Mitsubishi HC5000 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 26 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 502
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, jeg venter fortsatt på at "noen" skal få ut fingeren og få kjøpt den

Men, etter hva jeg har lest så er bildet indentisk på begge utgavene selv om Blu-ray er MPEG2 og 25GB.

Jeg har som sagt kun set Blu-ray og his det er mulig å gjøre det enda bedre enten med HD DVD eller en ny 50GB overføring, ja da er det bare å ta av seg hatten.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nei, jeg venter fortsatt på at "noen" skal få ut fingeren og få kjøpt den
    "Noen" har bestilt den i jula....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så X-MEN 3 BluRay på HC5000 er om dagen. Utrolig lekkert bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vanvittig tørst etter flere Blu-Ray filmer og flere HD DVD filmer - og ikke minst en HD DVD spiller til de HD titlene jeg allerede har liggende usett her...

"Problemet" er at kona er glad i film og men skjønner ikke nok engelsk til å få noe ut av det dessverre, og det er få titler å få tak i med norsk tekst. (Selv så greier jeg meg uten teksten, i blant er den faktisk mere irriterende når oversettelsen misser pointet fullstendig..) Så - skal jeg bestille en haug med filmer som bare jeg får glede av? Litt ego - men fristende. Jeg mener de som sitter på en HC 5000 uten HD film har masse godt i vente. (Sikkert det samme med Sony's Pearl også). Og det litt irriterende at steder som selger europeiske utgaver - der noen har norsk tekst, andre ikke - ikke skriver hvilke subtitles som er på de forskjellige filmene. Gledelig var det da jeg fikk King Kong på HD DVD med norsk tekst.

Ellers så jeg Underworld : evolution på Blu-ray på HC 5000. Hele filmen er stort sett i mørke og halvmørke. Synes HC 5000 taklet det veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Potetgullmannen vbmenu_register("postmenu_536349", true); Du burde prøve en billig Pioneer spiller med 576i ut over HDMI det burde være en bra og billig løsning for deg med så god projector.

Du får sikkert en sonefri 696 for det samme du får for Denonen + litt til.

Bra at det er flere som går for begge formatene.

Skal bli spennende å høre hva du synes om forskjellene.

Du burde prøve med MI III på Blu-ray.
    Det er det beste bildet jeg har sett uansett format.
    Tja, ang. Pioneer... Veit ikke om hvor mye mere det blir å hente. 576p ut fra Denon 1920 syntes jeg så litt bedre ut enn 1080p (snakker oppskalert sd DVD) ut fra Panasonic Blu-ray spilleren. Men begge deler ser jo bra ut! Testa bare litt med en film, og ikke lenge nok til å si at det er fasiten. Og snart så får jeg jo Toshiba HD DVD XE1 også. Så får se hvordan den presterer på sd DVD også.

Skulle gjerne prøvd MI III på Blu-Ray jeg :-D Synd man ikke kan plukke opp filmer i butikkene ennå (bortsett fra ¨seks-sju titler på Free Record Shop i Oslo). Venter vel kanskje med MI III til den får norsk tekst evt - kona liker Cruise (jfr. prob. med kun engelsk versjoner i innlegget over).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen hva Mitsubishi har fikset med de siste firmwarene? Er PAL problematikken nå et ikke-tema?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fikset noe horisontal banding enkelte kunne se i noe matriale. Samt PAL ble fikset. Her fra cine4home.de sin test av patch'n:
    Sitat Opprinnelig postet av cine4home.de
    For the update the projector must be opened, so that a “DO-it-Youself” - update is unfortunately not possible. With the help of special software the silicones Optix Reon is brought to chip set on the newest conditions. The procedure takes only few minutes and after the assembly was again operational our test projector. For examining the De-Interlacings we relied not on abstract test sequences, but the HC5000 with numerous difficult film scenes fed. The results were more than impressing: Nowhere the projector showed more weaknesses in its PAL Filmmode. This was stable and reads themselves in keinster way from the clock brings. It is camera-swivels over the house roofs in “Gladiator”, the trim of the Monte Carlo in “training Day”, the finely structured fence in “space cowboy”, flying past spaceships in “star Wars”, or Mercedes radiator grille in “Men in Black2”, the HQV mastered all these scenes without signs of weaknesses. Thus the De-Interlacing is on so a high level that it strikes most progressive Scan Player at the market and even with the Denon 2930 (that the same HQV chip set used) draw even can.

By this update the Mitsubishi HC5000 sits down to the quality point in things De-Interlacing and leaves also many more expensive projectors behind itself. A progressive passing on is not any longer necessarily, in many cases improves one even the picture result, if one does without it (depending upon quality of the Zuspielers). To consider that the Cinema mode is activated, on car is mode in favor of the quality now was only done without.
    Auto-oversatt fra tysk til engelsk.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Tja, ang. Pioneer... Veit ikke om hvor mye mere det blir å hente. 576p ut fra Denon 1920 syntes jeg så litt bedre ut enn 1080p (snakker oppskalert sd DVD) ut fra Panasonic Blu-ray spilleren. Men begge deler ser jo bra ut! Testa bare litt med en film, og ikke lenge nok til å si at det er fasiten. Og snart så får jeg jo Toshiba HD DVD XE1 også. Så får se hvordan den presterer på sd DVD også.
    Mener fremdeles at du har noe å tjene på å la projektoren motta et så "ubehandlet" signal som mulig. 576p innebærer jo at 1920 har deinterlaced det signalet og det er jo svært sannsynlig at Reon VX-chipen i HC5000 vil gjøre den jobben bedre enn 1920. Sender du 576p gjør jo HC5000 "bare" skaleringsjobben.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er jeg enig i ut fra hva jeg har lest om Reon chip'n. Men uansett vil jeg vente til å jeg får Toshiba HD DVD'n og se hva slags jobb den gjør.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til og med VW50 gjør en bedre deintelacing enn 696 som ikke akkurat imponerer her og det vill forundre meg mye om ikke HC5000 gjør den jobben enda mye bedre.

XE1 blir sikkert bra, du kommer til å ha et konge oppsett nå, og hvis du tar runden til hele sleka nå i jula og feiter deg opp skikkelig trenger du ikke spise så mye før påske:-D

Ang. teksting så klarer kanskje kona seg med engelsk tekst?
    Mange som ikke er så stødige i engelsk klarer seg fint når man kombinerer tekst og tale.

Både jeg og kona er rimelig oppegående i engelsk men vi ser likevel film med engelsk tekst, men ikke norsk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt en del julemiddager hos brødre og foreldre osv.. hehe. Men det er nok av mer koslige årsaker. Dog - jeg sto i butikken i dag og lurte på å ta med meg et knippe dvd filmer. Men... er ganske raka - og vil heller bruke pengene på flere HD titler hvis jeg skal ha noe.

Når det gjelder tekster så hjelper ikke engelsk tekst så mye for henne dessverre. Opprinnelig fra Thailand og lærte seg aldri engelsk der som barn. Derimot både snakker/skriver/leser hun helt perfekt norsk (og Thai selvfølgelig). Har bestilt en par Blu-Ray filmer som er sonefrie og som har thai tekst faktisk. Så kommer jeg til å bestille HD filmer som jeg veit ikke interesserer henne (science fiction og de fleste krigsfilmer) uten norsk/thai tekst inntill det kommer nok med norske titler. Jeg elsker både krigs- og science fiction så da blir det kompromisset så lenge. Gleder meg veldig til bl.a. til Riddick på HD DVD som jeg ikke har sett som vanlig DVD en gang.

Det siste jeg leste om XE1 fra avsforum var at en av forhandlerene der (Robert fra VE eller hva han het) som er i nær kontakt med Toshiba virker helt sikker på etter sine siste samtaler med Toshiba at XE1 kommer på 1080p/60 ved lansering men at det kommer firmware som skal gi 1080p/24 senere. Og jeg tror faktisk det rimelig pålitelig ut fra gangen i saken på forumet der.

Har forstått det sånn på Cine4home at HC5000 tar imot 1080p/24, men er ikke sikker på hva det putter det ut som på lerrettet, 1080p/60, 1080p/48 - 72 eller 96.

Nå har jeg HC5000's lenshift slik at den ikke er så langt fra max vertikalt nedover og nesten max horsiontalt mot venstre. Har dette noe så for skarpheten i bildet? Den er også nesten så nærme det går lerretet. Dette fordi jeg ikke har flyttet tak-festet fra forrige projektor og bildestørrelse. Er det noe å vinne på å flytte projektoren lenger bakover og mere mot midten av lerretet i forhold til høyre/venstre? Blir det skarpere da? Så veldig mye mere bakover går det ikke, snau meter kanskje, men det skulle være mulig å midtstille den i hvert fall.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dette noe så for skarpheten i bildet?
    Det vil det nok ha, men dersom du ikke legger spesielt merke til at bildet er uskarp noen plass, er det ikke noen vits å gjøre noe med det .

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forstått det sånn på Cine4home at HC5000 tar imot 1080p/24, men er ikke sikker på hva det putter det ut som på lerrettet, 1080p/60, 1080p/48 - 72 eller 96.
    Den viser det vel som 1080p/24?
    Ingen grunn for en LCD projector å endre på dette.

Det vil bli like riktig eller galt som på kino:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente filmprojektorer hadde en shutter speed på 2 eller 3, slik at man på en måte opererte med 48 eller 72 - at hvert bilde ble vist 2 eller 3 ganger for å dempe flimringstendensen.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, shutteren roterer med 2 eller 3 gangershastighet, men det er fordi lyset "slukkes" helt mellom hvært bilde og ville sett temmelig sykt ut svis det ble gjort 24 ganger i sekundet.

Men, på en LCD eller SXRD projector er det ingen ting som slukkes. Hvert pixel oppateres etter behov og det er defor ikke nødvendig med en høyere refreshrate enn den det opereres med på filmen.

Om det likevel blir gjort skal jeg ikke si for sikkert, for det er det lite opplysninger om. Men hvis de likevel sender det ut i 48 eller 72 HZ så kunne de nesten like gjerne gitt bengen i hele 24 frames greia.

Joda jeg er klar over at 24 går opp i 48 og 72 og ikke krever noen 2:3 pulldown, men likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

hvordan er denne pj'en sammenlignet med Mitsu sin 3100 modell? Valget står mellom disse to.

mvh, Joakim Haukvik

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt rundt på forumet så jeg det var skrevet endel om disse projektorene.

Men hvordan er bildet på vanlig SD tv på de to projektorene, er virkelig HC3100 bedre på dette?

Er det kun i lyd, skarphet og ved 1080 HC5000 stikker av med seieren?

mvh, Joakim

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok HC 5000 slår 3100 på de fleste områder, men lyd er begge to meget dårlig på...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at lyd her skal tolkes som viftestøy Og der er det vel vanskelig å slå HC5000

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftestøy er det vel nesten umulig å slå den. Den er helt stille, må nesten ha hodet inntil utblåsningen for å høre den. Min andre PJ Optoma HD81 høres ut som en skurtresker i forhold..:-D Men så gir den i gjengjeld bedre bilde da, og når man ser film er det jo med høy lyd så den høres ikke i det hele tatt..
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 24 av 26 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine