Mitsubishi HC5000 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 502
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Potetgullmannen

LCD goes 1080p: Der welterste FullHD/D6 Heimkinobeamer im weltersten C4H-Test des Seriengerätes. Umfangreicher Komplett-Test des Serienmodells

"Seriemodells" er produksjonseksemplar.
    Dessuten er det vel en test og ikke en evaluering?

His en leser testen,virket det som om du ikke er overbegeistret, men derimot litt skuffet over at den ikke presterte enda bedre.
    Litt usikker hva du mener. Evaluering eller test - kall det hva du vil. Jeg la ikke merke til hvilket ord jeg brukte en gang før du nevnte det. Åkke som, ikke så nøye. :-)

Hvis det er et produksjonseksemplar så er det jo interessant da de tidligere testene mener jeg har vært pre-produksjon og ikke helt ferdig.

Jeg er overbegeistrert jeg! Bestilte min for flere uker siden. Så et pre-produksjonseksemplar på electroworld messen og ble veldig imponert. Der var visst auto-iris'n ikke helt ferdig ennå, men alikevel syntes jeg det var veldig bra.

Jeg er ikke så teknisk av meg når det gjelder projektorer - og alle de grafene og tallene i noen av disse testene kan jeg ikke så mye om er jeg redd. Og enda verrre blir det når det er tysk til engelsk oversatt på internett. Derfor støtter jeg meg litt til hva noen av de andre "forståsegpåerne" her på forumet tolker ut av disse tingene.

Prestert bedre? Sikkert rom for det - men så var det dette med prisen jeg betaler for den. Det jeg har sett selv - og også lest i tester synes jeg vitner om bra prestasjon.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette er en såpass sammensatt projektor at jeg tror det vil være litt "in the eye of the beholder". På den ene siden har en jo svært god fargegjengivelse og en intern videoprosessor på referansenivå, mens en på den negative siden har et noe dårligere sortnivå uten bruk av iris enn DLP/SXRD-løsninger. Samtidig er den jo svært så plasseringsvennlig og ikke minst støyer den eksepsjonelt lavt... Så lenge irisen funker greit (og jeg var faktisk fornøyd med irisen på HS-50, og den klaget jo folk på almass), kan det godt tenkes at sortnivået i praksis også er helt innenfor akseptable grenser.

Det er jo ikke slik at f.eks. SXRD (VW50) er helt uten svakheter, f.eks. er en bieffekt av den dynamiske irisen, som for øvrig trolig er markedets beste, noe lysere hjørner, noe jeg tror ikke er tilfelle på HC5000. Det blir også spennende å høre hva VW50 klarer å prestere i forhold til støynivå, jeg burde hatt min for over en uke siden, men TNT (ja, de er ikke stort bedre enn DHL) har klart å rote til leveringen opp til flere ganger.... Håper å få den i morgen.

Jeg synes for øvrig ikke Cine4Home testen tegnet et bilde av en dårlig projektor, snarere et svært nyansert og detaljert bilde av en sammensatt yter... Disse tyskerne er virkelig nøyaktige i sine vurderinger, dette er AV-nerdenes drømmetest!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meget grundig test fra Cine4home. Jeg er ikke så god i tysk, og google tysk-engelsk kan man ikke helt stole på.

Utifra det jeg kan lese så ser dette meget bra ut. Det retter på ett par ting som har vært blåst opp(spesielt på AVS). LYSSTYRKE i forhold til Pearl. Iflølge cine4home 390-470 på Pearl i lav modus, og 440 på HC5000 i lav modus. De er også veldig fornøyd med Cinema-modus gamma-kurven.

Gleder meg til at det er kort tid før jeg får testet denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Dette er en såpass sammensatt projektor at jeg tror det vil være litt "in the eye of the beholder". På den ene siden har en jo svært god fargegjengivelse og en intern videoprosessor på referansenivå, mens en på den negative siden har et noe dårligere sortnivå uten bruk av iris enn DLP/SXRD-løsninger. Samtidig er den jo svært så plasseringsvennlig og ikke minst støyer den eksepsjonelt lavt... Så lenge irisen funker greit (og jeg var faktisk fornøyd med irisen på HS-50, og den klaget jo folk på almass), kan det godt tenkes at sortnivået i praksis også er helt innenfor akseptable grenser.

Det er jo ikke slik at f.eks. SXRD (VW50) er helt uten svakheter, f.eks. er en bieffekt av den dynamiske irisen, som for øvrig trolig er markedets beste, noe lysere hjørner, noe jeg tror ikke er tilfelle på HC5000. Det blir også spennende å høre hva VW50 klarer å prestere i forhold til støynivå, jeg burde hatt min for over en uke siden, men TNT (ja, de er ikke stort bedre enn DHL) har klart å rote til leveringen opp til flere ganger.... Håper å få den i morgen.

Jeg synes for øvrig ikke Cine4Home testen tegnet et bilde av en dårlig projektor, snarere et svært nyansert og detaljert bilde av en sammensatt yter... Disse tyskerne er virkelig nøyaktige i sine vurderinger, dette er AV-nerdenes drømmetest!
    Helt enig, disse gutta går raskt og dypt til værks. Ser ut som Mitsubishi har fått til en meget bra kalibrering igjen(ref. HC3100).

Tror HC5000 får mange fornøyde eiere. De som vil finne negative ting klarer helt sikkert det, akkurat som det er lett å finne negative ting om f.eks. Pearl også.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er et produksjonseksemplar så er det jo interessant da de tidligere testene mener jeg har vært pre-produksjon og ikke helt ferdig.
    Det står i testen at dette er et produksjonseksemplar, så da får vi stole på det Etter å ha lest hva Ekkehardt skriver er det liten tvil om at det er en flott projektor, dog ikke perfekt. Irisen later til å være rimelig bra, men for å være sikker må man se den selv. Jeg kunne ønsket meg en manuell iris i optikken (som de skriver) for å tilpasse lysstyrken. Her kan nok likevel et filter benyttes for de som ønsker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser bort i fra en del av det mest tekniske pratet og grafene - som jeg prøver å sette meg inn i, så synes jeg også det var en test som ga meg mer enn f.eks projectorcentral sin. Der ble jo alt blåst opp som nærmest perfekt. I en mer balansert og grundig test som cine4home sin så synes jeg det er lettere å stole på at det som beskrives som bra faktisk er bra, og så får man tenke etter om det som beskrives som negativt sjenerer i en sånn grad at man vil lete videre blant andre produkter.

En del av dere proffene her på forumet har sett mange projektorer innen de forskjellige teknologiene, lcd, dlp, crt og sxrd. Og det er interessant å lese - og få et innblikk. Og det er derfor jeg har begynt å poste og lese her for å få mer nyansert bilde på denne hobby'ns ulike modeller (som jeg er redd kommer til å suge meg for mere penger etterhvert). Samtidig så pleide mora mi å si at "det finnes alltid en sang for den som gjerne vil synge". De som har sett mye projektorer vil nok svært svært ofte finne et eller annet å plukke på på de enkelte produktene - noe som er bedre på en annen modell osv...

Jeg kjøpte min første projektor for 4-5 år siden, en epson tw 100 uten å kunne en skit. Hadde hørt den var bra. Smalt den opp på veggen hjemme og fikk bakoversveis - for et bilde!! Og jeg var svært godt fornøyd helt til jeg begynte å fordype meg i diverse forum. Den hadde screendoor, dårlig kontrast og svartnivå, pastellfarger osv... ting som jeg ikke hadde sett før jeg leste om det. Etter hvert som jeg sparte opp noen kroner og det kom nyere og bedre modeller tenkte jeg at jeg fikk kjøpe en ny projektor. Men hver gang jeg leste tester, så var det alltid ett eller annet som ikke var helt bra. Og når jeg leste forumposter så opplevde jeg det samme. Så jeg ble sittende på gjerdet og vente - til nå.

Klart - hvis jeg får projektoren og uka etter får se en modell til samme pris som jeg ser som merkbart bedre - da er det kjedelig. Dette innlegget høres kanskje ut som et forsvar for mitt kjøp - og selvfølgelig - jeg liker ikke tanken på å evt. ha gjort et dårlig kjøp. Men det tror jeg ikke. Må skille snørr og barter som det heter. Det er en total pakke som appelerte til meg hos HC 5000. Gleder meg til å lese mer av Per Johnny's inntrykk når han får mere tid med den. Men mest av alt gleder jeg meg til å få den opp i taket her. :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=745817

LItt inntrykk fra en vanlig bruker som har kikket litt på sin HC5000.

Totaltsett meget bra med kun små ting å sette fingen på. Autoirisen ser ut til å fungere bra i Auto1 hvor den iflg. rapportene ikke e synlig under film.

Blir spennende å få kikket litt på HC5000 etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og venter på min... og jeg lurer på en ting. Cine4Home.de rapporterte at de var ikke helt fornøyd med behandlingen av pal sd dvd materiale. Jeg er på ingen måte videophil (ikke i utgangspunktet, men hvem veit når tida går ) , men hvordan kan det evt. løses hvis det er "for gæli" selv for meg? Med ekstern prosessor - eller at man har en hd-dvd spiller som gjør scalingen av PAL dvd'ene opp til 1080p og forer HC 5000'n med ferdige 1080p. Vurderer å kjøpe den dyreste Toshiba HD-DVD'n og den scaler visst vanlig dvd til 1080p.

Har en del import NTSC dvd filmer, og HC 5000 gjør visst den billedbehandlingsjobben bra ut fra det jeg har lest. Men selv om jeg gikk for 1080p projektor nå fordi jeg ønsker å dra fullt ut av HD-dvd og blueray, så hadde det vært greit at dvd leiefilmer fra den lokale sjappa også så best mulig ut på den. Nå er det kanskje ikke så mange som har sett den nyeste Toshiba hd-dvd'n scale dvd PAL matriale heller ennå?

Er det også mulig at dette er noe som senere kan løses av Mitsubishi med en firmware oppgradering?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Sitter her og venter på min... og jeg lurer på en ting. Cine4Home.de rapporterte at de var ikke helt fornøyd med behandlingen av pal sd dvd materiale. Jeg er på ingen måte videophil (ikke i utgangspunktet, men hvem veit når tida går ) , men hvordan kan det evt. løses hvis det er "for gæli" selv for meg? Med ekstern prosessor - eller at man har en hd-dvd spiller som gjør scalingen av PAL dvd'ene opp til 1080p og forer HC 5000'n med ferdige 1080p. Vurderer å kjøpe den dyreste Toshiba HD-DVD'n og den scaler visst vanlig dvd til 1080p.

Har en del import NTSC dvd filmer, og HC 5000 gjør visst den billedbehandlingsjobben bra ut fra det jeg har lest. Men selv om jeg gikk for 1080p projektor nå fordi jeg ønsker å dra fullt ut av HD-dvd og blueray, så hadde det vært greit at dvd leiefilmer fra den lokale sjappa også så best mulig ut på den. Nå er det kanskje ikke så mange som har sett den nyeste Toshiba hd-dvd'n scale dvd PAL matriale heller ennå?

Er det også mulig at dette er noe som senere kan løses av Mitsubishi med en firmware oppgradering?
    Vet ikke hvordan de har testet, men har en følelse at de har sett på tester for detection, og at den ikke har vært helt stabil. Det som vil skje da er at den hopper til video-de-interlacing. ReonVX chippen har en den allerbeste video-de-interlacing, så den vil ikke skape jaggies eller combing.

Jeg tror at dette ikke er ett ikke-tema for de som ikke studerer dette veldig nøye. Cine4home sa seg veldig fornøyd, men at den kunne være mer stabil.

Dette er bare snakk om programmering av ReonVX-chippen, så dette bør kunne fikses.

Husk at selvom Cine4home sier at de hadde ett serie-eksemplar, så må de ha fått tilsendt ett eks ett godt stykke før den gikk i reell produksjon likvevel. Mitsubishi var klar over PAL-problemet, så vi får håpe at de har fått perfeksjonert det til det først partiet.

Time will show.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for input.

Virker som alles fokus på dette forumet er rundt Sony's Pearl og Benq 8720. Har dessverre ikke fått sett Peal, men den må jo være virkelig imponerernde ut fra interessen rundt den. Dog akkurat utenfor mitt budsjett alikevel.

For evt. andre som meg som er ute etter 1080p så dukker det opp stadig mere info rundt Mits HC 5000 i amerikanske forum. F.eks fra denne karen som har kalibrert og satt opp en for utstilling i butikk:

Sitat Opprinnelig postet av fra avsforum
    I just finished calibrating my first HC5000 so my dealer can put it up for display tomorrow.

I must say I'm extremely impressed. As far as I could tell, its only significant limitation is brightness, although it was plenty bright in my HT on my 110" 1.3ref screen.

Convergence was virtually perfect. The best I've seen, and I've calibrated quite a few projectors, including many much more expensive than this one.
    ...
    As far as the picture quality, it was very impressive indeed. As you know, I have a Sim2 C3X and this HC5000 is remarkably close in picture quality, IMO, except for brightness.
    ...
    I was especially impressed with the skin tones. Very natural looking. This does not have the typical LCD look, which is sometimes described as milky or like looking through a haze...
    Link: HC5000 - my first calibration experience - AVS Forum

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som alles fokus på dette forumet er rundt Sony's Pearl og Benq 8720. Har dessverre ikke fått sett Peal, men den må jo være virkelig imponerernde ut fra interessen rundt den. Dog akkurat utenfor mitt budsjett alikevel.
    Det er jo ikke så rart da. VW50 finnes det mange av blant forumbrukerne, og den tegner opp bilder i hjemmekinoen ingen har sett maken til (i prisklassen under 80K i hvert fall). HC5000 er det ingen her på forumet som har sett enda, bortsett fra en "halvgod" preproduksjonsmodell på messen i Lillestrøm. Siden ingen her på forumet vet hva en ferdig utgave presterer, er det jo strengt tatt ikke mye å prate om/diskutere enda. Det snur nok når produksjonseksemplarene dukker opp her på berget.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er jo ikke så rart da. VW50 finnes det mange av blant forumbrukerne, og den tegner opp bilder i hjemmekinoen ingen har sett maken til (i prisklassen under 80K i hvert fall). HC5000 er det ingen her på forumet som har sett enda, bortsett fra en "halvgod" preproduksjonsmodell på messen i Lillestrøm. Siden ingen her på forumet vet hva en ferdig utgave presterer, er det jo strengt tatt ikke mye å prate om/diskutere enda. Det snur nok når produksjonseksemplarene dukker opp her på berget.
    Dukker sannsynligvis opp i ettermiddag.

Får se hvordan den står seg imot Ruby og Pearl. Har satt opp en veldig god crt-projector hjemme nå, slik at jeg kan sammenligne sortnivå og kontrast.

En kompis vil komme over med en Pearl for sammenligning også.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper at HC5000 appelerer mer til amerikanske forbrukere enn norske på grunn av tidligere nevnte kontrast VS lysstyrke preferanser.

Nå er jo ikke prisforskjellen så stor her i Norge og på dette nivået er det ikke utslagsgivene skulle jeg tro.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se hvordan den står seg imot Ruby og Pearl. Har satt opp en veldig god crt-projector hjemme nå, slik at jeg kan sammenligne sortnivå og kontrast.

En kompis vil komme over med en Pearl for sammenligning også.
    Gleder meg til å høre hva dere synes. Vær kjappe med tilbakemeldingene da

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som alles fokus på dette forumet er rundt Sony's Pearl og Benq 8720.
    Ikke så rart. BenQ 8720 "rocket" jo markedet med sin svært aggressive pris (sett i lys av den villedende prisen på 55k) og foreløpig er det jo bare Sony VW50 som er i rent salg av "hi-end"-PJene her på berget. HC5000 er foreløpig bare vist i preproduksjonseksemplar. Nå har som vi leser Per Johnny fått klørne i HC5000 (antar det er et produksjonseksemplar) og snart er den vel også i reelt salg. Da vil praten komme. Akkurat som den vil komme når de andre 1080-PJene kommer i salg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den ankommet!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte du 2? hehe

er det en marquee 9500 lc ultra?.

Det jeg savner mest fra crt er det absolutte sortnivået + ettpar andre småting, men totalt sett ville jeg ikke gått tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om Mitsubishi sin gode kvalitetskontroll ikke feiler. Bare en 1/4 pixel feil panel-alignment.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres veldig bra ut, men kom gjerne med MER info nå som du har godsaken i hus :-D

Forbedringer i forhold til den modellen vi så på Lillestrøm?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det høres veldig bra ut, men kom gjerne med MER info nå som du har godsaken i hus :-D

Forbedringer i forhold til den modellen vi så på Lillestrøm?
    Kontroll av fokus/zoom/lens-shift er forbedret. En feature som jeg likte er at den kan finjustere med ett knepp av gangen, og retnings-symbolet på skjermen blinker for å bekrefte at den har registreret trykket du gjorde med fjernkontrollen, veldig nyttig.

Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •