Mitsubishi HC5000 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 26 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 502
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, er ikke vant til å bruke PC med projektor noe særlig for å være ærlig. Leste noe på svenske forum at man måtte stille på noe overscan greier i menyene for å sikre 1:1 mapping ved bruk av PC eller i hvert fall sjekke at det var korrekt, men har ikke satt meg noe mere inn i det. Man kan i hvert fall stille overscan på HC5000 fra 90 - 100% i en av menyene. Default verdien når projektoren kom fra fabrikken var 97%.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt essensielt at denne står på 100. Står den på 97 betyr det at projektoren kjører 3 prosent overskan, altså en skalering av bildet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld hvis jeg er teit - gjelder det med 100 bare ved PC tilkobling?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å oppnå 1:1 pixelmapping må projektoren ALLTID stå på 100%. Ønsker man derimot å fjerne støy i ytterkanten på tv-sendinger kan man bruke litt overscan.

Unnskyld hvis jeg er teit - gjelder det med 100 bare ved PC tilkobling?
    Gjelder alle 1920x1080 kilder....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye å lære for en stakkar her skjønner jeg. Jeg kjører 576p ut fra DVD spilleren. Men hender jeg kobler til Xbox 360 iblant og kjører den på 1920x1080, så jeg kan vel like gjerne sette den opp til 100% hele tiden da også ved DVD fra denon på 576p.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så jeg kan vel like gjerne sette den opp til 100% hele tiden da også ved DVD fra denon på 576p.
    Det vil jeg anbefale deg å gjøre siden det ikke er noen ulemper med det (muligens med unntak av noen tv-sendinger)

Newcomer R2D2 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at HC5000 har Silicon Optix HQV (Reon) indbygget, Hvad sker der hvis man tilslutter en Denon DVD-2930/3930 DVD spellar som også har Silicon Optix ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjer det at du må ta stilling til hvilken prosessor du ønsker å bruke. Sender du 576i ut av DVD-spilleren er det projektoren som gjør de-interlacing og skalering, mens hvis du sender ut 1080p så er det DVD-spilleren som gjør hele prosesseringsbiten. Det at det er REON brikke i begge betyr ikke at de er like, for det finnes vel noe sånt som 6 utgaver av denne, der jeg vet HC5000 er utstyrt med en rimelig variant. Hvilken som sitter i Denons nye DVD-spillere vet jeg ingen ting om, men høyst sannsynlig bør du uansett la projektoren gjøre skaleringsjobben til 1080p, men du bare må teste ut om DVD-spilleren eller projektoren gjør best de-interlacing (det gjør du ved å bytte mellom 576i og p ut av DVD-spilleren).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Så det du mener, Gorm, er om man har en god projektor som HC5000/ Pearl så trenger man stort sett ikke noe mer enn en rimelig DVD-spiller som kan de-interlace 576i til 576p? Selv med en god DVD-spiller som Denon 2930/ 3930 så er det best om projektoren gjør skaleringsbiten?

Dersom jeg høres litt spydig ut, så er det absolutt ikke meningen. Men nå som Oppo DV-981 og Denon 1930 er kommet, så forstår jeg deg sånn at disse vil være mer enn gode nok for HC5000 (evt Pearl)?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Så det du mener, Gorm, er om man har en god projektor som HC5000/ Pearl så trenger man stort sett ikke noe mer enn en rimelig DVD-spiller som kan de-interlace 576i til 576p?
    Er ikke enkelt som det høres ut her, SVS!-man, du skriver det litt forenklet. En virkelig god bildebehandling koster fort penger, og det er jo akkurat her de mer påkostede variantene skiller seg ut fra de aller billigste. Projektorer som HC5000 og Pearl er også i stand til å deinterlace et bildesignal, og i de aller fleste tilfeller gjør de også jobben mye bedre selv enn relativt gode DVD-spillere. Når du kommer inn på Denon 2930 sine ytelser får jaggu projektorene en liten nøtt å knekke når de skal overgå denne, for den er noe av det bedre jeg har sett, ever. Og klarer deinterlacingsjobben "a heck of a lot" bedre enn eksempelvis Pearl (som er den eneste jeg har testet 2930 mot, men tester gjerne med en HC5000 for å sammenligne.)

Når det gjelder HC5000, som denne tråden jo handler om, så er en av de store fordelene til den at den har en bildebehandlingskrets fra Silicon Optix (Reon VX) og er således i stand til å utføre en god skalerings- og deinterlacingsjobb. Har du en rimelig DVD-spiller som da sender ut 576i over HDMI, er du et godt stykke mot et fullgodt bilde. Pioneer 696 er et eksempel på dette.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Anfield. Det er sjelden så enkelt som en tror

Men nu fattar jag
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R2D2
    Så at HC5000 har Silicon Optix HQV (Reon) indbygget, Hvad sker der hvis man tilslutter en Denon DVD-2930/3930 DVD spellar som også har Silicon Optix ?
    Denon DVD 2930 har Reon-VX HQV prosessor.
    Mitsubishi HC5000 har også Reon-VX HQV prosessor.
    Denon DVD 3930 derimot har den dyrere og mere avanserte Realta HQV prosessoren.

Alle produseres av Silicon Optix som sagt. For info om hvilke produkter som bruker hvilke chipper fra Silicon Optix, se: HQV - Hollywood Quality Video Processing for HD : HQV Products

Noen forskjeller mellom Reon-VX (Mitsu HC5000+Denon 2930) og Realta (Denon 3939):
    Hi,

I work at Silicon Optix,so let me offer a little bit of clarification.

Realta is a far more capable chip than the Reon VX but costs more and uses more power. Realta has the power and flexibility of the Teranex video processing architecture, which came out of Lockheed's spaceborne military reconnaisance and target identification systems of the '90s, commercialized for broadcast and post-production applications.

Reon VX has many blocks that implement in hardware selected algos that Realta can perform and the system designer can choose to use these blocks as desired. In essence, a lot of the capabilities of the Realta are made available at much less cost and with a small sacrifice in flexibility and upgradeability.

Reon VX is meant for the mainstream and is targeted for 1080p systems. Realta can support much higher resolutions. Both these parts can optionally support our eWARP2 technology which allows high-quality keystone correction, or projection on curved screens, or dynamic compensation for lens distortions, though most projection systems manufacturers are very conservative when it comes to moving optics functions to silicon.

Testing Reon VX based systems against Realta-based systems (like the different Denon DVD players) against each other on the SD HQV DVD shows Realta does better only on a few tests (the different cadences). We'll probably have to upgrade these test disks with more challenging material to show the improved capabilities that are now possible with new algos and new ways to use old algos.

Speaking of new HQV tests. we have an HD HQV DVD in beta form that was given to some reviewers at CEDIA (and yes, there will be Blu-Ray versions available as well at some point). At CEDIA, we showed this DVD running from two Toshiba HD DVDs and driving two 1080p 47" diag. LCD TVs, a new Sony Bravia and a beta Syntax 747 which uses Realta. The differences were very dramatic. I'm sure there will soon be reports on how Reon VX-based systems do on these tests as well as other HD tests starting to show up. I know of at least one major reviewer preparing to publish tests of a lot of currently available systems using this beta HD-DVD's test sequences. The Reon VX was only introduced this past summer, so give it a little time before you see new products introduced with it. Denon and Mitsubishi were surprisingly fast coming to market with Reon VX.

Hope this helps as I don't have time to participate very regularly on this forum.
    ..
    Let me just say that Reon VX performs many algos just as good as Realta, and surprisingly better in a couple of them, but Realta, in general does better, and can continue to be improved because its algos can be reprogrammed, re-tweaked, and re-optimised. That's why we have "HQV Powered by Teranex" as a logo approved for Realta-based products, and plain "HQV" for Reon VX-based products. Realta does better owing to its use of the massively parallel, pixel-oriented Teranex architecture. The Teranex Xantus box probably has in excess of 3 Teraops/sec image processing capability (Realta has about 1 Teraop just within its video processor, not including a couple other processing engines). Specifically, the Reon's edge diagonal processing is just as good as Realta's standard algo load (Realta's could be improved even more, but there is a point of diminishing returns, and why sacrifice other functions just to improve processing of a line inclined just a couple more degrees closer to horizontal), and maybe a shade better. Having said that, not all of our customers elect to implement all the algos we make available to them, for reasons that baffle us sometimes.
    LINK AVS Forum - Reon-VX vs. Realta chip?
    Er en annen fra Silicon optix som også svarer på spørsmål i den tråden.

Åkke som, er vel bare å prøve seg fram.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som ikke kommer frem i dokumentasjonen du linker til, er at det finnes flere utgaver av Reon VX. Mistubishi Skandinavia (holder til i Sverige) hadde med seg en oversikt over alle tilgjengelige utgaver på Arken messen i Gøteborg. Jeg mener å huske at det var seks utgaver.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da det er ikke sikkert at HC5000 og 2930 har samme utgave av Reon VX ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men akkurat det spiller neppe noen rolle heller. At det eksisterer flere versjoner betyr jo ikke at de trenger å være forskjellige i denne sammenhengen. En må nesten bare prøve bildebehandlingen i begge, og se med egne øyne om det er noen forskjell.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Produsent rep.
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes 5 forskjellige varianter av Reon VX. 4 av dem er for 1080p og en for 720p.

Type antall kanaler HQV NR eWrap VX output
    VX-50 1 Yes No 1080p
    VX-51 1 Yes Yes 1080p
    VX-110 2 No Yes 720p
    VX-200 2 Yes No 1080p
    VX-210 2 Yes Yes 1080p

Mitsubishi HC5000 bruker VX-200 versjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å kunne noe videre om det så må den være ganske kapabel tror jeg.

Jeg kjøpte meg en Panasonic DMP-BD 10 Blu-ray spiller i går + fire filmer. Og kjører 1080p ut fra spilleren. Og jeg må si at HC5000 virkelig kommer til sin rett med HD matriale! Fantastisk! Og fordi jeg har bestemt meg for å spise kun tørt brød og grøt fram til påsken, så har jeg også en bestilling inne på HD DVD spilleren XE1 fra Toshiba. Men den kommer vel ikke før etter nyttår - gleder meg veldig til den også.

Men altså, når det gjelder chip'n i HC 5000... Jeg brukte fra før en Denon DVD 1920 HDMI og 576p ut og lot projektoren skalere til 1080p. Veldig bra syntes jeg. Og så prøvde jeg med Panasonic blu-ray som skalerer sd DVD til 1080p. Faktisk så synes jeg at jeg fikk bedre bilder med Denon spilleren der projektoren sto for skaleringen enn med 1080p ut fra Panasonic'n. Har ikke testet med 576p ut fra panasonic og la projektoren skalere. Så det er et usikkerhetsmoment der. Men jeg beholder denon'n for å kunne spille av sone1 dvd'ene mine uansett.

Prøvde både med 1080i og 1080p ut med Blu-ray skivene mine, men hadde ikke tid nok til å se om det var noe særlig forskjell. Ved første øyekast så det i alle fall likt ut.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At reon chippen er fantastisk bra er det liten tvil om. Det beste av alt er at denne typen bildebehandlig nå er tilgjengelig i mainstream produkter. Det er ikke lenge siden ren bildeprosessor/scaler til over 20k var eneste mulighet for å oppnå slik bildeskarphet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Potetgullmannen vbmenu_register("postmenu_536349", true); Du burde prøve en billig Pioneer spiller med 576i ut over HDMI det burde være en bra og billig løsning for deg med så god projector.

Du får sikkert en sonefri 696 for det samme du får for Denonen + litt til.

Bra at det er flere som går for begge formatene.

Skal bli spennende å høre hva du synes om forskjellene.

Du burde prøve med MI III på Blu-ray.
    Det er det beste bildet jeg har sett uansett format.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Du burde prøve med MI III på Blu-ray.
    Det er det beste bildet jeg har sett uansett format.
    Har du testet MI3 på HD-DVD og?

Side 23 av 26 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •