Mitsubishi HC5000 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 26 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 502
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    VW50 har det. ;-)
    Er du sikker på det? Jeg har så vidt brukt VW50 litt og har ikke funnet noen form for vertikal trekk på denne, kun forskjellige typer zoom... Edit; dette bør vel behandles i VW50 tråden. Kanskje like greit om du svarer der Gorm?

Jeg tror ikke det er store ytelsesmessige forskjeller mellom bildebehandlingen på HC5000 og VW50, men kan jo ikke si dette med sikkerhet. Er det noen produkten på markedet som bruker den brikken som sitter i HC5000?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, det er jeg som husker feil. Valget lå selvfølgelig i CII, og ikke i projektoren.

Sorry OT
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen produkten på markedet som bruker den brikken som sitter i HC5000?
    Jeg kjenner ihvertfall bare til HC5000... Vi kan håpe på stand-alone videoprocessorer basert på HQV Reon etterhvert. Burde kunne gi greie priser... (Litt OT men)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    VW50 har det. ;-)
    ????? Sikker????
    <sikle sikle>
    Edit: Leste videre.. <skuffa!!!!> (DEn støttet det ikke allikevel.)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Er du sikker på det? Jeg har så vidt brukt VW50 litt og har ikke funnet noen form for vertikal trekk på denne, kun forskjellige typer zoom... Edit; dette bør vel behandles i VW50 tråden. Kanskje like greit om du svarer der Gorm?

Jeg tror ikke det er store ytelsesmessige forskjeller mellom bildebehandlingen på HC5000 og VW50, men kan jo ikke si dette med sikkerhet. Er det noen produkten på markedet som bruker den brikken som sitter i HC5000?
    Det er nok store forskjeller ytelsemessig pga Reon-VX brikken fra SiliconOptix, som spesielt vil gi en bedre ytelse over hele spekteret. VW50 har likevel veldig solid ytelse på all type film-material. Jeg synes også at Realta/Reon-brikkene leverer ett vesentlig skarpere bilde enn Gennum-løsningene(ikke noe dramatisk, men kanskje en mer subjektiv preferanse).

Jeg synes at bildet på f.eks. VW100 ble vesentlig skarpere med Realta-prossesering iforhold til Gennum-basert prossesering. Gennum-løsningene har på sin side også klare fordeler, med en jevnere og mer solid topp-ytelse på ett vidt spekter av materiale, så det er ingen enkel sak å velge hva som er best.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ingen dårlig konklusjon der... eneste er vel kommentaren på at han merket irisen i aksjon.

DLP ser ut som de virkelig har noe å bryne nesa si på her når både sxrd og lcd viser så gode resultater til en pris langt under hva de kan tilby.

For min del blir det spennende å se prisene på både panna og epson sine varianter siden begge virker å være litt mere budsjett enn HC5000 når man ser på spesifikasjonene.

Kan bare si at for min del virker HC5000 utrolig fristende.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    For min del blir det spennende å se prisene på både panna og epson sine varianter siden begge virker å være litt mere budsjett enn HC5000 når man ser på spesifikasjonene.
    Vet ikke med Epson men det ser ut som Panasonic priser AE1000 høyere i pris enn HC5000

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Første review av HC5000....
    Så jo veldig mye bedre ut med sort kabinett :-D (ref min tidligere kommentar om kabinettet)
    Dette med Irisen som skal være synlig. Forstår det som at det kommer "skygger" over lerretet men at en må følge godt med for å få det med seg ?
    Er det mulig at dette vil kunne rettes opp med firmvareoppgradering?
    Jeg så ikke skygger på Elektroworld visningen men så jo heller ikke så lenge på den. Hvor betydningsfullt er dette? Litt, sånn passe, mye eller "dealbreaker".

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller så den grey scale tracking grafen mindre pen ut...?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke bare deg nei, gammakurven ser også forferdelig ut. Med det resultetet finnes det ikke særlig sortnivå gitt, ei heller detaljer i dette området. Det skulle vært mye større avrulling nederst i gråskalaen. Stigningen fra 20 til 30 IRE er bare brutal. :?
    Om dette skyldes kalibreringen Peter Putman har gjort, eller begrensninger i selve projektoren, er jo ikke godt å vite da.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Er det bare meg eller så den grey scale tracking grafen mindre pen ut...?
    Her må vi se på skalaen som blir brukt 6300 til 6800, der små variasjoner vil se grove ut.

Sammenlign med grafen fra HC3000 han har brukt:

HDTVexpert &mdash; Product Review: Mitsubishi HC3000 DLP Projector

Der bruker han en skala fra 4000 til 9000.

Hans målinger sett på andre projectorer ser tvilsomme ut, spesielt med tanke på fargekoordinater. Han sier også at Optoma HD3000 skalerer 1080i først om 540p.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gråskalaen ser ikke så avskrekkende ut som gammakurven, men dette minner mer og mer om svært dårlig kalibrering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projector News

"In short, the Mitsubishi HC5000 is one of those dynamite, groundbreaking products that will elevate the already well-respected Mitsubishi brand to a new level in the world of home theater projectors. In our opinion it is without a doubt the best projector they've ever made. And not just because it is 1080p resolution. That is certainly its most obvious feature, but beyond its 1080p format Mitsubishi has pulled out all the stops on this one. Color is extremely accurate, and about as good as it gets in digital projectors. Deinterlacing of standard definition signals is virtually flawless--quite literally the best we've ever seen in any product under $10,000. And the picture has a beautifully natural quality to it, which is an elusive attribute that digital projectors continue to get better at but so often fall just a bit short of."

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende nyheter, men nå har kanskje ikke Projectorcentral.com den største troverddigheten. Mon tro om han har et ferdig eksemplar? Jeg gleder meg virkelig til å se et ferdig eksemplar...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Review: Mitsubishi HC5000 Home Theater Projector

Da har Projectorcentral kikket på HC5000.... Evan Powell likte den godt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evan Powell
    Performance

It is difficult to restrain our enthusiasm for the HC5000 for the simple reason that it excels in several key ways. Yes, it is 1080p resolution and it costs only $4,495. But beyond that, it is bright for a home theater projector, it has superb color accuracy, it has the most precise deinterlacing and scaling we've ever seen on a projector under $10,000, and it can be set up in a variety of ways to meet the needs of different types of users.

If there is any flaw to mention at all, it would be in the area of digital noise. The level of noise in the HC5000's picture is typical of most good home theater projectors. It is not excessive by any means, nor is it distracting. Most people accept it and ignore it as a natural by-product of digital video technology. But lower levels of noise have been achieved in a few of the very latest products released this fall, so this would be one area in which Mitsubishi could take one further step closer toward the elusive goal of the perfect projector.

Conclusion

With the HC5000, Mitsubishi has done a great deal more than just hit a leading edge, low price point with 1080p. The projector is remarkable for its beautifully natural picture quality, as well as a host of features that makes it about as user friendly and easy to install as any projector out there. We are very pleased to give the HC5000 our strongest possible recommendation, and we offer our warmest congratulations to the product managers and engineers at Mitsubishi for a job exceedingly well done.
    Kortversjon for de late

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at folkene på Projector central er amerikanere og ikke Europeere som oss.

Det betyr at de driter i kontrast og kun bryr seg om lysutbytte.

Ha det i bakhodet når du leser testen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at folkene på Projector central er amerikanere og ikke Europeere som oss.

Jepp. De skrøyter dessuten av alle LCD projektorer Det er uansett ikke lenge til den kommer her på berget heller nå

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Men for meg som har kort sitteavstand til stooort bilde er et amerikansk ideal ikke såå dumt.
    Sitat Opprinnelig postet av AK
    Jepp. De skrøyter dessuten av alle LCD projektorer
    Jeg har jo faktisk levd med LCD i mange år nå og den jeg har kan IKKE sammenlignes med HC5000 den konkurerer jo skarpt med SXRD til tross for nesten halv fillrate.

Forøvrig er jeg fullstendig enig i at alle tester bør leses med et kritisk blikk :-D

Side 15 av 26 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •