Mitsubishi HC5000 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 502
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om panelkontrasten bare dobles er det jo svært bra.

Nå kommer det snart svært raske iriser som vi kunne gi ett kraftig hopp i kontrast på både LCD og DLP.

Hvis panelkontrasten dobles, halveres samtidig tiden irisen bruker fra maks til min ( ett grovt regnestykke, men likevel ).

Panasonic PT-AE900 jobber jo på 1 Hz og den er knapt synlig.
    Når man kommer opp i 10 Hz skal man være god for å se den.

Bedre lampemodulering er også i komminga og det vil hjelpe ytterligere.

Tror ikke vi skal avskrive dynamisk iris i projectorer på en lang stund.
    Nesten litt synd at TI tydeligvis føler at de må implementere dynamisk iris for å henge med på kontrast boostingen til Epson og gjengen.
    Jeg synes at den kontrasten vi har i dag på 3-4000 i panelkontrast er godt nok og at det er andre sider ved teknologien som bør prioriteres.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nesten litt synd at TI tydeligvis føler at de må implementere dynamisk iris for å henge med på kontrast boostingen til Epson og gjengen.
    Jeg synes at den kontrasten vi har i dag på 3-4000 i panelkontrast er godt nok og at det er andre sider ved teknologien som bør prioriteres.

Som jeg skulle ha sagt det selv Helt enig,der traff du spikeren på hodet !

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst mer lys IMO. Hva stemmer dere for?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Først og fremst mer lys IMO. Hva stemmer dere for?
    Mer lyssterke projektorer er vel ikke først og fremst det jeg savner, nei. I amerikanske integrerte stuekinoer med masse lys og null lyskontroll er dette kanskje viktig, men ikke i våre mer lyskontrollerte kinorom med en del mindre lerreter.

For LCD-leiren er det jo helt klart at det er en økning i panelkontrasten som er det største forbedringspotensialet. Og her er det da tydeligvis noe på gang med HC5000 og de nye Epson-panelene.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å få fjernet fargehjulet ( 3 chips ).
    Da regner jeg med at dithering også forsvinner.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Panasonic PT-AE900 jobber jo på 1 Hz og den er knapt synlig.
    Når man kommer opp i 10 Hz skal man være god for å se den.
    hæ. trodde den brukte mange sekunder fra lysest til mørkest? ikke ett halvt sek.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er kanskje AE900 litt off topic her men det stemmer at den har superrask "iris". Den har ikke iris i tradisjonell forstand, men to "klaffer" som åpner og lukker for lyset. AE900 har nok den raskeste irisen, men også den med desidert lavest virkeområde (jeg målte kontrasten med aktiv iris til 1378:1).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å snu tilbake til HC5000; Håper du får et glimt av denne dersom du skal ned på IFA, Gorm. Går sterke rykter om at C2Fine/HC5000 blir introdusert der, med påfølgende slipp etter messen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også så lyst til å se hva som skjer der nede at det er mulig det blir en tur på meg også En kompis skal kanskje handle bil, så da blir det to fluer i en smekk.

Jeg har mistanker på at Sony også vil vise noe på IFA i år....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har mistanker på at Sony også vil vise noe på IFA i år....
    Ja, innen den tid burde de jo ha fått ut fingeren og kommet med en skikkelig BlueRay-spiller til oss...;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, innen den tid burde de jo ha fått ut fingeren og kommet med en skikkelig BlueRay-spiller til oss...;-)
    Jeg tenkte mest på en rimeligere SXRD variant jeg da

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aahh, den såkalte "Pearl" ja. Absolutt lov å håpe at den er klar til da. Dersom den kommer i prisklassen rundt 40-50k, er det jo mye å glede seg over.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dan Miller(Marantz America) svarer på spørsmål angående deres nye 1080p projektor VP-11S1 på AVS.Der deler han et interesant synspunkt angående "dynamisk iris"

Spørsmål :Are you saying that you did testing of the Ruby v the S4? If so, it sounds as if you did not use the dynamic iris on the Ruby....effectively eliminating one of its primary advantages.

Svar (Dan Miler) :Not at all. Dynamic circuits are inaccurate. Always have been, always will be. When JK created A Video Standard he told us to turn off things like auto color, auto black, etc... The small portion of videophiles knew this, but it was nice to have things confirmed. There is no difference with auto iris. I know it makes a picture seem "better", but when compared to a standard, it is plain wrong. Some people like it, but Marantz has been a company dedicated to high fidelity and fidelity means "faithful". You won't find dynamic circuits being used in control rooms on Sony or Ikegami broadcast grade video monitors and that will be our video reference. Other manufacturers are free to have features that will appeal to certain customers and guarantee sales. That's not what we do, those aren't our customers and we will sell every one we build. But it was interesting that we were able to stand side by side last week with a D Cinema projector in every area except brightness (obviously) and we had more depth, due to the better CR.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det synspunktet synes jeg var over snittet farget av det faktum at hans produkt ikke klarer å levere det sortnivå konkurrerentene klarer. Det er helt klart en fordel å ikke å slippe irisen, men hvis jeg må velge mellom "triste", udynamiske Marantz-bilder til 150.000.- eller dypsorte, kontrastfylte bilder fra Ruby, dog med visse artifakter grunnet bruk av iris, velger jeg allikevel heller sistnevnte!

Alle teknologier har jo sine artifakter, det er liksom ikke slik at Marantz' projektorer gjør noe magisk som skaper et mer "fidelt" utgangspunkt, de bygger bildet opp av millioner av små byggestener og fargehjul som spinner til tusen de som resten av markedet, og dermed "lurer" øyet til å tro at det befinner seg et objekt på lerretet.

Selv min tidligere HS50 synes jeg fungerte helt ypperlig med sin treige iris, jeg har ingen problemer med å vente litt til scenen "klargjøres" i noen sekunder i raske endringer, det legger jeg knapt merke til uansett. Iris er en ypperlig funksjon, og ikke minst valgfritt!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan synspunkter fra en fersk Ruby eier også være farget;-)
    Meningen med inlegget var ikke å fremheve Marantzen som noe "haleluja"produkt.
    Men i sammenhenheng med diskusjon om "dynamisk-iris" i disse oppjassede contrast dager.Er det jo ikke helt uinteresant at Marantz har valgt å hoppe av det toget.Og hvis det i tilegg stemmer det som blir refert fra Joe Kane,gjør ikke det temaet noe mindre interesant.

Poenget er å bevistgjøre folk at det ikke nødvendigvis er grund til ekstase for det om en projektor har "dynamisk-iris"

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags CR operer Marantz med på denne modellen da?

Hvis de har en 4000:1 i panelkontrast og kan levere bra bilde så ære være dem for det.

Hvis "alle" andre skryter av 12000:1 om ett år så spørs det om ikke Marantz kommer ett de også med en "revolusjonerende" ny iristeknologi som nå er så god at de bare MÅTTE bruke den.

Markedet skriker etter 2 ting for tiden og det er 1080 oppløsning og kontrast.

Akkurat som du måtte ha DTS og du måtte ha DVI osv.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dagens DLP-brikker som "motor" kan Marantz aldri komme i nærheten av panelkontrasten på SXRD. Så selv uten irisen måler SXRD langt bedre CR (hvis ikke målingen er dopet like mye som fabrikkspesikikasjonene da).

Jeg er helt enig i at dynamisk iris (eller lampemodulering for den sakens skyld) ikke er veien å gå, og er sxrd "tilhenger" ene og alene fordi panelkontrasten gruser både LDC og DLP. :-P
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva målte du Ruby'en til uten iris? Jeg mente den lå på ca 3000:1, noe som mange DLP'er overgår.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WSR målte rundt 5k:1 med iris i "fast på" posisjon.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda tilgode å måle en D65 kalibrert DLP i over 3000:1 (med målemetoden jeg nå benytter) ved frontside projeksjon. Vedlagt ligger måleresultatene fra VW100, og kalibreringsresultatet (der målingene ble gjort).

Det er jo ikke vanskelig å se den dramatiske økningen i "kontrast" irisen gir. Det beste er likevel at irisen på denne projektoren jobber uten at en merker det. Den er altså veldig godt avstemt med hordan øynene våre tilpasser seg mørkere omgivelser. Irisen på denne projektoren er også plassert ute i optikken, noe som gir klare fordeler når det gjelder virkningsgrad, men også ulempen med at lysdistribusjonen blir litt ujevn. Sony er vel den eneste produsenten som har valgt denne løsningen, mens de andre produsentene har plassert den dynamiske risen mellom pære og paneler. En klar fordel i Sonys favør er at panelene hele tiden "jobber" med samme lysmengde, noe som sikrer korrekte farger uansett irispossisjon.

Det blir spennende å se hvordan Mitsubishi løser dette på HC5000. Kjenner jeg Mitsubishi rett, blir nok ingen av oss skuffet. :-P
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 4 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •