AE900 eller TW600?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AE900 eller TW600?

Bestemt meg for å kjøpe en av de!
    Men hvilken?

Kjeller med dårlige gardiner (vil si jeg har 50% lyskontroll om dagen).
    Brukes mest til xbox og film.
    ca 4,5-5m fra PJ til lerret.
    Tenkte og ha PJ på hylle, ca 125cm fra bakken (flukter med vinduskarmen).

Bestiller mest sannsynlig fra nettdata med lampegaranti, og nedtrekkslerret.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for TW600, som jeg nå har. Siden du har 50 prosent lyskontroll trenger du nok de ekstra lumens du får utfra TW600 i forhold til AE900.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Jeg ville gått for TW600, som jeg nå har. Siden du har 50 prosent lyskontroll trenger du nok de ekstra lumens du får utfra TW600 i forhold til AE900.
    Hm.. Glem lyskontroll! Vanskelig og si hvor mange %. Men er som sagt kjeller med dårlige gardiner. Har kun 2 små vinduer, men når sola står på om sommeren, lyser det godt opp..

Andre synspunkter? Ble anbefalt AE900 av en snekker på jobb, som hadde en gammel epson nå.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ikke mye lenger ned på siden flør denne dukket opp:

http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/36633-ae-900-eller-tw-600-a.html

Begge to er gode PJer og har styrker og svakheter.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nettopp Epson Tw600, da mitt valg også sto mellom disse 2 du nevnte. Men ble Epson, grunnet følgende: Synes Epson har mye klarere og mer naturlige farger enn 900. Dessuten er den skarpere og har etter min mening bedre sortnivå enn det 900 hadde. Det at 900 har smooth screen resulterer i et ikke fullt så skarpt og klart bilde som Epson, men synes heller ikke Epson har mer screendoor effect selv om den ikke har smooth screen. Det er ikke en issue i det hele tatt synes jeg.
    Ulempene er at Epson er en god del større og mer bulkete. 900 har bedre zoom ved større sitteavstander.
    Men hva som er best er vel til syvende og sist en smaksak, prøv å se dem opp mot hverandre under like forhold og med likt utstyr. Hvis ikke du har mulighet til det, er begge veldig gode, du blir nok uansett ikke skuffet. Men jeg måper over bildet Epson er i stand til å yte ut, fantastisk syns jeg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skulle ikke mye lenger ned på siden flør denne dukket opp:

http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/36633-ae-900-eller-tw-600-a.html

Begge to er gode PJer og har styrker og svakheter.
    Beklager det..

Takker for bra svar Yidaki, men jeg er fortsatt i tvil. Tror uansett jeg blir fornøyd, da jeg er førstegangskjøper, og ikke har sett allverden!
    Har heller ikke muligheten til å få testa noen av de! Får vel bare ta et valg da..

Hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med lerret spm. mitt

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør se nærmere på lerret størrelsen og avstanden til PJ. Om du går for et 2 meter bredt lerret og har PJen på en hylle 5 meter unna så er jeg ikke sikker på om tw600 greier det.(gir for stort bilde)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, kjøp heller gode gardiner før du putter mer penger i projektor med høyere lysstyrke. Ser lerretet hvitt (eller lysegrått) ut før du slår på projektoren vil svart på filmen se hvitt ut også, uansett lysstyrke. Installerte en projektor i en tilsvarende kjeller for et års tid siden, og overgangen var gamle og dårlige gardiner til skikkelige lystette var enorm.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K-pax
    Du bør se nærmere på lerret størrelsen og avstanden til PJ. Om du går for et 2 meter bredt lerret og har PJen på en hylle 5 meter unna så er jeg ikke sikker på om tw600 greier det.(gir for stort bilde)
    Det er ca 5m fra vegg til vegg, men lerretet må henge litt ut fra veggen, da en dør gjør at jeg ikke kan henge det midt på veggen. Men svar ang. lerret-problemet mitt, vil jeg helst ha i den andre tråden.

Er fortsatt litt i tvil om hvilken projektor som passer meg best.

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av disse prosjektorene er stillest med tanke på viftestøy og trafostøy?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKD
    Hvilken av disse prosjektorene er stillest med tanke på viftestøy og trafostøy?
    Iflg. komplett.no's test av disse to, er AE900 mest støysvak.

Edit: Men iflg. nettdata.no sine specs, er TW600 mest støysvak.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte tw600 for en uke siden og er kjempefornøyd. Bruker tw600 i dagslys med alt lys på fullt og jeg kan fortsatt se tv og spille helt fint. Bilde er også kjempe bra med mye bedre farger (spesielt Gult). Da jeg koblet til xbox 360 fikk jeg en skikkelig wow effekt av bilde og har det fortsatt. Det er klart at denne pjen liker hd-materiale best. Anbefales på det sterkeste!! ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede bestillt AE900, pakken ble sendt i dag

Takker for alle svar!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal skjære til en plate som Ae900 skal stå på. Men hvor stor klaring bør je ha til veggen? 900 er 27cm dyp. Jeg vil ikke ha den heeelt på kanten, så la oss si 30cm. Hvor mye må jeg ha til kabler?

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Panasonic PTAE900 eller Epson EMP TW 600

Jeg er ogå veldig usikker... har til nå fått bestillt takfeste og lerret.. men grubler enda på hvilken pj. jeg skal kjøpe... fikk vitnemål i posten i dag og føler at nu er tiden inne til å belønne meg selv

som dere ser av sida mi.. så ser dere at jeg har en del lys som vil slippe til på dagtid... ser at Epson har bedre ansi lumen. 1600 - mens Panasonic har 1100... fornuftig sett så bør valget bli Epson - men har sans for at Panasonic har smooth effekt funksjonen og klarer å filtrere bort "masketråder"... hmmmm..... hva mener dere...?? Lerretet blir Dynagrey - 230cm. på grunn av bedre sortniva med grått lerret... i en stue....

God sommer forresten og tenker at dere som var på Roger Waters i Stavanger 26/6... er like fornøyd som meg.... diggbar lyd og kult med fem trailere med høytalere og nok strøm til å levere til en by på nettopp samme størrelse som Stavanger..

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt er det fra PJ til lerret? Du er sikker på at begge projektorene klarer å lage passelig bilde fra din avstand?

Gorm (tester for bladet Hjemmekino, tror jeg) anbefalte meg AE900 om jeg hadde bra lyskontroll, TW600 hvis ikke.

Valget mitt falt på AE900 pga fysisk str., bedre zoom og "magefølelsen" :-P

Begge to er vel bra projektorer, og tror ikke du kan velge "feil".

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [/QUOTE]
    God sommer forresten og tenker at dere som var på Roger Waters i Stavanger 26/6... er like fornøyd som meg.... diggbar lyd og kult med fem trailere med høytalere og nok strøm til å levere til en by på nettopp samme størrelse som Stavanger..

Roger Waters var helt fantastisk, herlig og meget bra lyd, selv om noen få sanger burde blitt unngått, særlig Leaving Beirut, som sikkert har et viktig tema men aldeles ikke fungerte...laangt under den kvaliteten Waters vanligvis har i sine produksjoner. Siste halvdel var uansett meget bra, med en enorm energi og intensitet i sangene...
    Ang ditt projektor kjøp. Ikke tenk så mye på hvor mye ansi lumen de har, eller om projektoren har smooth screen eller ikke.
    Har Epson Tw600 som sagt i tidligere tråder selv, og opplever ikke rutemønster eller noe av det greiene der, men har 5 meter avstand da. Bildet er utrolig bra, bedre enn Panny900 sammenlignet under like forhold. Smooth screen gjorde at bildet aldri ble helt sylskarpt, det irriterte meg litt i lengden. Med Epson kan jeg stille sylskarpt, samt at hudfarger er en del bedre og mer naturlig, kontrast er høyere og farger/detaljer ser bedre ut. Sortnivå er også hakket over 900. Men for all del, de er gode begge 2 på sine måter, og kanskje du ville vært uenig med meg på enkelte punkter. Men kritikker rent generelt gir Epson bedre bilde og karakter. og iogmed ditt ikke så lystette rom vil nok Epson være et bedre kjøp tror jeg.
    Kos deg med uansett hvilket valg du tar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •