Har du byttet ut din Infocus X1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har du byttet ut din Infocus X1?

Er det noen som har hatt X1 og byttet den ut til fordel for en annen projektor?
    I så fall, hva har du byttet til og hvordan opplever du oppgraderingen?

Selv har jeg x1 og ønsker en HD-ready DLP. Synes bildet på X1 er forholdsvis bra og ønsker derfor en oppgradering som vises (ikke bare spesifikasjonene).

Regner med at nytt lerret (fra Ikea rullgardin til Dreamscreen), DVI, 16:9 i stedet for 4:3, bedre kontrast, mer lysstyrke, raskere fargehjul og ikke minst mindre støy vil forsvare at jeg bruker 20 000 på en oppgradeing. :grin:

Hva mener dere tidligere X1-eiere?

Newcomer Falukorv1 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet ut min X1 med en ProjectionDesign model two. De kan ikke sammenlignes. Min nye baby er konge på alt. X1 var en grei sak som ga ok bilder. Men nå har jeg virkelig kino hjemme.

Selg kona, bikkja og bilen. Det er verdt det.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Byttet fra X1 til BenQ7700 og det gav et godt løft i bildet ja. Godt, men overhodet ikke hinsides alt annet og at X1 framstår som en dårlig projektor for det er den ikke.
    Det jeg merket det mest på var mye bedre farger fra BenQ7700 og særlig gult synes jeg virkelig fikk et stort løft.

Nå er slike oppgraderinger ofte mest synlige i den omvendte rekkefølge.
    Slik var det også da jeg oppgraderte dvd-spiller fra en "billig" Yamaha 2.000 til Denon3910.
    Jeg så ikke så mange forskjeller da jeg byttet ut til en bedre, men etter en viss tid med det nye produktet, ble jeg tvunget til å bruke Yamahaen igjen, og da ble jeg virkelig skuffet på Yamahaens vegne. Husket den som en meget kompetent spiller, men jeg oppdaget plutselig svakheter og artefakter jeg ikke hadde hengt meg opp i før jeg startet bruken av D3910.

Jeg har dessverre ikke kjørt X1 noe særlig etter PE7700 kom i taket, men det samme gjelder her. Var meget godt fornøyd med X1, men etter å ha levd i bildet til PE7700 en stund ser jeg virkelige svakheter i X1.

Forskjellene vil også bare bli enda større med tanke på HD-materiale föret i en ekte HD-projektor kontra hvordan X1 vil løse det samme bildet.

Forskjellene vil nok også være mye større mellom X1 vs Model Two kontra X1 vs PE7700.
    Jo høyere du legger listen, jo større vil jo forskjellen bli, men du bør absolutt ta litt i da X1 faktisk er en meget habil projektor til dagens Pal-signaler.

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet selv fra X1 til PD model one mkII.
    Må si jeg er superfornøyd.
    X1 var bra den altså men dette ble supert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på vei til å bytte fra x1 til lg an110. Får prosjektoren enten i morgen eller over helgen.

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme båt

Sitter også og ser på en X1 som projiserer på et IKEA rullegaridn. Føler liksom at det er 3 alternativer for ny invistering
    Mitsubishi HC3000U DLP
    Panasonic PT-AE900U LCD
    Sanyo PLV-Z4 LCD

Er litt redd at overgangen blir for forskjellig hvis jeg går over på LCD. Noen som har erfaringer der?

Må bare kjøpe meg en leilighet før oppgradering skjer :-( Noe som ikke er lett i dagens marked.

Feyd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra X1 til HC3100

Nå har jeg hoppet ned fra gjerdet og kjøpt meg en Mitsu HC3100. Benyttet meg av messetilbudet på 17000 kroner.

Det er ikke noe i tvil om at HC3100 er en mye bedre projektor......

Uten behov for kalibrering var det rått å se på hd-klipp. Selv med mye lysstyrke var det skikkelig bra sortnivå i bildet. Den var også overraskende bra på digitale TV-bilder sendt fra dekoder med s-videokabel.

Når dette er sagt, mener jeg at de som får min X1 til 2000 kr gjør et meget godt kjøp. Den gir et godt bilde både på DVD og TV, selv med litt viftestøy.ops:

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet min X1 til BenQ PE8720, og jeg må si at det gav et løft ja. Nå sammenligner jeg ikke med hd-kilde (for der er 8720 helt hinsides ), men kontrasten og fargene på 8720 er noe annet enn på X1. Jo bedre kilden er, jo mer forskjell merker du. X1 har jo en lavere oppløsning, så den er flink til å dekke over eventuelle "feil" med bildet, som 8720 er helt ram på å avsløre(her er det bare å bytte ut budsjettdvd'n).

Har ennå ikke solgt X1, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller :P

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte min igår faktisk, og i starten av neste uke ankommer det en Benq PE8720. Må tro om jeg gleder meg!!

X1 var en meget bra proj, den er en helt ok proj. I mine øyne vil den fungere pr dags dato som en venteproj. Og så kjekt å ha den i bakhånd da.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •