Barco CineVersum BlackWing

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco CineVersum BlackWing

Så denne på siste nytt her på siden
    Blackwing

Så jo unektelig ganske stilig ut på det lille bildet hvertfall. Noen som har noe mer info om denne? Prøvde meg på google, avsforum og her, nada nix.

Pris?
    Samme leiet som Ruby'en? Eller er denne mye dyrere?

Tester?
    Noen som har sett denne? Eller er den fortsatt kun på tegnebordet?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kommer etter sigende i slutten av august og vil nok koste en 30-40.000 mer enn Rubyen... Sammenlignet med Sonyen ser den jo unektelig ut til å mangle visse parametere, som iris (selv om også irisen drar med seg visse artifakter i form av f.eks. mer lys i hjørnene) og ikke minst Xenon lampen... Nå er jo ikke Xenon heller bare fryd, de har jo en tendens til å ryke litt raskt og ikke minst koster de skjorta og mer til... Men når en kjøper projektor til 100.000+ er det vel ikke kostnad på pære en tar mest hensyn til skulle en tro?

Hvis 27 dB stemmer har i det minste Barco endelig tatt støy seriøst, noe som har vært et problem på Cine-serien for øvrig. Det at de lar kjøperen selv velge kort eller lang throw-linse gir videre økt fleksibilitet for de som trenger det, kort-throw linsen har jo 1.5:1, dvs. at du får 3 meters bredde på 4,5 meters avstand, og det er langt bedre enn Ruby som har 1,77:1 som minimum...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle nye 1080p projektorer er spennende. Barco er generelt annerkjent for god bildekvalitet ut fra spec'ene ser det ut til at det ligger en del tanke bak instillingene for bilde på projektoren. Blir sikkert spennende, men jeg tror nok ikke en vil se mange av disse i Norge, om noen. Lite marked samtidig som det kommer til å blir flere om beinet. Sony er nok den sterkeste kandidatene enda i forhold til pris/ytelse.

Edit: En ting som slo meg. Den har jo et utrolig kult navn! BlackWing - smak på det...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, eller ligner den veldig på WV100 i formen ? Når jeg kikket bare på bildet først trodde jeg det det var kommet en svart Ruby.

Er enig med LL BlackWing er utrolig kult navn, og meget viktig for markedsføring.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

utseende

Ja ser ut til å ligne litt på Rubyen, men ser ut som den er noe "strengere" i linjene, også er den sort da...

Sinnsykt kult navn egentlig, også ser den ut som en sort vinge :smile:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette blir begynnelsen på en "stealt" trend. Dvs pj som ikke synes og nesten ikke høres ! :grin: Ingen dum tanke.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Projektoren er i følge Ohlson på AVSforum en rebadged JVC HD10K, som jeg egentlig ikke har hørt så mye om... Uansett stilig design, det skal den ha, samt generelt relativt imponerende specs. Uansett synes jeg det er litt synd at konsekvenser av Barcos salg av sin hjemmekino-avdeling ser ut til å bli slutten på intern egenutvikling, da blir det liksom ikke helt det samme...

Apropos; her må da våre kjære Projectiondesign kunne slå til å lage en sinnsvak fet D-ILA variant?? Med den ekspertisen de besitter innen "software" og hardwareutvikling må jo dette være den perfekte plattform! DLP er jo skikkelig yesterdays news om dagen, spesielt 1-chip, "alle" vil jo ha vekk de forhatte regnbuene!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrast på 2500:1 er ikke det litt lavt for en high end pj. Det er jo veldig mange måter å måle kontrast på men det slo meg som lavt ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det er vel omtrent det samme som Ruby uten bruk av iris, så for et 3-chips oppsett uten iris er det ikke så gæernt. Den har imidlertid også et lavt lysutbytte, så absolutt sortnivå i lux/ansi ligger på rundt 600/2500=0,24, som er tilsvarende en projektor med f.eks. 5000:1 og 1200 AL.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •