Hva bør eg kjøpe??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bør eg kjøpe??

Heisan..

Jobber ræva av meg og vil ha noe godt å komme hjem til.
    Så nå ønsker eg å kjøpe meg en god projektor.
    Da er jeg på fremmed grunn så kansje jeg får noe god hjelp her?

Etter å ha surret litt rundt tror jeg at Action er gode saker?
    Men er det noen som er like gode.
    Hva er forskjellene på de modellene av Action.... MK 2 osv
    Er de vanskelige å stille inn osv...må det gjøres for hver film?
    4 meter avstand gir det ca 110" bilde?
    Og hvor mye på skrå kan disse henge?
    Hvilket lerret er bra og til hvilken pris?
    Og beste plass for og kjøpe lerret?

Noe annet eg burde tenke på??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intet lett svar å gi

Spørsmålet ditt finner du nok best ut av selv. Bestemte meg i fjor at jeg skulle kjøpe projektor nå etter ferien. Ikke alle bruker så lang tid som dette.....

Tips til deg:
    - Les i dette forumet eller på avsforum.com
    - Kjøp blader med tester
    - Sjekk ut anmeldelser på http://www.projectorreviews.com/ eller http://www.projectorcentral.com/home.cfm
    - Ta deg en titt i de butikkene som har satt opp projektorer
    - Skal du ha Action- undersøk om du kan se på en i deres showroom.

Lykke til!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saveplanet
    Heisan..

Jobber ræva av meg og vil ha noe godt å komme hjem til.
    Så nå ønsker eg å kjøpe meg en god projektor.
    Da er jeg på fremmed grunn så kansje jeg får noe god hjelp her?

Etter å ha surret litt rundt tror jeg at Action er gode saker?
    Men er det noen som er like gode.
    Hva er forskjellene på de modellene av Action.... MK 2 osv
    Er de vanskelige å stille inn osv...må det gjøres for hver film?
    4 meter avstand gir det ca 110" bilde?
    Og hvor mye på skrå kan disse henge?
    Hvilket lerret er bra og til hvilken pris?
    Og beste plass for og kjøpe lerret?

Noe annet eg burde tenke på??
    Velkommen til forumet saveplanet!

Hva er budsjettet ditt for pj, lerret og kabel? Hva har du av DVD-spiller (utganger bestemmer hvilken type kabel du kan bruke)
    Prosjektorer settes opp en gang og henges gjerne opp i taket hvis du har mulighet for det. De bør ikke henges på skrå, både av hensyn til pæra, men også pga at du da får skjevt bilde...:-? (Henges helst i vater)
    Lerret er vel litt avhengig av budsjett, men jeg kan anbefale Dreamscreen. Lager du ramme selv sparer du også endel på det.
    Som mixax skrev så må du sjekke på projectorcentral.com ang. bildestørrelse og avstand for de forskjellige prosjektorene som kan være innenfor budsjettet ditt.
    Når det gjelder hvor du skal kjøpe ting så har de fleste nettbutikkene både pj og lerret så det er bare å søke litt rundt og se.

Annet å tenke på... tja om du er følsom for regnbueeffekten (DLP pj'er) eller SDE (LCD pj'er). Du bør se på både DLP og LCD før du kjøper! :smile:

Lykke til! :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøver å bli klokere..

Sitat Opprinnelig postet av homecinema

Hva er budsjettet ditt for pj, lerret og kabel? Hva har du av DVD-spiller (utganger bestemmer hvilken type kabel du kan bruke)
    Prosjektorer settes opp en gang og henges gjerne opp i taket hvis du har mulighet for det. De bør ikke henges på skrå, både av hensyn til pæra, men også pga at du da får skjevt bilde...:-? (Henges helst i vater)
    Lerret er vel litt avhengig av budsjett, men jeg kan anbefale Dreamscreen. Lager du ramme selv sparer du også endel på det.
    Som mixax skrev så må du sjekke på projectorcentral.com ang. bildestørrelse og avstand for de forskjellige prosjektorene som kan være innenfor budsjettet ditt.
    Når det gjelder hvor du skal kjøpe ting så har de fleste nettbutikkene både pj og lerret så det er bare å søke litt rundt og se.

Annet å tenke på... tja om du er følsom for regnbueeffekten (DLP pj'er) eller SDE (LCD pj'er). Du bør se på både DLP og LCD før du kjøper! :smile:

Heisan.

Buidsjettet mitt for projektoren ser eg for meg er rundt 10-20 tusen en plass, så får kabler å lerret koste hva projektoren krever for at får utnytte det potensialet den har..det er kansje en grense for hvor mye det er nødvendig å legge penger i kabler osv??

Bor i haugesund og her på berget er det ikke mangen plasser mann gå for å få noe inntrykk av forskjellige projektorer..
    Er nok bare hi-fi senter kjeden som er her og de har knapt noe å bli glad i.
    Kansje el-kjøp har men har ikke noen planer omk å kjøpe noe der.

Eg må støtte meg til dere her inne og bestille på postordre når den tid kommer.

Men må ikke en projektor henge på skrå fra taket for at bildet skal treffe i senter på lerretet?

Finnes det gode lerret som mann kan dra ned når mann skal bruke projektoren? (type dra i snora) :razz:

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke henge på skrå nei. De fleste projectorer har lens shift som gjør at du kan flytte bildet både vertikalt og horisontalt. Pass bare på å ikke bruke keystone (finner masse info om det om du søker her på forumet ang dette. Stikkord lens shift og keystone).

Ang nedtrekkslerret så finner du gode, billige lerreter rett rundt hjørnet her http://www.avshop.no/catalog/index.p...cb9b6bc6c220e1

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utstyrsparken..

Hva jeg ellers har og leke med: Harman Kardon HK 3380 Pioneer DV-360 Dali 107...Hmm hvor skulle mann gå inn for å legge utstyrsparken nederst på profilen?? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Trenger ikke henge på skrå nei. De fleste projectorer har lens shift som gjør at du kan flytte bildet både vertikalt og horisontalt. Pass bare på å ikke bruke keystone (finner masse info om det om du søker her på forumet ang dette. Stikkord lens shift og keystone).

Ang nedtrekkslerret så finner du gode, billige lerreter rett rundt hjørnet her http://www.avshop.no/catalog/index.p...cb9b6bc6c220e1
    Men er det ikke en fordel at projektoren henger på skrå og peker nedover mot lerretet ellers må den henge et stykke ned fra taket og/eller stå mitt på veggen?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg ellers har og leke med: Harman Kardon HK 3380 Pioneer DV-360 Dali 107...Hmm hvor skulle mann gå inn for å legge utstyrsparken nederst på profilen?? :-)
    Klikk på AVforum (til høyre for AVstart), så Kontrollpanel, så Endre signatur. :smile:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det ikke en fordel at projektoren henger på skrå og peker nedover mot lerretet ellers må den henge et stykke ned fra taket og/eller stå mitt på veggen?
    Prosjektoren skal ikke henge på skrå; da blir bildet skjevt. Den henges i taket og så bruker man Lensshift funksjonen for å flytte bildet slik at det passer inn på lerretet! :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikk på AVforum (til høyre for AVstart), så Kontrollpanel, så Endre signatur. :smile:

Takker og bukker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektoren skal ikke henge på skrå; da blir bildet skjevt. Den henges i taket og så bruker man Lensshift funksjonen for å flytte bildet slik at det passer inn på lerretet! :smile:
    Hei Homecinema.

Nå når jeg får tingene inn med teskje lærer eg jo litt etterhvert.. :-)

Er det stor forskjell på Ation og Infocus?
    Og eventuelt hva er forskjellene?
    Ser i trådene her at Infocus også er populær..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg ikke har hatt muligheten til å sammenligne de merkene du nevner skal jeg ikke prøve å gjette noe her, men Gorm m.fl. kan sikkert kommentere ang. det du spør om! :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •