Mitsubishi HC5000 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 502
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Iflg. importøren hadde projektoren som ble vist på Electroworld2006 en softwarebug som gjorde at avspilling av PAL materiale ikke så bra ut. I tillegg til dette var ikke irisen helt ferdig.

La oss håpe at det ferdige produktet presterer enda bedre enn demo eksemplaret på messen
    Nå så vi jo svært lite PAL-materiale på den da. At irisen ikke var ferdig utviklet er jo positivt, da finnes det fremdeles en sjanse for at den ikke vil bli synlig. Skal bli spennende å se nærmere på et ferdig eksemplar. Den viste gode bilder på messa, men mye vil jo som kjent ha mer...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lyst til å synse på hvilken prosjektør som har høyest Ansi kontrast av Pearl og HC5000?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lyst til å synse på hvilken prosjektør som har høyest Ansi kontrast av Pearl og HC5000?
    VW50 (Pearl), helt sikkert. Nå må nok begge likevel se seg kraftig slått av de beste DLP'ene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært nevnt om prosessorchipen før i tråden men da hadde jo ingen sett HC5000. Etter hva forhandleren sa på Electroworld skal denne være nærmest på høyde med separat VP (men ikke like mye funksjoner).
    Hva er synspuktene på dette nå som en har direkte erfaring med produktet. Vil tror det er noen som leser denne tråden som har både tilgang til HC5000 og en egnet VP å sammenligne med.
    Lurer på hvordan pj takler SD matriale, det ble jo kun vist HD-dvd på messa.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tror det er noen som leser denne tråden som har både tilgang til HC5000 og en egnet VP å sammenligne med.
    Ingen har den enda, men om et par uker burde det være mulig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da misforsto jeg Kjell, slik jeg hørte det ville det gå fortere. Trodde også at Per Johnny hadde en. Men det gjør jo ikke noen stor forskjell. Kan godt vente litt.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per johnny har kanskje den ene av de to på messa?

Han har jo også tilgang til VP.

Om han skal skrive en test for AVforum eller om dette er privat vet jeg ikke.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da misforsto jeg Kjell, slik jeg hørte det ville det gå fortere. Trodde også at Per Johnny hadde en. Men det gjør jo ikke noen stor forskjell. Kan godt vente litt.
    Serieproduksjonen starter om kun få dager, så det er uansett ikke lenge til.

Per johnny har kanskje den ene av de to på messa?

Han har jo også tilgang til VP.

Om han skal skrive en test for AVforum eller om dette er privat vet jeg ikke.
    Han har en HC3100, men om han har HC5000 vet jeg ikke. Om han har det ene eksemplaret hadde det vært veldig interessant med mer info

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serieproduksjonen starter om kun få dager, så det er uansett ikke lenge til.

Han har en HC3100, men om han har HC5000 vet jeg ikke. Om han har det ene eksemplaret hadde det vært veldig interessant med mer info
    Driver med en test av HC3100. Fikk kun ett par timers tid å leke med HC5000 og det var ikke tid nok til å ta en kalibrering. Video-prosseseringen i HC5000 blir en tøff nøtt for andre å slå.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Video-prosseseringen i HC5000 blir en tøff nøtt for andre å slå.
    Det er denne tanken som gjør at jeg tenker en ekstra gang på HC5000. Hvis en kan få så god videoprosesering i pj at en kan "spare" en VP til mellom 17 og 40 K til det bildematriale som er det mest brukte (dvs vanlig SD dvd) i et år eller to til gjør jo det et stort utslag.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om HC5000ern klarer å utføre zoomingen som er nødvendig for at den skal fungere i et c/h 2.35 oppsett? Hadde isåfall spart meg for mye penger i ekstern bildeprosessor..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Noen som vet om HC5000ern klarer å utføre zoomingen som er nødvendig for at den skal fungere i et c/h 2.35 oppsett? Hadde isåfall spart meg for mye penger i ekstern bildeprosessor..
    Det finne du ut her :-D
    Multimedia Projectors - MITSUBISHI ELECTRIC

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nei.. Jeg snakker ikke om mekanisk zooming.. Det jeg tenkte på var å omgjøre 2.35 materiale til å utnytte hele panelet på prosjektøren (og dermed hele lysstyrken).. Bildet blir da smalt, og så kan en ekstern linse brukes til å strekke bildet ut til riktig aspect ratio. Har en Prismasonic 1200R jeg veldig gjerne vil bruke.. Min nåværende prosjektør klarer den jobben.. Men er redd at den neste ikke vil klare det, og da blir det plutselig en merkostnad på ca. 20000,-.. :-/

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da misforsto jeg ops: burde vel vist det. Kjenner jo egentlig ditt oppsett.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.. Jeg snakker ikke om mekanisk zooming.. Det jeg tenkte på var å omgjøre 2.35 materiale til å utnytte hele panelet på prosjektøren (og dermed hele lysstyrken)..
    Det kan jeg aldri tenke meg... Det ville kreve en snål skalering og ville helt sikkert degradere bildekvaliteten ganske mye.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg aldri tenke meg... Det ville kreve en snål skalering og ville helt sikkert degradere bildekvaliteten ganske mye.
    Så lenge du har et skikkelig prisme, og prosjektøren klarer å utføre jobben så går det ikke utover kvaliteten. Prosjektøren gjør akkurat den samme jobben på en LBXet 16:9 sending, dvs. dersom NRK sender en 16:9 film i en 4:3 ramme, så blir det sorte felter over og under. Prosjektøren kan "zoome" inn på dette 16:9 bildet, og får da brukt hele panelet til å vise 16:9 signalet..

Dette er en operasjon som alle som bruker 16:9->2.35 prisme må kunne utføre, de aller fleste videoprosessorer støtter dette.. Det er ikke en spesielt vanskelig funksjon for prosjektøren å utføre, men det krever at det er lagt inn mulighet for det..

Edit: Uansett, lite poeng i å diskutere virkemåten på dette, bedre å ta en slik diskusjon i den dedikerte 2.35 tråden(http://avforum.no/forum/generell-vid...oformatet.html).. Det eneste jeg er ute etter er hvorvidt prosjektøren støtter det eller ikke..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en operasjon som alle som bruker 16:9->2.35 prisme må kunne utføre, de aller fleste videoprosessorer støtter dette.. Det er ikke en spesielt vanskelig funksjon for prosjektøren å utføre, men det krever at det er lagt inn mulighet for det..
    Jeg forstår hva du mener, men dette er selvfølgelig bare aktuelt dersom kildematerialet er 2.35:1. Allt annet vil være ufornuftig å strekke.

Denne funksjonen vil også være helt ubrukelig uten en 2.35:1 linse, hvilket betyr at projektoren da (som du sier) må ha et eget modus for dette.

Er det virkelig mange som har dette?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som jeg har lest har det er Optoma H79 og Modell Two

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke jeg husker feil så kan til og med HC3000 det og da burde HC5000 kunne gjøre det også.

Når det gjelder videoprosessoren så er den sikkert god, men den er ingen sinke den som sitter i VW50 heller. Det kan virke som om produsentene har brukt en del tid og penger på dette på de noe mer påkostede modellene.

De blir jo billigere og bedre de som alt annet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår hva du mener, men dette er selvfølgelig bare aktuelt dersom kildematerialet er 2.35:1. Allt annet vil være ufornuftig å strekke.

Denne funksjonen vil også være helt ubrukelig uten en 2.35:1 linse, hvilket betyr at projektoren da (som du sier) må ha et eget modus for dette.

Er det virkelig mange som har dette?
    VW50 har det. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine