Mitsubishi HC5000 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 502
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Billigste 1080p, ja. Men den koster nå uansett 30 laken. Vi har vel ikke glemt at vi får mange gode 720p-pj til under 20k.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten på 1080p fra PS3, kanskje?

Men det spiller kanskje ikke noen rolle på lcd projektor med "lav" fargemetning.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen skjermer eller projectorer som kan utnytte den økte fargedybden i dag.

Det holder faktisk med DVI eller HDMI 1.1

Derfor er HDMI 1.3 fullstendig irrelevant på dagens skjermer og projectorer.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

Ah, så det vil heller gjøre seg gjeldende ved bruk av SED- tver, antar jeg.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, i hverfall i teorien.

Det vil sikkert komme projectorer også, men ikke med det første.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er jo litt trist at man må til med filter for å få bra kontrast på en såpass dyr projector.

Filter er liksom så 2005
    Jeg har ett hvitt lerrett, så ett grått-lerrett gjør sikkert samme nytten, og er mulig også en bedre løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gledens dag... Hentet på min HC 5000 på postkontoret i ettermiddag! Lekker sak! Henger i taket allerede.

Jeg har et nytt Dream Screen V2 grått lerrett 200cm. Men jeg har ikke fått skrudd det sammen ennå. Hadde ikke ventet projektoren før i morgen så det var ikke klart. Men nå er middagen innabords og på tide å skru lerretet sammen (ramme). Jeg har ti tommeltotter, men burde vel få det til? (Ja - jeg er en av disse som leser bruksanvisningen til Ikea møblene også..).

Liten ting som er bra når lerretet skal opp - motorisert lens shift opp/ned - høyre/venstre. Jeg kunne henge projektoren rett opp i mitt gamle stativ (Vogel 4010) ennå det egentlig ikke var optimalt.

Beklager - men jeg vil nok ikke være i stand til å gi dere noe helt objektivt eller tallverdier på noen ting etterhvert som jeg tester den. Har hverken utstyr eller kunnskap nok til det. Men en liten stemningsrapport kommer nok når lerrettet også er på plass og jeg har fått titta litt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,vi venter...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, venter på at broder'n skal komme og hjelpe meg å henge opp lerrettet. Alt er skrudd sammen, HDMI kabelen er trukket, lerrettet står langs veggen og bare venter på et par ekstra hender for å få gjort detta. Håper å få sett litt film før jeg tar kvelden i kveld i hvert fall...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm,
    tja - første inntrykk... skuffa! Har sett hva HC 5000 kan prestere før så det er ikke merket som sådan, men det må være en alvorlig feil på mitt eksemplar.

Vertikal banding - er det det som det heter mon tro? Bildet er veldig plaget av vertikale streker rimelig tett sammen som brer seg over deler av bildet. Er så synlig at jeg bare titta noen få minutter på forskjellig kilder og disker - helt til jeg også så det når det ikke var noen kilde tilkoblet. Ses dog lettest i lysere scener. Men det skikkelig ille - til og med madammen bare kom med "jøss - skal det virkelig være sånn" uttalelse veldig kjapt. Så... denne må tilbake er jeg redd. Min gamle Epson TW100 fra 2002 viste ikke slike ting en gang.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda!

Det var skikkelig synd, føler med deg:?

Kanskje noen har ett tips å komme med før du gir helt opp?

Prøv med DVE eller liknende og se på de test bildene som er helt røde, blå og grønne og se om du ser det der.

Det vil i såfall fortelle deg om det er ett av panelene som ikke er helt "på linje"

Prøv så ett av bildene som er helt hvite ( 100 IRE ) og se om du ser det på helt stillestående bilder uten farger i det hele tatt ( egentlig alle farger ).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo prøve det - men jeg så strekene når ikke noen kilde var tilkoblet og bildet var blått. Da gikk det streker tett sammen , relativt korte streker, med en annen blånyanse over deler av bildet. Mens andre deler av bildet var jevnt blå.

Får ta kvelden nå - skal se mere på det i morgen. Men det er så ille at det umulig er noe jeg kan rette på.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig er det noe feil på den ja.

Får håpe du kan få byttet den og slipper å vente på å få den reparert.

Problemet er vel at de er rimelig vanskelig å få tak i foreløpig.

Men, AVconsept ( Kjell )kommer til å gjøre sitt ytterste for at du skal bli fornøyd, det er jeg sikker på.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitsubishi er supre når det gjelder service, så jeg er sikker på at det ikke er noe stort problem. Kan du ta et bilde av fenomenet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Kan jo prøve det - men jeg så strekene når ikke noen kilde var tilkoblet og bildet var blått. Da gikk det streker tett sammen , relativt korte streker, med en annen blånyanse over deler av bildet. Mens andre deler av bildet var jevnt blå.

Får ta kvelden nå - skal se mere på det i morgen. Men det er så ille at det umulig er noe jeg kan rette på.
    :cry: Utrolig kjedelig når man har gått og ventet lenge på en projector. Det blir jo fikset, men likevel kjedelig å måtte vente enda lengre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, veldig kjedelig. Ringte AV concept i morges, men ingen var på kontoret. Utpå dagen ble jeg likevel oppringt av Kjell der inne som lurte på hva det var. Det var positivt - jeg hadde jo en gang ikke lagt igjen beskjed. Han ble veldig overrasket. Dessverre var det ingenting han kunne gjøre fordi det var vanskelig å få fingra i disse projektorene. Ellers skulle han sendt meg en ny på dagen. Så løsningen var å gå via et verksted i Oslo som skal se på den. Ringte verkstedet og sendte en mail med bilde av feilen - og de sendte mailen videre til ekspertene i Sverige. Men de lovet å se på den først i tilfelle det var en enkel greie de kunne fikse. HC 5000 var en ny modell som var ukjent for de på Mitsubishi verkstedet i Norge.

Kjell på AVconcept virket som en real kar - og det samme inntrykket fikk jeg av han oppe på elektroworld messen i høst også. Innmari synd at det er manko på projektorer om dagen... Dette er så kjedelig atte... veit ikke hva.

Dream Screen lerrettet er virkelig flott - bare for å ha nevnt noe positivt. Men det er enda flottere med film på...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    :twisted: Desverre så har jeg ikke sett en 1080p uten store svakheter, som definitivt ikke burde ha vært der på så dyre gjenstander. Det gjelder både Ruby og Pearl.
    Å påstå at både Pearl og Ruby har store svakheter, føler jeg blir en altfor stor overdrivelse, Per Johnny. Kompromisser, og at noe kunne vært bedre dersom prikkfritt er målet, ja. Men for de som enda ikke har sett projektoren in action, og kun leser på forumet, er det nettopp slike kommentarer som skaper en viss utrygghet.

My 2 cents

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Å påstå at både Pearl og Ruby har store svakheter, føler jeg blir en altfor stor overdrivelse, Per Johnny. Kompromisser, og at noe kunne vært bedre dersom prikkfritt er målet, ja. Men for de som enda ikke har sett projektoren in action, og kun leser på forumet, er det nettopp slike kommentarer som skaper en viss utrygghet.

My 2 cents
    Er enig at ting ofte blir tolket i værste mening på forumer. Sier man at en ting f.eks. er litt 'soft' i forhold til noe annet, så tolkes det det dithen at den er uskarp osv.

Det gjelder også når man siterer uten at man tar med hele innlegget. Noe som jeg selv sikkert har syndet med også.

Man bør også være forsiktig når man kjøper ting til 30-40k. At man kjøper slike ting uten å ha sett det selv under kontrollerte forhold, så løper man en viss risiko.

Anfield: Er enig at jeg uttrykte meg litt sterkt. Bra at vi blir passet på.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer du med erfaringene fra HC5000 da, Per Johnny?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi venter på Per Johnny så har Cine4Home.de fått opp sin tidligere omtale av HC 5000 i en fullverdig og leslig engelsk versjon i dag. Den forrige tyske tok jeg og oversatte via babelfish, men resultatet der er ikke altid like lesbart. Så... for de som ikke er skarpe i tysk eller liker babelfish sine svakheter, ta turen over på nytt til:
    Cine4Home - Start Seite - www.cine4home.de

Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •