Mitsubishi HC5000 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 502
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Husk på at folkene på Projector central er amerikanere og ikke Europeere som oss.

Det betyr at de driter i kontrast og kun bryr seg om lysutbytte.

Ha det i bakhodet når du leser testen.
    Det er greit nok det - men både de som testet den (og de som leser forhåpentligvis) er vel klar over at det er en LCD projektor. Og de sier dette om bl.a. kontrast:
    Sitat Opprinnelig postet av projektorcentral.com
    contrast and color saturation is definitely leading edge for LCD technology, and the deinterlacing and scaling is perfectly natural
    Så da er vel det bra - i sin produktgruppe altså? Eller? De gjør jo ingen framstøt for å hevde at det er som DLP eller annen teknologi som er kjent for bedre kontrast.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitsubishi HC5000 HC5000BL Projector Review - Overview

En test til. Mye bedre enn Projectorcentral sin test, men jeg savner litt teknisk informasjon, deriblant info om irisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Mitsubishi HC5000 HC5000BL Projector Review - Overview

En test til. Mye bedre enn Projectorcentral sin test, men jeg savner litt teknisk informasjon, deriblant info om irisen.
    Bra test, men det står fortsatt at det er en pre-production sample. Er ikke lang tid før man får testet en ordentelig versjon av denne nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Bra test, men det står fortsatt at det er en pre-production sample. Er ikke lang tid før man får testet en ordentelig versjon av denne nå.
    Litt mere beskrivende test det ja. Gleder meg veldig til jeg får min og kommer nok til å poste inntrykk da.

Hva tror dere om lerret til denne ut fra den testen? Jeg kan maks ha 92 tommer. (Det er ca 2m bredt ikke sant?)

Testen skriver :
    Sitat Opprinnelig postet av projectorreviews.com
    By reducing the image size to 110" diagonal, though I found watching movies to work out just fine.

Dynamic Iris and AI, notwithstanding, the HC5000BL does a very good job in terms of black levels, as a result, for those wanting as large a screen as possible, I would recommend a screen with positive gain, like my other screen, the Carada Brilliant white - with it's 1.4 gain. My own Carada is 106" diagonal, and I found the image to be more than bright enough!

Please note, if your walls are pretty dark, you can get away with a bigger screen than with off white walls.

For those, most critical, and really wanting to knock the black levels down as far as possible, a light gray surface, with or without high contrast should do the trick, but for a typical user, after the high resolution and more of a mixed media type (sports, HDTV, gaming, as well as movies),
    Det er hvite vegger i heimen, men lys utenfra får jeg stengt ute. Projectoren vil for det aller aller meste bli brukt til å se film med lyset av i stua, og ikke til TV bruk (ikke i utgangspunktet i hvert fall).

Hva tror dere om denne: Adeo Greyvision Plano Delux ramme 16:9 200 cm bredde. ? Den har gain 1.0 tror jeg. Har ellers forstått det slik at hvis man har hvite vegger så kan grått lerrett være lurt?

Dr Peedee

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seeing is believing! Jeg er imponert over sortnivået til denne LCD maskinen, selv på et "lite" europeisk lerret.
    Jeg har ikke annet en gode erfaringer med grått lerret. Med en diagonal på under 100" er jeg overbevist om at denne projen klarer seg meget godt med et lerret med 0.8 gain. Grått lerret med høyere gain har jeg ingen erfaring med.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Seeing is believing! Jeg er imponert over sortnivået til denne LCD maskinen, selv på et "lite" europeisk lerret.
    Jeg har ikke annet en gode erfaringer med grått lerret. Med en diagonal på under 100" er jeg overbevist om at denne projen klarer seg meget godt med et lerret med 0.8 gain. Grått lerret med høyere gain har jeg ingen erfaring med.
    Takk for input, jeg er litt usikker når jeg leser i avsforum.com sine tråder... Folk der har fått med seg noen tall angående lysstyrke og uttaler seg ganske negativt om lysstyrken på den. Veit ikke om alle disse folka har sett den en gang, men men.. f.eks dette sitatet når en lurer på om han kan bruke sin grå 100' duk:
    IMO I think if you are looking to get one of these pj's then you need a WHITE screen with atleast a gain of 1.3.......
    og
    The 5000, on the other hand, only has about 500 lumens in high mode (calibrated), and that's really not going to be enough over the long haul as the bulb dims. The low mode for the 5000 is very dim. The 5000's actual lumen output is very disappointing to me.
    link: Screen Gain - AVS Forum

Disse tallene sier ikke meg så mye da jeg ikke har sammenlignings grunnlag. Min nåværende projektor er fem år gammel og viser rett på hvit vegg.Kremt.

Jaggu usikker på hva jeg skal gjøre..bortsett fra at det blir 92' rammelerret av ett eller anna slag.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville lagt mer vekt på publiserte kalibrerte lumens enn fra et et utsagn fra en tilfeldig person på et forum (og jeg mener spesifikt ingen her!). Å legge ut 20 eller 30 eller 40 lapper på en prosjektør som er på kanten hva gjelder lysutbytte er et sjansespill. Beregn FL ut fra størrelse og gain på det lerretet du skal bruke. 20 FL bør være minimum for en ny pære.

For ordens skyld - jeg er tilhenger av et lyssterkt bilde og mine meninger vil sikkert være forskjellig fra andres.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    takker for input, jeg er litt usikker når jeg leser i avsforum.com sine tråder... Folk der har fått med seg noen tall angående lysstyrke og uttaler seg ganske negativt om lysstyrken på den. Veit ikke om alle disse folka har sett den en gang, men men.. f.eks dette sitatet når en lurer på om han kan bruke sin grå 100' duk.
    Når det er snakk om amerikanske AVSforum og snakk om lysstyrke (eller rettere sagt "mangel" på det, så skal du ta det med en sørlandsskuffe med salt. Amerikanerene er ekstremt opptatt av lysstyrke, og "everything is big in USA". Det betyr store lerretsstørelser og ikke dedikerte mørklagte rom som hos oss i Skandinavia. Dersom du har et frontprojeksjonsoppsett, grei lyskontroll og 100" lerret er det ingen problemer med lysstyrken på HC5000. Punktum!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Jeg ville lagt mer vekt på publiserte kalibrerte lumens enn fra et et utsagn fra en tilfeldig person på et forum (og jeg mener spesifikt ingen her!). Å legge ut 20 eller 30 eller 40 lapper på en prosjektør som er på kanten hva gjelder lysutbytte er et sjansespill. Beregn FL ut fra størrelse og gain på det lerretet du skal bruke. 20 FL bør være minimum for en ny pære.

For ordens skyld - jeg er tilhenger av et lyssterkt bilde og mine meninger vil sikkert være forskjellig fra andres.
    Jeg legger forsåvidt ganske vekt på det jeg så selv - hvilket var veldig bra. Men jeg har ikke vært så inne i projektormarkedet siste årene. Likevel - Kan ikke si at det slo meg at det manglet lysstyrke eller punch i bildet på HC5000. Men dette var oppe på elektroworldmessen og det var inne i et avlukke med helt svarte vegger/tak. Hos meg er det som sagt hvitt i vegger/tak. Mener de brukte ett grått lerett der, men er ikke 100% sikker.

Teit spørsmål, men hva er FL? Har det noe med lysstyrke og flatinnhold å gjøre eller? Hvordan regner man det ut?

Og jeg lurer på, ut fra det du skrev, har du oppfattet det slik ut fra publiserte tall at Mitsubishi hc5000 er på kanten av det som trengs av lysutbytte? Eller var det bare et generelt råd? Eller har du også sett den selv og synes den var lyssvak i forhold til det du forventer?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100" bilde gir 16FL med et 1.0 gain lerret....dersom de 500 lumens er målt med max zoom! Jeg skjønner ikke hvordan du uforbeholdent kan anbefale dette! Hva hvis prosjektøren monteres lenger unna? For ikke å snakke om at man ønsker å opprettholde et noenlunde lyssterkt bilde etter 500 timers bruk.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Eller har du også sett den selv og synes den var lyssvak i forhold til det du forventer?
    Jeg har ikke sett den, og jeg synes du skal basere deg på publiserte kalibrerte tall og ikke syning på diverse fora. 12-16FL er anbefalt, og dette i mørke rom. Monterer du prosjektøren ved minium zoom (eller nær dette) trenger du mer. 2x zoom kan gi opp til 40% mindre lys. Og husk å ta høyde for aldring av pæra.

FL = kalibrerte lumens / ((bredde i meter/0,3048 )*(høyde i meter/0,3048 ))

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg bak TorAtle, 12-16 FL er et minimum, og en bør sitte igjen med minst 12 FL i økonomimodus på en ny projektor. Da har en mulighet til å øke lampespenningen når pæren mister for mye lysutbytte, men ha i tankene hvilket støynivå projektoren har ved "normal" drift. Mange projektorer bråker uakseptabelt mye når lampespenningen justeres opp.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitsubishi'n blir hengende i taket, faktisk omtrent så nærme lerretet som det går. Jeg kan flytte den lenger bakover, men hadde ikke tenkt det hvis det ikke er andre grunner for at jeg bør gjøre det da. Har nemlig et stativ hengende allerede som jeg håper passer. Sett litt på kasteavstanden til HC'n og tror den vil passe muligens rett opp i mitt gamle stativ der det henger. Og jeg har forstått det riktig, så får jeg best lysutbytte med projektoren nærmest mulig lerrettet(?).

100'' er for stort uansett, så det blir 92''. Med lampa på Mits'n i normal mode (480 lumen kalibrert i projectorreviews.com anmeldelse) så skulle det gi 19,7 FL. Med lampa i low mode (371 lumen kalibrert samme nettsted) skulle det gi 15,25 FL.

Aldring av lampa kommer jeg vel ikke utenom uansett projektor. Så - i mørkt rom, men med lyse vegger vil 1.0 gain lerret (evt. greyline m/1.0 gain) være tilstrekkelig til HC 5000'n ut fra de tallene som foreligger rundt på nettet og som jeg har regnet ut med her? Med de forutsetninger jeg skrev lenger opp med plasseringen altså. Eller konkluderer jeg feil?

Setter virkelig pris på denne inputen. Er på amatørstadiet, og når jeg først punger ut 30k for Mitsu'n så vil jeg gjerne være sikker på å bestille meg riktig lerret og.

Angående støy i full power mode så står det at den i full power mode er stillere enn de fleste andre i low power mode. I low mode er den 19dB.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100'' er for stort uansett, så det blir 92''. Med lampa på Mits'n i normal mode (480 lumen kalibrert i projectorreviews.com anmeldelse) så skulle det gi 19,7 FL. Med lampa i low mode (371 lumen kalibrert samme nettsted) skulle det gi 15,25 FL.
    Det stemmer godt det. Du kan trekke fra ca 30% etter 100timer, noe som er helt normal lysreduksjon. Etter dette vil derimot lysstyrken holde seg greit lenge.

Støynivået er ikke noe problem på HC5000 i Normal modus heller., men det spørs jo hvor sensitiv man er på det området.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cine4Home - Start Seite - www.cine4home.de har nå i dag 1/11 kommet med sin test av Mits HC 5000. Er ikke ferdig med å lese ennå...

Da jeg ikker er så sterk i tysk (dvs. er et null) så brukte jeg oversettelse via google: klikk denne linken: Translated version of http://www.cine4home.de/tests/projektoren/MitsubishiHC5000/HC5000Test.htm . Orginal siden kan nåes fra den oversatte siden.

Potetgullmannen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, 720:1 kontrast uten aktiv iris (økonomimodus), det minner ikke mye om tallene fra epson. Det minner derimot svært mye (identisk) om kontrasten fra de tidligere D5 LCD-panelene. :-|
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Huff, 720:1 kontrast uten aktiv iris (økonomimodus), det minner ikke mye om tallene fra epson. Det minner derimot svært mye (identisk) om kontrasten fra de tidligere D5 LCD-panelene. :-|
    Så det jeg også. Men det var det ikke så galt med aktiv iris eller? Eller kjører de fleste entusiaseter (for det er vel de som betaler over 30k for en projektor) uten aktiv iris? uansett, google oversettelsen var ikke helt lett å forstå alltid. Men mener det var slik at aktiv iris var bra, men kunne merkes i noen tilfeller. Ellers måler de høyere lysstyrke kalibrert på den enn et annen anmeldelse jeg har lest, 440 i low og 600 i high.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo høyere kontrast uten aktiv iris, jo mindre "kunstig" ser bildet ut. En synlig aktiv iris, er en ubrukelig aktiv iris. Vi får håpe den fungerer noe i nærheten av Sony's, men jeg har mine tvil, med tanke på testen hos Cine4home.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jo høyere kontrast uten aktiv iris, jo mindre "kunstig" ser bildet ut. En synlig aktiv iris, er en ubrukelig aktiv iris. Vi får håpe den fungerer noe i nærheten av Sony's, men jeg har mine tvil, med tanke på testen hos Cine4home.
    Målte tall er sikkert en ting, og det har jo vært skrevet litt forskjellig rundt på nettstedene. Men bildet til HC 5000 har jo fått veldig bra omtale så langt jeg kan lese - uten å ha blitt kalt "kunstig" så langt jeg kan se.

Angående aktiv iris så får jeg på engelsk dette:
    We examined the screen with difficult film scene for heart and kidneys. It noticed to us that their function lies altogether within a good inconspicuous range. It regulates the light-current in such a way that dark scenes appear reliably dark, and field recordings realistically brightly. With fast transitions and/or camera cuts of bright on dark sometimes however an easy Nachdunkeln and/or lightening is perceptible. Completely perfectly the screen does not work thus. But the advantages outweigh, so that their use is quite recommendable....

All in all is with good the contrast behavior of the HC5000 to evaluate. It achieves a good Schwarzwert with at the same time very good maximum brightness. The system of the adaptive screen is efficient thereby if also not in detail perfectly. But very much flexibility is ordered.
    Det er såpass habla habla engelsk oversatt fra tysk at jeg sikkert kan misforså, men det virker da som de alt i alt anbefaler bruken av den og at den er god, men ikke perfekt i vanskelig matriale med raske switchinger?

Ellers - har noen fått med seg om dette er de ferdige eksemplaret de har evaluert på det nettstedet?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Potetgullmannen

LCD goes 1080p: Der welterste FullHD/D6 Heimkinobeamer im weltersten C4H-Test des Seriengerätes. Umfangreicher Komplett-Test des Serienmodells

"Seriemodells" er produksjonseksemplar.
    Dessuten er det vel en test og ikke en evaluering?

His en leser testen,virket det som om du ikke er overbegeistret, men derimot litt skuffet over at den ikke presterte enda bedre.

Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •