullgardin!

Når jeg nå også fikk lastet ned nye drivere til skjermkortet, og kan sette oppløsningen fra PCen til projektorens native 1280x720... Da snakker vi JULEKVELDEN!!! :-D :-D :-D

Får vel prøve å få takmontert monsteret i løpet av nærmeste framtid.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piano

Hvordan var din erfaring med importprosessen og hvilket firma handlet du fra ?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosessen var uproblematisk, men tok lenger tid enn forventet (ca to uker ekstra) fordi jeg måtte vente på at firmaet (TVAuthority.com) skulle få inn takfeste som de skulle sende med.

Har vært innom servicemenyen for å kontrollere at det er siste firmware-versjon (version 1.15) og det var det. Det vil blant annet si at farger er meget korrekte rett opp av boksen, at overscan er satt til 100% (Det vil egentlig si: null overscan, noe som er viktig for å få 1:1 pixelmapping fra HTPC).

Etter å ha kjørt noen HD-klipp fra pcen, må jeg si at dette er noe av det beste jeg har sett! Sony Ruby er vel noen hakk hvassere, men på ca 1,5 ganger lerretsavstand er oppløsningen på 1280x720 høy nok for meg!

(Jada, Rubyen har et par andre fortrinn også, men forskjellen er ikke så stor at det etter min mening er verdt prisforskjellen).

Nå trenger vi HD-DVD eller BluRay! Kan de ikke bare gi f... i denne formatkrigen og slå mynt og krone om hvilket format det skal satses på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Piano
    Gratulerer med en knallprojektor. Jeg er grønn av misunnelse, og pengene brenner på kontoen, hehe.
    Det jeg lurer på er om du forhørte deg hos leverandøren ang. garantiordninger osv hvis noe skulle skje med projen? Eller er det bare å sende den tilbake til selger uten noen forhåndsavtale? Håper jo selvfølgelig at det ikke oppstår noe, men er litt nysgjerrig på dette.

Hilsen
    Kamikaze

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny projektor. På DLP-siden er dette som tidligere nevnt min klare favoritt. Så støyfrie bilder er det ingen annen DLP-projektor som klarer på egenhånd. Har ønsket meg denne projektoren helt siden jeg testet den for snart ett år siden. Kongeprojektor! :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikaze
    Hei Piano
    Gratulerer med en knallprojektor. Jeg er grønn av misunnelse, og pengene brenner på kontoen, hehe.
    Det jeg lurer på er om du forhørte deg hos leverandøren ang. garantiordninger osv hvis noe skulle skje med projen? Eller er det bare å sende den tilbake til selger uten noen forhåndsavtale? Håper jo selvfølgelig at det ikke oppstår noe, men er litt nysgjerrig på dette.

Hilsen
    Kamikaze
    Projektorens garanti gjelder kun i USA, så dersom noe skulle gå galt må jeg sende den tilbake til BenQ USA for egen regning så vidt jeg har skjønt. Heldigvis har jeg ikke lest/hørt om noen som har hatt problemer med denne projektoren i motsetning til f.eks 7700. Tenkte en stund på å bestille Optoma HD 7100 eller 7300 fra USA, men etter å ha lest gjennom diverse tråder på AVS forum virker det jo som sjansen er større for at man FÅR problemer med disse projektorene enn at man ikke gjør det! Som sagt, 8720 virker som en stabil og stødig krabat. Krysser fingrene for at intet går galt!

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Gratulerer med ny projektor. På DLP-siden er dette som tidligere nevnt min klare favoritt. Så støyfrie bilder er det ingen annen DLP-projektor som klarer på egenhånd. Har ønsket meg denne projektoren helt siden jeg testet den for snart ett år siden. Kongeprojektor! :-D
    Hehe, ja anmeldelsen i DVD & Hjemmekino var helt klart en sterkt medvirkende faktor til at jeg begynte å drømme om denne projektoren. Og når de to ankepunktene pris og overscan ikke lenger var noe problem, ja da var det bare å slå til.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm;
    Hva vil du si om de to, Benq 8720 opp mot Optoma HD7300 ? Vet at du kun har testet 8720 og kun har omtale og spesifikasjoner å forholde deg til om Optomaen. Men hadde vært interesant å høre hva du mener sett i forhold til å importere en av dem. De ligger vel i omtrent samme prisklasse og bildekvalitet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir umulig å svare på, uten å ha sett HD7300.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hvis en kun ser på spesifikasjoner opp mot hverandre ?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •