Se prosjektor i bruk (Demo)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Se prosjektor i bruk (Demo)

Jeg har en stund tenk på hvor praktisk det ville vært å ha en oversikt over steder man kan se prosjektorer i bruk.
    Det er vel først og fremst forhandlere jeg tenker på i denne sammenheng.

Det som da er tanken bak denne tråden er først å få en sticky,så den er enkel å finne.
    En moderator kan fint ta over denne tråden og redigere min orginal post og tråd tittel,siden jeg ikke nødvendigvis er den mest aktive her inne.

Nå håper jeg alle dere brukere der ute kan poste deres info på hvilke prosjektorer man kan se demonstrert hos hvilke forhandlere.
    Etterhvert som informasjon kommer inn tenker jeg at vi lager en oversikt over hvilke forhandlere som som viser frem de ulike prosjektorene (evt annen relevant informasjon som lysforhold osv) sortert først og fremst etter større byer og tettsteder.
    Prøv å vær kritisk til hva dere poster her. At den lokale el forhandleren i surnadal har en nedstøvet AE-500 som skjelden står på er vel lite relevant i denne sammenhengen.
    Jeg tror dette kan bli en vinn vinn situasjon. Vi får sett på flere pj's før vi kjøper,og forhandlere får mer besøk.

Jeg kan også se for meg at medlemmer kan poste ønske om å se mere eksotiske pj's her inne,så andre medlemer igjen kan ta kontakt privat om visning er mulig.

OBS! Jeg følger ikke opp disse butikkene så listen er ikke nødvendigvis oppdatert,utover tilbakemeldinger fra brukere her.
    Sansynligheten for å se en pj her er nok uansett stor.

Asker og Bærum:
    Elkjøp i sandvika har en panasonic AE-900 som står å går hele dagen på 213x213 lerret,dårlig lysforhold og s-video tilkoblet.

Oslo:
    Oslo Hi-Fi Center,
    Dronning Maudsgate 1-3
    Har inngen oppe,men de skulle henge opp med det første

Hi-Fi Center kjeden Majorstua,
    Kirkeveien 43
    Viser frem Infocus IN76
    God service og mulighet for demo

Serviceavdelingen,
    Nedre Kalbakkvei 88 /
    Sonybutikken i paleet på karl johan er nok et vel så bra sted for å se ruby.
    Viser frem Sony VPL-VW100 "RUBY"
    Pris er nærmere 100 000

Hifi klubben
    Grensen 18
    Viser frem Hitachi PJ-TX200 på 90" lerret med kremlyd.
    God service

Thriz

Newcomer Raymond sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står desverre ingen prosjektorer i nærheten her, men måtte bare svare på tråden. Syns dette var en Kanon idè :razz: Da vet man hvor man skal lete og hva man får!
    MVH Raymond

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv prøvd å finne frem både her og på forhandlerens hjemmesider,uten å komme noen vei.
    Det er heller ikke enkelt å plukke ut noen nøkkelord å søke på,da man som oftest finner lite eller mye irelevent.

Thriz

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av grunnen til at få butikker har projektorer utstilt på demo tror jeg har en sammenheng med at mange folk kommer innom og titter, og så stikker de hjem og bestiller fra en billig nettbutikk istedet...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en veldig bra tanke Thriz, men jeg tror det største drawback'et i denne sammenhengen er at for det første er det veldig få forhandlere som har pj koblet opp. For det andre er disse i rom som ikke er egnet og pj'en er i de fleste tilfeller ikke kalibrert skikkelig...:?

men for å bidra litt til prosjektet ditt så har HiFi Klubben i Grensen (Oslo) pj koblet opp i underetasjen. Hvilken det er som henger der nå vet jeg ikke da de bytter av og til.
    (Det kan ofte være lettere å få en demo av diverse utstyr av de på forumet som har tingene man er interessert i)

Bra initiativ Thriz. :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv mener jeg det er liten forskjell mellom Z4, TW-600, AE-900 og TX-200,og vil antagelig se det samme i dlp segementet også.
    Siden det blir veldig subjektivt mener jeg at selv en "out of the box" oppsatt pj kan vise deg mer enn speccs og tester på et papir.

For min egen del er jeg mest opptatt av å se på flere lcd og dlp pj's for å se hvor sensitiv jeg er når det gjelder sde og regnbue effekten.

Om dere tar tak i tråden å vidreutvikler den er jo opp til dere da.

Forøvrig er klubben i marcus thranes gate under ombygging og har ingen pj oppe.

Thriz

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen...

Skal ikke uttale meg så mye om hvor en kan se PJ'er.

Selv så jeg en Z4 hos Oslo HifiCenter (midt i sentrum et sted).
    En kompis så TX200 hos hifiklubben (men du nevner ombygging).

Det er vel de 2 jeg ha sett i drift.

Selv skulle jeg ha en Z4, men gikk for en TX200 til slutt.
    Og hukommelsen min ikke tar feil så synes jeg at TX200 ga et bedre bilde enn hva Z4 ga. Da tenker jeg ikke på bildekvalitet pr.se, men hvor godt et DVD-bilde ble visst. Syntes Z4 ga flere feil (fra 480/576 til 720) enn hva TX200 gjør. Har som du vet en TX200 nå og har ikke angret i det hele tatt...
    Den er litt stor, men mindre enn Z4, men større en TW600.
    Hvorfor PJ med D5 panelene er så store ift DLP (HD72 og de der) beats me...
    Linsa på TX200 er jo enorm... litt morsomt egentlig... ser jo rå ut ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thriz
    Selv mener jeg det er liten forskjell mellom Z4, TW-600, AE-900 og TX-200,og vil antagelig se det samme i dlp segementet også.
    Siden det blir veldig subjektivt mener jeg at selv en "out of the box" oppsatt pj kan vise deg mer enn speccs og tester på et papir.

For min egen del er jeg mest opptatt av å se på flere lcd og dlp pj's for å se hvor sensitiv jeg er når det gjelder sde og regnbue effekten.

Om dere tar tak i tråden å vidreutvikler den er jo opp til dere da.

Forøvrig er klubben i marcus thranes gate under ombygging og har ingen pj oppe.

Thriz
    Før du tenker for mye på DLP/LCD se hva rommet ditt kan gi av bilde med en typisk DLP og LCD.
    LCD er ofte mer plasseringsvennlige (linseskift og kortere kastlengde) enn hva DLP'ene er. Selv hadde jeg ikke mulighet til DLP (minns jeg) med mine 3m og 2m lerret, samt PJ til siden for midten av lerret.
    Stopper der... sde/regnbue effekt m.m kan de lese deg til på andre tråder i forumet her...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne sett en dlp pj i bruk i Oslo eller omegn.
    Helst i prisklasse 10-20k, HD72i og HD3000 kan være aktuelle.

Thriz

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne sett en dlp pj i bruk i Oslo eller omegn.
    Helst i prisklasse 10-20k, HD72i og HD3000 kan være aktuelle.

Thriz
    Akto har jo Hc3000 og bor i Fetsund. Du får sende ham en PM og høre om det passer; han er jo gjestfriheten selv og en veldig hyggelig kar så muligheten er jo der. :grin:

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infocus IN76 kan sees hos Hifi-centerkjeden på Majorstua i hvertfall. Var der med en kompis og fikk meget god service. Vi fikk se en del HD-klipp, samt fikk anledning til å se lenge og vel på to tre DVDer vi hadde med som referanse.

Det å lese tester er vel og bra, men ingenting er som å se selv!

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serviceavdelingen på Alnabru hadde en ruby montert opp da jeg var innom der for litt siden. http://serviceavdelingen.no/

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skulle ikke gjort om denne tråden til å gjelde demo generelt da? Ikke bare forhandler. Feks så får jeg snart ferdig kalibrert min 708 CRT, vi kunne jo laget en fellestråd som var sticky i både CRT og DIGITAL forumene med type, modell og hvor i landet de kan sees, så er det like mye hjelp for folk fra lindesnes til alta...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg ingenting i mot.
    Formålet med denne tråden er å hjelpe førstegangs kjøpere som erfarne brukere.
    Jeg har tatt utgangspunkt i butikker, siden de er et sted du uten videre kan droppe innom.
    Om du rett og slett vil se om du er følsom for vb/sd/regnbuer behøver ikke en pj nødvendigvis være fin kalibrert,eller?
    Videre ville jeg ikke ta for gitt at flere medlemmer her i forumet skulle fungere som showroom for alle og enhver.

Som sagt tidligere kan administrator/moderator/avanserte brukere av dette forum ta over og vidreutvikle denne tråden til felles beste for alle med pj interesse.

Thriz

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt tiltak.

Men jeg var innom Oslo Hi-Fi Center i Dronning Maudsgate for en tid tilbake (kan vel være 3-4 mnd siden) men da hadde de ingen pj til demo i det hele tatt. Men de har kanskje montert nå i det siste?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på en liten runde i Oslo i dag,og er overrasket over hvor bra prosjektorene er blitt.

Var å kikket på IN76 som hadde knallfarger og enorm dynamikk,men jeg tror dessverre jeg er følsom for rgb flimmer

Fortsatte videre til sony i paleet og fikk en demo av Ruby med blue ray kilde i 1080i oppløsning. Jeg kom til 2 konklusjoner:
    1: Vil du adoptere meg Gorm?
    2: Hvor bra kan crt prosjektorer bli når ruby er så konge

Avsluttet hos hifi klubben med nesten hele king kong på tx200 fra hitachi i et nesten mørkt rom med kremlyd fra ca 100k i hardware
    Konklusjonen er at tx 200 antagelig er min neste pj,men det ble en viss nedtur etter tidligere nevnte prosjektorer.

Thriz

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på en liten runde i Oslo i dag,og er overrasket over hvor bra prosjektorene er blitt.

Var å kikket på IN76 som hadde knallfarger og enorm dynamikk,men jeg tror dessverre jeg er følsom for rgb flimmer

Fortsatte videre til sony i paleet og fikk en demo av Ruby med blue ray kilde i 1080i oppløsning. Jeg kom til 2 konklusjoner:
    1: Vil du adoptere meg Gorm?
    2: Hvor bra kan crt prosjektorer bli når ruby er så konge

Avsluttet hos hifi klubben med nesten hele king kong på tx200 fra hitachi i et nesten mørkt rom med kremlyd fra ca 100k i hardware
    Konklusjonen er at tx 200 antagelig er min neste pj,men det ble en viss nedtur etter tidligere nevnte prosjektorer.

Thriz
    hehe... jeg skjønner akkurat hva du mener!;-) det er best å holde seg unna sånt kremutstyr, men fy så morsomt det er samtidig...:-) Jeg er forøvrig veldig fornøyd med TX200 selv om jeg også har sett Ruby etc...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •