Mitsubishi HC5000 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 26 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 502
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Joda, vil nok tro at HC 5000 gjør en bedre jobb med de-interlacingen også nå etter siste firmware. Men som sagt - hvordan i all verden bildet skulle blitt bedre om Denonen min hadde sendt 576i ut til projektoren, skjønner jeg nesten ikke. Det ser så bra ut nå. Myke panoreringer, ingen jaggies eller artifacts som jeg kan se. Tror de-interlacingen på denon 1920 ikke er så værst. Ser veldig veldig bra ut på vanlig dvd. Skaleringen opp til 1080p gjør HC 5000 såklart.

Hva som blir best når jeg får HD-DVD XE1 får vi se på.

Kjører du med ekstern scaler opp mot HC 5000? Hvordan blir det?
    Det er vel ofte slik at man tenker som så at det ikke kan bli noe bedre, enten det er bilde eller lyd.
    Så får man noe som er nyere/bedre...

Jeg har en HC3000. Bruker HDMI fra bettercables.
    Skalerer er en Optoma.

Veldig fornøyd med bildet, men det er ikke 1080p da...
    Det kommer, men er usikker på om det blir 5000 eller noe av det som kommer på nyåret.....

Dette er vel litt off-topic, men...
    Spiller en del TVspill, har bla Xbox 360.
    Har satt 360 til 720p ut, det er jo det som er native for HD3000.
    MEN, det er jo noen spill på 360 som er 1080i.
    Her ville det sikkert vært en fordel å sette 360 til å gi ut 1080i, så la optomaen skalere til 720p...

Mumle mumle?

Litt kjedelig å bytte i setupen på 360, men om det blir bedre bilde er jeg klar som et nykokt egg

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takler hc5000 1080p inn via komponent eller vga også, eller er det kun hdmi? For de av oss med xbox 360 og hd-dvd-løsning hadde jo dette vært kjekt...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen kilde som gir 1080p ut på komponent?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Finnes det noen kilde som gir 1080p ut på komponent?
    Sannelig ikke sikker, men det virker som om 360 skal kunne dette, men det kan jo være det kun er via vga.

"Lack of HDMI aside, the 360 HD-DVD drive is rather nice. It is currently the only full 1080p capable HD-DVD drive (Toshiba's HD-A1 and HD-XA1 are both limited to 1080i). This alone is a rather strong selling point for early adopters itching for a real 1080p source for their beautiful new display."

"For 360 owners with HDTVs capable of accepting 1080p via Component or VGA, the HD-DVD drive is a viable option for entering the world of next-gen DVD."

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja men gitt, der var det en kilde som gjorde akkurat det (hvis en kan stole på teksten). Det er jo fort gjort å finne ut av ved hjelp av CII, men først må det jo skaffes til veie en HC5000. 8-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var jo et håp om at noen som har kjøpt denne kanskje hadde testet da vet du.. Ikke bare alle disse forståsegpåerne som skal svare på alt.

Om teksten er til å stole på blir vel bingo. Det er iallefall et alternativ for 1080p i setup, men ikke forklart om det virker for både komponent og vga.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 1080p via komponent fra Xbox 360 - og HC 5000 tar gladelig i mot!

Når det gjelder hvilke utganger Xbox 360 gjør 1080p på er det som følger:

Spill og Dashboard: Komponent og VGA

HD DVD og oppskalering av DVD: VGA

HD DVD via komponent da får du maks 1080i ut. Hvilket ikke burde bekymre HC 5000 eiere så veldig vil jeg tro.

Jeg lastet ned HD DVD trailere i 1080p i wmv format fra the offisielle nettstedet http://thelookandsoundofperfect og brant de på vanlig DVD og spilte det av på Xbox 360 interne dvd spiller (har ikke hd dvd add on). Disste trailerene gikk tilsynelatende greit i 1080p ut av komponentinngangen. Så fantastisk ut på HC5000 selvfølgelig.

De som ønsker 1080p under HD DVD må bruke VGA kabel, og etter siste oppdatering fra Microsoft så funker dette bedre med flere display og projektorer. På avsforum.com var det en som mente at det virket på HC 5000 nå etter denne oppdateringen - hvilket jeg synes er merkelig da det i manualen til HC'n står maks 1280x1024 via VGA. Men men, han påsto det virket, og påsto det så bedre ut enn 1080i. Lurer på om han ville sagt det i en blindtest og.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker.

Ser det står "Computer compatibility : 640 x 480 (Expand) - 1920 x 1080 (Real) (TBD)" hos AVShop, så det ordnes vel i såfall via firmware? Men den er kanskje allerede kommet?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig problemet med å bruke interlacet overføring når man ser en film? Det er jo ingen bevegelse mellom halvbildene, og jeg antar at alle skjermer/projektorer klarer å weave dem riktig (eventuelt gjøre 3:2 pulldown correction når det er snakk om 60hz).

1080i eller 1080p til film ser jeg ikke forskjellen på, jeg er vel mer misfornøyd med mangel på hdmi, en av de mange grunnene til at jeg ikke vil ha Xbox360.

Eller tar jeg feil, klarer ikke apparatene å weave 1080i-film?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tar delvis feil.

Mange projectorer og scalere klarer ikke å håndtere 1080i skikkelig og må gå veien om 540p og så skalere opp igjen.

Faktisk så klarer ikke de nye HD-DVD spillerene til Toshiba det og heller ikke Samsung sin Blu-ray.

HC5000 VW100 0g VW50 klarer det i hvertfall og selvfølgelig alle de nye standalone scalerene som Vantage HD, Optoma HD3000 og CII.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Mulig det er noen begrensninger/kopisikring eller noe som gjør dette:
    *Eks. 1; jeg har ikke slått på min skalerer, eller ikke valgt inngang på skalerer for Pioneer DVDspilleren - så slår jeg på Pioneeren. Da setter Pioneeren seg til 480/576p - og man kan ikke gå inn menyen for å sette den til 480/576i...
    *Eks. 2; jeg slår på skalereren, velger rett inngang - så slår jeg på Pioneeren. Da tar den ut det jeg vil; 480/576i

Strange....

Er ikke noe problem, jeg slår på skalereren først, og velger rett inngang - så slår jeg på Pioneeren. Er bare litt rart..
    Jeg har hatt samme "problem" med 3 andre Pioneer modeller.
    Den må få kontakt projectoren før den gir 480i/576i ut.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Du tar delvis feil.

Mange projectorer og scalere klarer ikke å håndtere 1080i skikkelig og må gå veien om 540p og så skalere opp igjen.
    Og en tur via 540 betyr en halvering av den vertikale oppløsningen, og ser en ikke det, bør en kanskje plassere pengene i noe helt annet enn dyrt fremviserutstyr. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD og oppskalering av DVD: VGA

Hmm, skjønner jeg det riktig da, så må en jo koble fra XBOX direkte til projektor. En ekstra kabel pga ingen switchemulighet gjennom receiver eksempelvis.

Ikke noe stort minus, men verdt å ta med kanskje....?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Du tar delvis feil.

Faktisk så klarer ikke de nye HD-DVD spillerene til Toshiba det og heller ikke Samsung sin Blu-ray.

HC5000 VW100 0g VW50 klarer det i hvertfall og selvfølgelig alle de nye standalone scalerene som Vantage HD, Optoma HD3000 og CII.
    Hvordan veit du at de nye HD DVD spillerne fra Toshiba ikke gjøre det - tenker da på HD DVD XE1? Er dette helt sikkert - finner ikke noe sted at XA2 og XE1 tar en tur via 540p?

Og, den japanske utgaven av den modellen, HD-XA2, har i hvert fall en de-interlacer chip fra Silicon Optix. Om den er den samme chip'n som sitter i Mitsubishi HC 5000 veit jeg ikke ennå, men Toshiba HD DVD representanten for Europa sier i et intervju jeg har hørt som podcast at XE1 vil ikke sende ut 1080p/24, men vil sende 1080p/60 - men som kjent via 1080i likevel uten kvalitetstap.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og, den japanske utgaven av den modellen, HD-XA2, har i hvert fall en de-interlacer chip fra Silicon Optix. Om den er den samme chip'n som sitter i Mitsubishi HC 5000 veit jeg ikke ennå, men Toshiba HD DVD representanten for Europa sier i et intervju jeg har hørt som podcast at XE1 vil ikke sende ut 1080p/24, men vil sende 1080p/60 - men som kjent via 1080i likevel uten kvalitetstap.
    At den sender ut 1080p60 betyr ikke at den kan gjøre IVTC...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det veit jeg. Men jeg veit at Silicon Optix Reon som sitter i Mitsubishi Hc5000 gjør det, og når har jeg googlet så øyet er stort og vått, og det sitter Silicon Optix i Toshiba's dyreste HD DVD spiller som kommer snart. Og kan ikke forstå at det kan være noe annet enn Reon chip'n det er snakk om.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba skrøt tross alt av at deinterlacing skulle tilsvare videoprosessorer i 20-30000,- klassen, så det burde ikke være noen tvil om at den kan utføre IVTC. Den som venter får se..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med tklev, men nå må vi pendle oss tilbake til HC5000, som tråden faktisk SKAL handle om

Noen som vet om autoirisen blir noe forandret i de nyeste firmwarene?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes ut som et Per-Johnny spørsmål i grunn...

Men kan noen kanskje svare meg på hva dette betyr, fra manualen til HC5000:

ITEM SETTING FUNCTION
    CLAMP POSITION 1 - 255 Use to correct solid white or solid black in the projected image.
    CLAMP WIDTH 1 - 63 Use to correct solid black in the projected image.
    Dette finnes godt inn i menyene på HC5000. Kan inntillinger her gjøre noen begrensninger for iris'n mon tro? Hvis man ønsker det mener jeg? Jeg er ikke helt kjent hva de mener med de begrepene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes ut som et Per-Johnny spørsmål i grunn...
    Så da bør jeg kanskje ikke svare?

Vel, jeg tar sjansen likevel. Du bruker denne delen av menyen til å sette ønskede referanseverdier for sort og hvitt. Dette skal kun være tilgjengelig når du kobler til PC (RGBHV/VGA)
    Med andre ord, det har ingen ting med irisen å gjøre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 21 av 26 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •