DLP pj til 20-30k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question DLP pj til 20-30k

Hei!

Jeg snuser på ny pj etterhvert, og lurer på hva folk her inne anbefaler. Jeg er ikke interresert i LCD pj, skal ha DLP. Foreløpig har jeg sett meg ut PD Model Two hvis de kommer med en oppgradert utgave av den (har laget egen tråd om det). Har foreløpig blitt anbefalt HC3000, men har ikke sett så mange DLP pj'er oppe i dette prissegmentet selv (demo).

Har dere noen forslag? Helst med begrunnelse hvorfor dere anbefaler den dere anbefaler. Og (!) er det egentlig noen vits å legge 30k i en pj, eller klarer jeg meg med en til 15-20k?

Takk på forhånd!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PD M2 koster vel 28k, ellers så koster vel M1 MkII 18k...

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så det, men er ikke så langt unna 30k. M1 MKII er jeg ikke så interresert i

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PD AMT spiller i en helt annen divisjon enn HC3000. Men så er det også et reelt hopp prismessig, akkurat slik det bør være. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart Model Two er bedre, men i en annen divisjon? Hva er den mye bedre på?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo? Den har lens-shift!
    Forøvrig har den bedre fillrate, bedre kontrastnivå og bedre sortnivå. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo? Den har lens-shift!
    Og det gjør at den er i en annen divisjon? :???:

Forøvrig har den bedre fillrate, bedre kontrastnivå og bedre sortnivå. ;-)
    Fillrate og kontrastnivå er egentlig marginalt bedre, og med riktig filter mangler det ikke veldig mye på sortnivået heller. HC3000 har MYE mindre bildestøy, og har verken graderinger eller dithering. Det betyr mye for mange...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel den vanlige problemstillingen: hvor mye er man villig å gi for de siste prosentene med ytelse.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og noen er farget av egne valg? ;-)

No offence AK, men de forskjellene du beskriver som marginale er vel verd prisforskjellen når du setter de to projektorene side ved side.

Og hvis ikke lens-skift løfter projektoren til en annen divisjon så vet ikke jeg. Du kan jo bare sjekke hjemme hos alle de som ikke kan bruke HC3000 på grunn av sært offset.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og noen er farget av egne valg? ;-)
    Den ventet jeg på :razz: Det er likevel slik at jeg likt DC3 projektorene mye bedre hadde jeg byttet til en.

No offence AK, men de forskjellene du beskriver som marginale er vel verd prisforskjellen når du setter de to projektorene side ved side.
    Joda, jeg er forsåvidt enig i det. Jeg betaler jo også ekstra for bare "litt mer". Når det er sagt synes jeg at et støyfritt bilde nesten er vel så viktig......

Og hvis ikke lens-skift løfter projektoren til en annen divisjon så vet ikke jeg. Du kan jo bare sjekke hjemme hos alle de som ikke kan bruke HC3000 på grunn av sært offset.
    Jeg tenker mest på bildekvalitet...... (Men lens-shift er en fin funksjon)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

til AK

det er helt utrolig av deg ak,hater du pd? vi er flere som testet mkII mot HC3000 og flere av oss valgte mkII.
    har hvert hos pd og sett mkII mot mkIII(samme bilde som Model 2)
    og det er stor forskjell på bildetkvaliteten.modell 2 ligger i en annen klasse i forhold til hc3000

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    det er helt utrolig av deg ak,hater du pd? vi er flere som testet mkII mot HC3000 og flere av oss valgte mkII.
    og det er stor forskjell på bildetkvaliteten.modell 2 ligger i en annen klasse i forhold til hc3000
    Har vel ikke inntrykket at AK "hater" PD, men han får vel lov til å ha sin mening han, som dere?

Selv har jeg sett både PD AMO MKII og MKIII i tillegg til HC3000. Når det gjelder graderinger og dithering er HC3000 en god del bedre. Brilliant Colour-brikken i HC3000 gjør her en fantastisk bra jobb med et tradisjonelt DLP-problem. Når det gjelder AMT har den et stort fortrinn, og det er plasseringsvennligheten pga lens shift. Men også denne sliter, som sine forgjengere, med graderinger og dithering i forhold til HC3000.

Når det gjelder sortnivå og kontrast er alle disse projektorene veldig gode. Gorm mener jo at MKIII er hakket vassere enn AMT pga optikkløsningen. Her kan jeg ikke felle noen endelig dom, da det er vanskelig å ta dette på husket uten en direkte AB-testing. Holder det derfor som fullt mulig at PD-modellene er noe vassere enn HC3000.

Hadde jeg kunnet, så hadde jeg gjerne levd med både AMT og HC3000 i min kino, men grunnet for stort lerret på den avstanden jeg har, må jeg vente på en PJ som er mer fleksibel. Men at vi snakker om en "annen klasse" mellom HC3000 og AMT rent bildekvalitetsmessig er jeg slettes ikke enig i.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er helt utrolig av deg ak,hater du pd?[/quotw]
    Absolutt ikke.
    Har jeg noen plass skrevet det? Det er bare slik at jeg med hånden på hjertet ikke synes de er særlig mye bedre enn HC3000, og difinitivt ikke verdt så mye mer som de koster, selv med lensshift. For de som ikke kan plassere HC3000 er da Model2 et naturlig valg. Misforstå meg riktig, PD sine projektorer er svært gode produkter, og i tillegg til super kundeservice er det lite en kan klage over.

vi er flere som testet mkII mot HC3000 og flere av oss valgte mkII.
    Det tviler jeg ikke på, men hvorfor valgte ikke alle MKII?

og det er stor forskjell på bildetkvaliteten.
    mkIII er vesentlig bedre enn MKII, ingen tvil om det. Jeg er også enig i at mkIII totaltsett har bedre bilde enn HC3000, men det er små forskjeller.

modell2 ligger i en annen klasse i forhold til hc3000
    Det er din mening.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •