Prosjektor pakke..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer buckweed sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor pakke..?

Hei
    Jeg er en gutt på 15 år som er helt blank i Video..
    driver mest med hifi..
    Tenkte på å kjøpe et lerret og en prosjektor nå når lønninga kommer..
    Ser på HP vp 6311 som er det billigeste jeg fant og Draper projektor lerret Luma 213x213 som var det største og billigeste jeg fant på Deal.no..
    Jeg kommer bare til å bruke det til film titting..
    Dette blir vell på 7.600k for bare det også kommer det ting i tilleg som kabler og takstativ..
    Tenkte på 9000 kroner nå for alt..
    vet dette blir simpelt osv. men jeg er bare en 15 åring med lite peng så jeg vil bare ha noe nå liksom..
    Noen som har andre anbefalinger?
    Takker dypt for svar

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg stort mer peiling enn deg, men har forstått at det er BenQ W100 som gjelder i den billigste klassen. Denne koster mellom 6.000 og 7.000kr.

Lerret kan du jo prøve og lage selv. Mange har blitt fornøyde med tupplur-laken, strukket over en ramme

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Lerret kan du jo prøve og lage selv. Mange har blitt fornøyde med tupplur-laken, strukket over en ramme
    Hmm..visst dette funker kan jo jeg gå opp i pris på projektor..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq W100 er nok den beste projektoren for deg. Her finner du priser for den på nettet, pluss en anmeldelse

Grått lerret er best for å maksimere sortnivået, og det går f.eks. an å lage sitt eget lerret ut fra et Dreamscreen Dynagrey. Tror ikke du bør gå så mye over 2m bredde når projektoren er såpass lavoppløst, men det kommer litt an på sitteavstanden.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kom jeg over BENQ BenQ W100 +motorisert lerret (W100/BUNDLE) for litt over 9k..
    http://www.multicom.no/PartDetail.as...36168;r:kelkoo
    Tror dere dette vil vere greit?
    Kan seff ta ett billigere lerret, men er jo litt stas med motorisert.. :wink:
    Hva tror dere totalkostnad på projektor og lerret + div utstyr vil komme på visst jeg tar bare BenQ W100?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakken med lerret + W100 kommer på ca 3200 kr mer enn rimeligste W100 på nettet. I og med at det ikke står noen beskrivelse av lerretet hos Multicom er det ikke så godt å si noe om kvaliteten på det. Vær imidlertid oppmerksom på at forskjellen i kvalitet på lerret er ganske stor. Man kaster vekk mye bildekvalitet på å bruke et billig lerret. Dreamscreen Dynagrey DIY til 1500 kr, eller motorisert til 4500 kr er bedre valg enn billiglerretene. Adeo er óg et bra valg.

Som takfeste går det å bruke høyttalerfestet fra biltema.no vist på bildet nedenfor. Og Clas Ohlson selger komponent kabel til 279 for 10m.

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må man bruke mellomplate med det "takfestet"?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyfinn
    må man bruke mellomplate med det "takfestet"?
    Ja. Lages f.eks hurtig og enkelt med en 4-5mm plexiplate (da ser du til og med hullene i projektoren gjennom platen og klarer lett sikte deg inn og merke av før du borer hull i plexien)
    Bare ikke skru til så hardt at det sprekker. Bruk store skiver under og over plexien i en sandwich konstruksjon. (fordeler presspunkt)

Hvis du vil ha litt mere stabilitet så kan du seff bruke en plate av aluminium, eller noe kapp hos en blikkenslager.
    Få blikkenslageren til å kutte det slik at det vises minst mulig (altså, at platen er bare akkurat stor nok til å dekke festehullene i projektor)
    Som regen er det maskinskruer som passer i festehullene, og målene på disse er som regel oppgitt på tegningner i manualen.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •