Mitsubishi HC5000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 502
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    kansje jeg er litt teit men. likte ikke navnet. hc3000 dlp.... og så hc5000. ble kjempehappy jeg og tenkte wow dlp med 10k i kontrast men der ble jeg skuffet. de burde kalt lcd for noe annet enn hc...
    Ser forvirringen på betegnelsen, men ikke helt hvorfor du er så lei deg for at dette er en LCD. Dersom dette viser seg å holde stikk, så har vi nå her en LCD med panelkontrast på et sted mellom 2500 og 3500. Ikke så ulikt det DLP har i dag. I tillegg har de iris som "booster" kontrasten enda mer, dette er det jo snakk om at også DLPer kommer med om ikke lenge.

Sier som AK, viser denne informasjonen seg å stemme, er det store muligheter for at dette blir min neste projektor...:-P

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Uten å ødelegge denne "Mitsu-tråden", men er det noen som kan linke til mer informasjon om Sonys billigvariant av Ruby?
    Jeg tror ikke det finnes så mye informasjon, hverken når det gjelder bilder eller specs. Ryktet går, men det er lite konkret. Her er det jeg har funnet som sier mest (sakset fra AVS):

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=678308

I know what you meant. But lets see:

The Pearl will be UHP based, not Xenon.
    It probably wont be so big with such a built quality.
    It wont have motorized zoom.
    It wont have motorized focus.
    It wont have motorized Lens-Shift.
    It probably wont have such a perfect Iris (I guess more a solution like in the HS60).
    It wont be as fancy looking as the Ruby.
    It probably wont have the same optics.

This alone separates it enough from the Ruby. Lets face it, The Pearl will be much more a mass product than the Ruby so Sony will sell much more quantity. They would never purposely reduce performance just to protect another projector, which they will never sell similair quantities. They didnt do that with Ruby / Qualia either. And the performance will not be as good as the one of the Ruby anyway but none of the other machines you mentioned will match the Ruby either

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder integrering av dynamisk-iris på hc5000 og generelt.Tror jeg dette kan være verdt å diskutere litt.

Kan noen fortelle meg hva som er fordelen med dynamisk iris annet en å "booste" contrast spesifikasjonen?
    Jeg ser ikke ubetinget positivt på integrering av dynamisk iris.Dette har hittil vært en "billig" implementering for å legitimere høye contrast tall i spesifikasjonen.Har i mine øyne hatt liten til ingen nytteverdi på film-materiale.En så kompleks analyse av frames og mekanisk funksjonalitet (50/60 hz/bilder i sekundet:shock: )tror jeg ikke eksisterer i dag.Uansett vil alltid et dynamisk iris-system bli forbigått av "panel-kontrast" Tenk bare på frames med høye verdier av både lys og mørkt(hvit og sort)
    Ikke glem at iris kontrast er et kompromi. La oss håpe at utvikling/forskning vil ligge primært på panel kontrast og ikke "kjappe" løsninger som dynamiske iris-systemer.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest til nå er det ikke sikkert HC5000 vil ha dynamisk iris. Kontrasten på 10K:1 kan nok oppnås uten DI dersom det er C2fine paneler som benyttes. "Venter spent på mer info"

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Kontrasten på 10K:1 kan nok oppnås uten DI dersom det er C2fine paneler som benyttes.
    Hva baserer du det på? Gjennomlyste paneler med 10000:1 kontrast, hvordan er det mulig?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    Når det gjelder integrering av dynamisk-iris på hc5000 og generelt.Tror jeg dette kan være verdt å diskutere litt.

Kan noen fortelle meg hva som er fordelen med dynamisk iris annet en å "booste" contrast spesifikasjonen?
    Jeg ser ikke ubetinget positivt på integrering av dynamisk iris.Dette har hittil vært en "billig" implementering for å legitimere høye contrast tall i spesifikasjonen.Har i mine øyne hatt liten til ingen nytteverdi på film-materiale.En så kompleks analyse av frames og mekanisk funksjonalitet (50/60 hz/bilder i sekundet:shock: )tror jeg ikke eksisterer i dag.Uansett vil alltid et dynamisk iris-system bli forbigått av "panel-kontrast" Tenk bare på frames med høye verdier av både lys og mørkt(hvit og sort)
    Ikke glem at iris kontrast er et kompromi. La oss håpe at utvikling/forskning vil ligge primært på panel kontrast og ikke "kjappe" løsninger som dynamiske iris-systemer.
    Nå spekuleres det jo i at det kommer DLP-projektorer med irisen kjappe nok til å jobbe mot 24fps. Problemet med dagens iriser er jo hastigheten, Epson TW600 bruker eksempelvis 11-12 sekunder fra max til min, mens irisen som sitter i VW100 er så kjapp at en vel nesten ikke merker den. Gorm har vel mer info om hastighet vil jeg tro.

Enig i at økt panelkontrast er viktigst, men dersom det er mulig å oppnå enda bedre bildekvalitet med iris-løsninger, ser jo ingen prinsipielle grunner til ikke å bruke det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også stor forskjell på å implementere dynamisk iris på en projektor med høy panelkontrast, og det resultatet en får på dagens LCD-projektorer (som ikke har mer enn cirka 700:1 panelkontrast). Den dynamiske irisen på VW100 er også flyttet ut i optikken, i motsetning til alle andre som har den mellom pære og paneler. Irisen på VW100 er nesten umulig å oppdage, og de eneste gangene det kan sees er når bildet går helt i sort, for da blir det virkelig sort.
    Dersom panelkontrasten på HC5000 er noe i nærheten av det AK antyder (fortsatt 30 prosent dårligere enn SXRD :wink: ) så vil nok irisen oppleves langt mer "vennlig" enn på dagen LCD-er.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva baserer du det på? Gjennomlyste paneler med 10000:1 kontrast, hvordan er det mulig?
    Hvorfor skulle ikke det være mulig? Jeg kjenner jo heller ikke til C2fine så godt enda da det er begrenset med informasjon om de enda.
    Forøvrig tror jeg ikke 10K:1 oppnås uten en form for lampemudulering, som de fleste projektorer bruker.

Jeg liker ikke dynamiske iriser, og jer er helt sikker på at alle som er laget idag vil irritere meg. Jeg regner med å se VW100 om ikke så lenge, så da får vi se

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordi et panel som gjennomlyses er avhengig av å kunne "slippe lyset gjennom". Det å sikre at nok lys slipper gjennom samtidig som en skal begrense dette, har jo vært en nøtt å nekke siden LCD så dagen lys for xx antall år siden. Det er bare å se hvor marginalt lite som er skjedd på den fronten (LCD panel kontrast) de siste 10 årene. At det plutselig skjer en revolusjon uten å ta i bruk ny teknologi (block panel), finner jeg bare litt vanskelig å tro. Time will show. :-P
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det plutselig skjer en revolusjon uten å ta i bruk ny teknologi (block panel), finner jeg bare litt vanskelig å tro. Time will show. :razz:
    Det er vel revolusjonerende nok at C2fine ikke lenger er organiske slik som tradisjonelle LCD paneler?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ser forvirringen på betegnelsen, men ikke helt hvorfor du er så lei deg for at dette er en LCD. Dersom dette viser seg å holde stikk, så har vi nå her en LCD med panelkontrast på et sted mellom 2500 og 3500. Ikke så ulikt det DLP har i dag. I tillegg har de iris som "booster" kontrasten enda mer, dette er det jo snakk om at også DLPer kommer med om ikke lenge.

Sier som AK, viser denne informasjonen seg å stemme, er det store muligheter for at dette blir min neste projektor...:-P
    jeg er nå mer fan av dlp jeg da. plages fint lite av regnbuer...

og en plutselig økning av lcd panelkontrast fra 700 til 10k høres for godt ut til å være sannt! jeg har mine tvil slik som gorm.
    bare det å øke til over 2k er jo en stor forbedring, så sier ikke nei til det da.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er vel revolusjonerende nok at C2fine ikke lenger er organiske slik som tradisjonelle LCD paneler?
    Ja det er det, og det betyr at fargene ikke degraderes over tid, slik vi opplever fra organiske paneler. Men det betyr vel lite for det faktum at det fortsatt er snakk om et gjennomlyst panel.
    Er det noen "uavhengige" som har målt kontrasten på C2fine panelet? Blir spennende å se om de faktisk måler så bra.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er det, og det betyr at fargene ikke degraderes over tid, slik vi opplever fra organiske paneler. Men det betyr vel lite for det faktum at det fortsatt er snakk om et gjennomlyst panel.
    Stemmer det, stadig gjennomlysing Jeg forstår likevel ikke hvorfor dette skal være en begrensning. Jeg vet i likhet med deg veldig lite om C2fine enda... Jeg venter i spenning

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forskjellen på oss er bare at jeg er svært kritisk, og tror ikke på fagre løfter før jeg ser det fungerer selv. Du derimot er optimist til det motsatte er bevist. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    og en plutselig økning av lcd panelkontrast fra 700 til 10k høres for godt ut til å være sannt! jeg har mine tvil slik som gorm.
    bare det å øke til over 2k er jo en stor forbedring, så sier ikke nei til det da.
    Nå er det ikke snakk om at panelkontrasten her skulle økes til 10k, det gjøres nok garantert ved hjelp av iris. Når det gjelder panelkontrasten på C2Fine snakker vi vel om en 5 x, altså rundt 3750. Skulle det vise seg å holde stikk, kanskje litt lavere også, er det absolutt verdt å vente i spenning hva denne krabaten kan klare å diske opp av bildekvalitet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forskjellen på oss er bare at jeg er svært kritisk, og tror ikke på fagre løfter før jeg ser det fungerer selv. Du derimot er optimist til det motsatte er bevist. ;-)
    Det har du HELT rett i

Jeg håper på en Of/Off på 10k:1 uten hjelp av iris..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm..... Ser at Cine4home har fjernet artikkelen om HC5000. Dette kan da ikke være positivt?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontrast

Jeg hørte rykte om en helt ny pære type som skulle ha lengre levetid + at den skulle kunne variere i lysstyrke meget raskt. Kan det være at denne prosj har en slik pære??

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm..... Ser at Cine4home har fjernet artikkelen om HC5000. Dette kan da ikke være positivt?
    Ikke godt å si, men det virker jo litt merkelig. Mulig de har hatt feil info om den?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at infoen er fjernet er at den ikke er 100% endelig. HC5000 vil vises på IFA i september.

Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •