Enkelt spørsmål!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkelt spørsmål!?

Jeg skal ha meg ny projektor, har lenge tenkt på å gå for CRT, men har etter mye om å men med fruen i heimen bestemt meg for å satse digitalt. Så er ute etter noe som er bra men som ikke koster skjorta selvfølgelig. Håper og holde meg under 30k. Det som er viktig da jeg har hatt noe erfaring fra før av med CRT er Sortnivå å detaljer i det sorte. Samt ønsker jeg en så lav som mulig viftestøy, itillegg skal den være pen (ikke for stor rettere sagt) Jeg ønsker også å ha projektoren ca en 5 meter unna som den da skal klare å fylle et 240cm bredt 16:9 lerret.
    Rommet utstyret skal stå i har relativt lyse vegger og et matt hvitt tak. lerret er av Screengoo type CRT white (burde kanskje bytte til digital grey, eller hva?) Forøvrig vil rommet i kinomodus bli blendet ned med Sorte molton gardiner på begge langveggene.

Vet ikke om jeg skal gå for LCD eller DLP men føler vel at DLP henger noen hestehoder foran iallefall når det gjelder sort og detaljer i det sorte.

Vet det er mange erfarne brukere her så setter stor pris på litt tips å råd.

Takker så mye på forhånd

mvh
    pt

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Optoma H79 (eller H78 DC3) burde være midt i blinken for deg. Den produserer så lite støy at du nesten må legge øret på kabinettet for å høre at den går. H79 har veldig godt sortnivå og du går ikke glipp av noen detaljer i de mørkeste partiene. Den har også veldig godt kontrastområde, bedre enn min gamle referanse AMO mkIII. 5 meter unna lerretet klarer den lerretsbredde fra 233 til 312 centimeter. Dette er noe av det beste DLP har å by på i prisklassen. Ny koster den vel tett på 40, men en brukt burde gå for under 30. Kanskje det er mulig å gjøre en skikkelig god deal på en ny en også, siden arvtakeren er rett rundt hjørnet.

Med tanke på ditt krav til sortnivå bør du bare glemme LCD med en gang. Du finner LCD-projektorer med godt sortnivå, men det er kun mulig med bruk av aktiv iris. Panelkontrasten på D5 panelene er ikke høyere enn 700:1 (nesten 800:1 på Sony panelene), slik at detaljeringen i mørke scener kommer aldri på nivå med selv de aller billigste DLP-projektorene.

Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for kjapt svar Gorm. Dette må sjekkes ut ja. høres spennende ut. har også snust litt på PD model TWO, har du noen kommentarer til den også? Støyer kanskje mer?

mvh
    pt

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk en kompis som har kjøpt seg PD modII. Han er knall fornøyd ihvertfall. Har ikke selv vært å sett på den, siden han ikke bor her i byen. Den har i allefall fått mye skryt, og vunnet noen tester mener je :grin:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AMT er en svært god projektor det også, men grunnen til at jeg trakk frem H79 er den totale mangelen på viftestøy. Sortnivået er også bedre på H79.
    AMT gir selvsagt mer for pengene med sin langt lavere pris.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det faktisk en billigere enn forventet løsning. En HC3000 er kjøpt sammen med sorte moltongardiner for å få full kontroll på lyset samt også et Adeo grått lerret.. Optomaen ble for dyr dessverre selv om det var et meget fristende alternativ.

takker uansett for innspill

mvh
    pt

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forøvrig er h79 gått ut. meget vanskelig å få tak på.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    forøvrig er h79 gått ut. meget vanskelig å få tak på.
    Hvor har du det fra? Den norske importøren, www.avconcept.no, kan fremdeles skaffe H79. Den er ikke gått ut av produksjon enda, den har jo ikke fått en arvtager :???:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos Avhifi å spurte etter h79 de ringe importøren avconcept mens jeg var der og fikk beskjed om at h79 ikke kunne skaffes lenger. når importøren sier det så må jeg nesten stole på det eller hva?

pt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo stole på at de faktisk har ringt importøren da. For da jeg var i kontakt med samme person for et par uker siden var det riktignok tomt på importørens eget lager, men den kunne bestilles fra Optomas lager i England.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått bekreftet at H79 er utsolgt også fra det engelske lageret (et par uker siden.) Så da er det brukt H79 som gjelder....;-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressant taktikk å tømme alle lagrene for eksisterende produkter flere måneder før man har ett erstatnings produkt å tilby.

Da vet man at man er rimelig stor i markedet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •