TW600 og kalibrering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TW600 og kalibrering

Hei!

Jeg har en lang stund kjørt på theater black 1 0og kalibrert sånn noenlunde etter DVE. Men jeg har hele tiden synes at bildet blir litt for blast og "kraftløst" har ikke vurdert noen av de andre color modes før nå egentlig, da de fleste sier at theater black 1 er best i ett 100% lyskontrollert rom. VEL, etter å ha skiftet til Theater modus og kalibrert litt der så må jeg si at jeg synes bildet blir ganske mye mer punchy og rikt. Andre som er enige i dette? Ulempen er jo redusert lampelevetid og økt støy...

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan være enig med deg at Theater modus, når du først bruker litt tid på den, kan med det første se bedre ut enn Theater Black1.
    Men valgte allikevel gå tilbake til Theater Black1, da jeg synes kontrast og sorthet er bedre og mer naturlig der.
    Ang å få et bilde med litt mer "kraft" og punch" i, testet jeg ut et helt hvitt lerret, og ble ganske overrasket, fargene ble med et mye mer livligere og levende, og synes heller ikke sortheten gikk nevneverdig ned, måtte virkelig kikke nøye for å se forskjell.
    Nå driver jeg å tester med 2 lerret, et med gråmalt Goo maling, og et helt hvitt. Må ærlig si jeg ikke har bestemt meg for hva jeg kommer til å bruke, de er utrolig bra begge. Kanskje kontrasten får et ekstra "løft" på et litt gråere, men fargene mister absolutt en del smell, samtidig som det hvite blir ikke fullt så hvitt. Men prøv et hvitt lerret hvis du ikke har testet det ut, kanskje det er det som gjør det litt ekstra du savner, men husk allikevel at hvitt lerret er mer sensitivt for strølys i rommet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •