Mitsubishi HC5000 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 26 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 502
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Noe mer?
    Du nevnte tidligere i tråden at du hadde snakket med noen som hadde sett HC5000, derav spørsmålet mitt (som du da ikke har svart på enda ;-) ).

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har snakket med andre som har sett 1080 materiale på HC5000, og det var visstnok "bra"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevnte tidligere i tråden at du hadde snakket med noen som hadde sett HC5000, derav spørsmålet mitt (som du da ikke har svart på enda :wink: ).

Rune, duger det?

Bare en og en halv måned igjen til lansering...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du gleder deg, du har vel bestilt en allerede? Jeg regner med at denne kommer til å gå unna i forykende tempo, og første "ladning" er vel allerede solgt?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du gleder deg, du har vel bestilt en allerede? Jeg regner med at denne kommer til å gå unna i forykende tempo, og første "ladning" er vel allerede solgt?
    Jeg gleder meg veldig... Første parti aom er anslått til 10 projektorer (sist jeg hørte) er solgt for lenge siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt litt forvirret i det siste angående spesifikasjoner på fillrate. Det sies at HC5000 med C2Fine D6 Epson paneler har en fillrate på 50++%. Dette kunne tolkes som om screendoor skulle bli et problem, men det ser det ikke ut til å være. Har prøvd å lete litt på nettet om C2Fine teknologien, men det er ikke mye å finne (holdes kanskje hemmelig pga konkurranse?). Hjalp heller ikke mye å lese tråden:

http://avforum.no/forum/showthread.p...ghlight=c2fine

Der uttaler en fra Epson Norge (post 12) at panelene blir 0.9", og dette stemmer jo ikke med specen på HC5000.

Så er det noen som kan oppklare litt. Er C2Fine en variant av SXRD til Sony med LCD transistorene plassert bak LCD cellene og belysning via en refleksjonsplate bak panelene? I "dagens" LCD er transistorene plassert mellom LCD cellene og skaper naturlig nok større avstander mellom hvær celle (derav screendoor) og bildet skapes ved belysning gjennom LCD panelene. Er jeg ute å sykler her? Noen som kan helpe en forvirret?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en ser for seg et snødekket landskap (eller hva som helt annet egentlig) så vil SXRD og DLP 80-95% gjengi hvitt (eller en hvilken som helst annen farge) på 80-95% av lerretets bildeflate, mens med 50%fillrate er kun 50% av lerretet hvitt. Det er selvsagt ikke noe "big issue" i hjemmekinosammenheng, men satt opp side ved side ser en godt forskjell på disse forskjellige teknologiene. Jo høyere fillrate, jo mer dybde opplever du i bildet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    http://avforum.no/forum/showthread.p...ghlight=c2fine

Der uttaler en fra Epson Norge (post 12) at panelene blir 0.9", og dette stemmer jo ikke med specen på HC5000.

Så er det noen som kan oppklare litt. Er C2Fine en variant av SXRD til Sony med LCD transistorene plassert bak LCD cellene og belysning via en refleksjonsplate bak panelene? I "dagens" LCD er transistorene plassert mellom LCD cellene og skaper naturlig nok større avstander mellom hvær celle (derav screendoor) og bildet skapes ved belysning gjennom LCD panelene. Er jeg ute å sykler her? Noen som kan helpe en forvirret?
    Det finnes flere typer D6 (C2fine) paneler. Du har 720p paneler, 1080p paneler og sikkert en tredje type for bakprojeksjon også.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvis en ser for seg et snødekket landskap (eller hva som helt annet egentlig) så vil SXRD og DLP 80-95% gjengi hvitt (eller en hvilken som helst annen farge) på 80-95% av lerretets bildeflate, mens med 50%fillrate er kun 50% av lerretet hvitt. Det er selvsagt ikke noe "big issue" i hjemmekinosammenheng, men satt opp side ved side ser en godt forskjell på disse forskjellige teknologiene. Jo høyere fillrate, jo mer dybde opplever du i bildet.
    Hmmm... altså med hvitt bilde og 50% fillrate vil den andre 50% være sort og dermed mye screendoor eller...?
    I preview av HC5000 (cine4home) rapporteres det i allefall veldig lite screendoor. Bare for å ha en ting på det rene. Med fillrate så menes hvor mye av panelflaten som er dekt av billed element ikke sant?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Cine4home
    We can summarize our first meeting with the HC5000 with a word: Leg-printing!
    Gikk til den tyske orginalteksten og fant at ordet som ble brukt var "beindrucken". Har sjekket dette med en jeg kjenner som er tysk. Det betyr "å gjøre stort inntrykk, imponerende"
    Dette gir litt mer mening enn "leg-printing" som ikke er noe ord på engelsk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Med fillrate så menes hvor mye av panelflaten som er dekt av billed element ikke sant?
    Stemmer
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man sitter mer enn 1.5X avstand fra lerretet kan jeg garantere at det ikke er problem med SDE på HC5000. Planlegger man derimot å sitte mye nermere, f.eks 1.0X -> 1.2X kan det kanskje være en ide' å heller kikke på en 1080P DLP eller SXRD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil du da si til meg som sitter 1 x fra en AE500 :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil du da si til meg som sitter 1 x fra en AE500 :roll:
    AE500 har smoothscreen, så det hjelper jo betraktelig.
    Dersom du har godt syn vil du etter ryktene se screendoor på den avstanden med HC5000.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg virkelig til forumtreffet. Hvis det blir shootout med HC5000 og Pearl m.fl vil det gi utrolig nyttig info.
    Ingenting er som å se det med egne øyne.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når var det treffet igjen? Med ETA rundt 15 oktober, kan det bli snaut å få sett HC5000, langt mindre Pearl som vi vel enda ikke har fått noen konkret dato på?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi vurderer utsettelse grunnet en del faktorer... Bl.a. vil electroworld ta mye av fokuset i oktober, og fra november av har ikke en eneste produsent tid... Vi jobber uansett med saken, men poenget med et treff må jo være å få kikket på noe matnyttig. Uansett, treffet får vi nesten diskutere i en annen tråd!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

leste et sted at den nye hc3100 har bedre kontrast enn hc5000? vet at kontrast er meget viktig for hjemmekino entusiaster men er ikke hc5000 en mye dyrere projecktor enn hc3100(vet at den ene er lcd den andre dlp)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste et sted at den nye hc3100 har bedre kontrast enn hc5000? vet at kontrast er meget viktig for hjemmekino entusiaster men er ikke hc5000 en mye dyrere projecktor enn hc3100(vet at den ene er lcd den andre dlp)
    HC3100 er spesifisert med 4500:1 mens HC5000 er spesifisert med 10000:1.
    Ja, kontrasten er et av de aller viktigste parametrene, men den største forskjellen på HC3100 og HC5000 er oppløsningen. 1280*720 vs 1920*1080.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den optiske kontrasten er bedre på HC3100 (og HC3000 for den sakens skyld), men så fort irisen i HC5000 kommer opp å stå, vil den dynamiske kontrasten på HC5000 bli langt høyere.

Sjekk bildet vedlagt innlegget for å se forskjell på dynamisk og optisk kontrast. Optisk kontrast øverst så klart.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, HC3100 har 4500:1 og HC5000 har 10000:1 begge med iris så det får jeg ikke helt til å stemme.

Her er link:http://global.mitsubishielectric.com...e/index_b.html

Jøss, der var vi 3 stykker på en gang gitt:-o

Side 11 av 26 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •