Hvordan er NEC LT150Z og Davis DP X16?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan er NEC LT150Z og Davis DP X16?

Jeg kan få kjøpt Nec'en til 8500. Er den verdt det? Hva kan man sammenligne den med i dag? Er det andre, nye prosjektorer som gir meg mer for pengene?
    Det samme gjelder Davis'en som er mest aktuell. Den har jeg fått et tilbud på for 10.000 kr. De er jo noen år gamle nå. Hadde selv Infocus X1 vært et bedre valg i dag? Begge har gått i ca. 2-300 timer.
    Setter pris på innspill.

Skal ikke selv ha disse prosjektorene da jeg tydligvis var en av dem som var veldig var for regnbuer, men en kompis syntes de så helt flotte ut.

Sikkler selv etter Sanyo Z2, så vi får se hva jeg kan få gjort med økonomien :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen? Trodde dette var et forum med eksperter :wink:

Nec er uaktuell, lampelevetid på 1000! timer.

Davis'ens data:

1024x768 dpi
    16:9/4:3
    1000 ansi
    450:1 kontrast
    2000t lampe

Så sant tallenes tale er klar, så er jo denne Davis'en etter dagens standard temmelig etterhengende. Så om det ikke er andre ting som spiller inn, så kan jeg ikke skjønne annet enn at Infocus X1 er mye bedre. Har jeg rett?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv davis dpx-16 og er "relativt" fornøyd med den. men jeg har vært hjemme hos hi-fil som har en X1. det er vel ingen tvil om at utviklingen har gått videre. de store forskjellene ser man i de mørke scenene da X1 er mye bedre på kontrast. på lysere bilder så er det ikke så stor forskjell, men scaleren i X1 er nyere og dermed bedre. ang hvor lenge pæra holder på davisen, så har min gått 3000 timer og like blid 8)
    jeg ville gått for X1. (skyter med selv litt i foten, da jeg umulig vil greie å selge min dpx-16 etter dette :lol: ), men i lengden så er det vel bedre å være objektiv og dermed opprettholde troverdigheten 8)

Jørn.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Du bekreftet det jeg trodde. Da blir det nok en X1 på min kompis, så får jeg spare litt til en Z2.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at du ikke fikk svar tidligere.. jfinneru sier at X1 nok er et bedre valg enn en DPX-16, noe som er helt sikkert. Og 10k er definitivt alt for mye for en brukt DPX-16..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •