Mitsubishi HC5000 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 26 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 502
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    selv råbarka action filmer har perioder med veldig lite lyd på filmen så nytter ikke bare å gnu opp nei. En proj bør alltid være så stille som mulig.

Kan man igrunn kalle Reon VX for den "nye" farajouda?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma HD 81 bråker veldig i forhold til HC 5000, men den bråker ikke mye til å være en PJ (28db). Så den høres ikke selv i scener med lite lyd (Henger i taket 5m fra lerret mens sitteavstand er ca 3,7m). Mens HC 5000 høres knapt når du står ved siden av den i et helt stille rom...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HC 5000 er nok stilleste gutt i klassen tror jeg. Men den leverer da også veldig bra bilder, må ikke glemme det. Spent på hva som skjer med prisen når Epson og Panasonic kommer med sine 1080 LCD med samme panel.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er scaleren i denne projektoren bedre enn den i denon 3930?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det Kjell AvConcept sier så er det den samme chipen.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord så spiller det liten rolle hva slags dvd-spiller man har for å få godt bilde. Det er projektoren som gjør jobben og DVD-spilleren blir redusert til en transportenhet rett og slett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Er scaleren i denne projektoren bedre enn den i denon 3930?
    Nei, det sitter Realta fra Silicon Optix i 3930 som er mere avansert enn Reon VX (fra samme firma) som sitter i Mitsu HC5000. Derimot sitter det samme chip i Denon 2930 og Mitsu HC5000.

Kjell fra Avconcept har postet før her og forklart om fem ulike utgaver av Reon chip'n også - og sagt hvilken av de som er i Mitsu'n. Hvem som er i Denon 2930 veit jeg ikke. Men jeg veit at Reon VX i Toshiba HD XA2 HD DVD er litt annerledes i bruk enn den som er i Mitsu'n. Bl.a. er det ikke så mange innstillinger mulig på den som er Toshiba HD DVD'n. På Mitsu'n kan man f.eks stille div. innstillinger på en skala fra 0-15, mens samme funksjon på XA2'n bare finnes som on/off.

EDIT: Angående hvilken Reon i Mitsu HC 5000, fra KJell's innlegg:
    Det finnes 5 forskjellige varianter av Reon VX. 4 av dem er for 1080p og en for 720p.

Type antall kanaler HQV NR eWrap VX output
    VX-50 1 Yes No 1080p
    VX-51 1 Yes Yes 1080p
    VX-110 2 No Yes 720p
    VX-200 2 Yes No 1080p
    VX-210 2 Yes Yes 1080p

Mitsubishi HC5000 bruker VX-200 versjonen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 3930 bruker storebroren til Reon VX, Realta HQV. Dette er en vesentlig mere avansert prosessor, men tester har vist at Reon VX faktisk er like bra eller bedre på flere ting.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi da konkludere med at hvis man har en brukbar DVD-spiller så er det ingen vits i å oppgradere til 3930 hvis man kjøper en HC5000.

Det som er viktig er vel å kunne overføre videosignalet 10 bits? Så de aller billigste spillerne faller igjennom.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry! Leste feil. Mente at det sitter samme chipen 2930 som i HC 5000.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forøvrig link til bruksanvisningen til HC5000 http://www.mitsubishi-presentations....ual_HC5000.pdf

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cine4home har fiklet litt med HC5000 og oppnådd en ON/OFF kontrast på 2000:1 uten auto iris. Fra fabrikk målte den bare ca 700:1. Med andre ord en formidabel økning. De har i hovedsak gjort to ting: Satt på et passende fargefilter, samt satt inn en skjerm i optikken som gjør to ting. Strupe lyset ca 20% og minimere strølys i optikken.

Mer info her: Tuning Mitsubishi HC-5000 (HC5000) Ultra Edition Details www.projektortuning.de

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dette si at den rykker ifra TW1000 og AE1000. Eventuelt begynner å nappe WV50 i hælene ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dette si at den rykker ifra TW1000 og AE1000. Eventuelt begynner å nappe WV50 i hælene ?
    Det virker litt slik, og i følge Cine4home er det svært liten forskjell mellom VW50 og HC5000 ultra edition (fengende navn). Ulempen er at en må sende projektoren til Tyskland for å få gjort iris modifikasjonen.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det virker litt slik, og i følge Cine4home er det svært liten forskjell mellom VW50 og HC5000 ultra edition (fengende navn). Ulempen er at en må sende projektoren til Tyskland for å få gjort iris modifikasjonen.
    Fyllingsgraden kan de dog ikke gjøre noe med. Jeg tipper også at garantien ryker med et slikt inngrept. Det er vel heller ikke gratis å få gjort denne modifikasjonen, så kanskje man er likge godt tjent med å kjøpe en VW50 i steden?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyllingsgraden kan de dog ikke gjøre noe med.
    Det setemmer. Er en misfornøyd med pixelstrukturen er det lite å gjøre med det

Jeg tipper også at garantien ryker med et slikt inngrept.
    Ja, det er en av ulempene...

Det er vel heller ikke gratis å få gjort denne modifikasjonen, så kanskje man er likge godt tjent med å kjøpe en VW50 i steden?
    Prisen er vel ca 400Eur, og det er uten norsk mva og frakt.

Egentlig var hovedpoenget her at det er ganske mye mer ytelse å hente enn det produsenten selv har klart

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Egentlig var hovedpoenget her at det er ganske mye mer ytelse å hente enn det produsenten selv har klart
    ...og det er faktisk et ganske godt poeng. Det er litt som med open source programware i PC-verden. Det finnes en del kunnskapsrike personer der ute som virkelig vet hva de holder på med. Ofte er ikke produsentene flinke nok til å lytte til folk utenfor deres egen utviklingsavdeling.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten ting angående fyllningsgrad og pikselstruktur på HC 5000. Mener vi har hatt en runde på det før. Og personlig ser jeg bare ikke problemet! Ja, tallet er lavere enn andre teknologier. Men alle rapporter fra folk som faktisk har sett den sier at det ikke er noe problem. Synlig pikselstruktur på HC5000? Hvor?? - spør jeg. Har vel snart 600 timer på den.

Angående den mod'n så løser jo den heller noe av det som folk faktisk har opplevd som problem - nemlig lav kontrast uten dynamisk iris - og det at noen synes den jobber for synlig - spesielt i den mest aggresive modusen (modus 2). Og det er jo bra hvis det kunne rettes på.

Men jeg lurer også på hvor mange som virkelig tør å gjøre den mod'n når garantien går fløyten. Jeg har fulgt tråden på avsforum og innleggene fra cine4home der, og det kunne virke en stund som om de prøvde å få til et samarbeid med Mitsubishi, men at det ikke lot seg gjøre. Veldig synd i så fall. Hadde jeg kunne beholdt garantien så hadde det vært fristende - hvis Cine4home.de's rapport virkelig stemmer. For HC 5000 har så mange andre egenskaper som jeg ikke er villig til å gi opp - musestille, skarp, gode farger, ingen screendoor, god billedbehandling(!), svært plasseringsvennlig (viktig for meg i en vanlig stue) - og da hadde jeg faktisk vært lysten på å betale noen kroner for å rette opp den ene svakheten jeg ser den har. Og dette selv om den da nærmer seg andre dyrere modeller i pris.

Nesten så jeg har lyst til å sende mail til Kjell hos AV concept å høre om muligheter for dette alikevel...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Mr Chips, du må virkelig ekstremt nærme for å kunne se pikselstrukturen på denne. Eneste som jeg ser som litt negativt med prosjektoren er lysstyrken som blir for lavt om man ha hvite vegger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du ha snill kone.. og male veggene som jeg gjorde etter at vi startet vårt lille trekantforhold her hjemme - kona, jeg og HC 5000. Se min hjemmekino link i signaturen for hvordan det ble.

Side 25 av 26 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •