Innbygging av prosjektor og varm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbygging av prosjektor og varm

Hei folkens.

Har nå kjøpt meg en optoma h77 og skal henge en tett kasse med gulv og 3 vegger opp i taket. Noen som kan fortelle meg om dette er å annbefale? Blir det for lite lufting..? Hvor stor må kassa være hvis dette er mulig.?

Tenkte å hende den ca. 2m fra bakken så den blir ca. 40 cm fra gulvet i kassen til selve taket. Tenkte kanskje at noe av støyen forsvant hvis jeg gjorde det på denne måten.

Ville satt pris på om noen ville hjelpet meg med dette

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hvordan det vil gå. Men om du skal gjøre det, så ville jeg muligens montert noen vifter i kassen. Men da forsvinner jo vitsen med hele kassa om du vil ha den for og bli kvitt støy fra vifter. Hehe. Hvordan skal kassen være? Helt lukket?

Edit: Så nå at den skulle ha 3 veger. Om pj din har vifter på sidene eller bak vil jeg ikke anbefale dette. Da blir det for lite lufting..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rådet, men hva om jeg bygger kassen ganske bred? den har vifte på siden. Tenkte kanskje det gikk hvis den får ca. 30 cm fra den siden viften står på til veggen. og 40 cm oppover.. mener du også da at det blir for varmt..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en veldig liten kasse til men pj. Der har jeg saget ut en liten del slik at viften står fritt. Tror det er lurer en og gi den 30cm klaring. Ganske sikker på at det kan bli varm inni kassen om du bare skal ha 30 cm klaring. Men da høres den jo like godt som om du har den uten kasse...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kassa bli ca 1 meter framfor der jeg blir sittende og 2 meter over bakken, så hvis det kun er åpning fram så vil jo mye av lyden forsvinne... men hvis du tror det blir for varmt så er det jo ikke muli

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden skal du bygge H77 inn i en kasse? Den har jo ikke viftestøy, den har ikke strølys, og den er formet som en kasse i seg selv.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •