HC3000 vs HD72i vs In76 vs PDmkII

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HC3000 vs HD72i vs In76 vs PDmkII

Da er det rett før feriepenger og ferien tar man vel i stuen... ;-)
    Har lyst til å kjøpe ny projektor, men jeg leser meg 'blind' på det som har kommet siden sist jeg kjøpte. Det er masse skriverier om HC3000, HD72i og PDmkII. Stille er det rundt IN76 (noe som er litt overraskende).
    Alt går litt i hverandre og jeg klarer til slutt ikke se hvorfor den ene er bedre enn den andre.
    Er det noen som kan komme med noen gode råd?

Litt data:
    Stua blir ganske lys da jeg har 2 vinduer der. Avstand fra lerrett til PJ er 5 m.
    Har vært fornøyd med min INfocus 4805, men skulle gjerne hatt noe mer lyssterk da stua som sagt er lys. Og så vil jeg jo være 'HD-klar'.
    Dessverre må forsterker så under lerrett slik at jeg trenger laaange kabler fra forsterkeren til PJ. Derfor bruker jeg komponent (ble fortalt at det er lurest av Hifi-Klubben og Hifi Center Kjeden).
    Bruker PJ mest til film, men også til gaming. Aldri tv eller pc.
    Lerrettet er vel 2,10 bredt.

Når jeg leste anmeldelsene i Hjemmekino for Optoma og IN76, så virker jo Optoma best, men når jeg leser her på forumet så virker det som om HC3000 er godt likt. Mens mkII fortsatt holder god standard.

Please help!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder pj'ene du omtaler så får du sikkert svar fra andre DLP'ere på forumet...:wink: ville bare kommentere det du skriver om kabling: jeg har samme DVD-spiller som du har og bruker 15m Nordost HDMI kabel uten problemer, så det med komponent tar jeg med en spade salt...:wink: ellers blir det garantert bra bilde i stua med en av de nevnte prosjektorene! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde PJ min kunne tatt HDMI så hadde jeg nok forsøkt. Det er fint å vite at en så lang HDMI kabel går når jeg nå får byttet ut Infocusen min.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peekaboo
    Da er det rett før feriepenger og ferien tar man vel i stuen... ;-)
    Har lyst til å kjøpe ny projektor, men jeg leser meg 'blind' på det som har kommet siden sist jeg kjøpte. Det er masse skriverier om HC3000, HD72i og PDmkII.
    Jeg har også lest så øyet har blitt stort og vått, men landet på HD72i da jeg (og min bedre halvdel) likte designen best på den. Synes HC3000 ikke er så veldig mye å se på

Tror også at med mitt lyse (hvite) rom og store vinduer uten full lysdemping vil trives bra med denne.

Hadde egentlig mest lyst til å støtte PD, men den begynner å bli litt gammel etter det jeg har forstått.

Bestillingen legges etter planen inn i morgen..

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle er sikkert bra, men......

Godt å høre at det er flere som leser og leser......
    Har nå X1 og ønsker å oppdatere denne til en HD-ready DLP. Har 3.85 m til lerreret og lys stue. Har nå kommet frem til at:
    - Projectiondesign har for lang kasteavstand. (Den vil kanskje passe for deg siden du har lengre avstand til lerret.)
    - Både HC3000 og HD72 sender bildet 60 cm fra taket. Man må derfor ha det høyt under taket for at bildet ikke skal bli for lavt. Sett at du ikke bruker keystone.
    - IN76 ble undersøkt på HIFI-Centeret i Oslo på tirsdag. Den har god lysstyrke, god på skyggedetaljer, god dybdefølelse, "normal offset", støysvak i økomodus. Det negative er litt dårligere sortnivå enn de andre du nevner(i følge enkelte tester) og en litt høy pris.

Hadde trolig valgt HC3000 pga pris og tester, men dessverre vil den ikke passe i min stue. Går derfor trolig for IN76 over sommeren når pris har falt og høstværet kommer.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de kravene du har vil jeg anta at den ekstra lysstyrken i Optoma HD72 vil passe bra.

Med en HDMI-kabel av respektabel kvalitet (les: ikke det billigste, men heller ikke det dyreste) vil du få bedre bilde enn med komponent, gitt at utsignalet på HDMI-kontakten er bra nok (les: ikke Denon 2910/3910-kvalitet). Går bra med strekk inntil 12-15 meter det.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Med de kravene du har vil jeg anta at den ekstra lysstyrken i Optoma HD72 vil passe bra.

Med en HDMI-kabel av respektabel kvalitet (les: ikke det billigste, men heller ikke det dyreste) vil du få bedre bilde enn med komponent, gitt at utsignalet på HDMI-kontakten er bra nok (les: ikke Denon 2910/3910-kvalitet). Går bra med strekk inntil 12-15 meter det.
    hmmm...:? hva mener du med "ikke 2910/3910-kvalitet"...? Jeg har 2910 og bruker 15m HDMI kabel fra Nordost og det fungerer som en drøm...! :wink: Har byttet fra 10m Monster HDMI400 og jeg kan ikke se noen forskjell...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 2910/3910 har har et forholdsvis svakt signal på HDMI-utgangen, så det har ofte hjulpet å bruke DVI istedet. Har du ikke noe problem, fint! Men for meg var det et kjempeproblem, da i samspill med Panasonic AE-700 og med en Real Cable HDMI-HDMI.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at det han mente var at du ikke trenger like god spiller som 2910 eller 3910. . .

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lang HDMI

Du kan jo se på denne kabelen - rimelig og "sertifisert". http://www.lydogbilde.no/langdistans...573-48313.html
    Benytter denne selv sammen med HC3000 - fungerer utmerket.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peekaboo
    Stua blir ganske lys da jeg har 2 vinduer der. (...) skulle gjerne hatt noe mer lyssterk da stua som sagt er lys.
    Hvorfor ikke angripe problemet fra andre siden, f.eks med blendingsgardiner? Mørklegging vil nok gi deg et løft.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... snodig Anfield; jeg har brukt både PT-AE900 og TX200 med 8m S-Video, 10m og 15m HDMI og ikke hatt noe problem i det hele tatt...:-P

Når det gjelder blending av vinduer er det gull verdt - kjøp noe billig svart stoff og hent det foran vinduene vha. av stifter! Fungerer helt ok og det er mulig å se film selv når sola steiker som verst ute...:grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    hmmm... snodig Anfield; jeg har brukt både PT-AE900 og TX200 med 8m S-Video, 10m og 15m HDMI og ikke hatt noe problem i det hele tatt...:-P
    Strålende! Ingenting er bedre...;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tips.
    Det jeg leser så langt er at HD72i og HC3000 anbefales begge to.
    Og siden jeg har Denon 2910 bør jeg teste ut HDMI, mulig det kan være problemer.
    Stikker nok og sjekker ut IN76 for sikkerhets skyld. Den må være en del bedre en de andre to pga prisen, dvs tilsvarende bedre som den er dyrere.

Newcomer Revelation NOR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp IN76 (har denne selv) så får du superb bildekvalitet, lav viftestøy. Det gjør heller ikke noe, at den ser bra ut også. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å vurdere LG AN110 da?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt det før og sier det igjen Min mening er at HC3000 har best bilde av disse dersom film er prioritet 1. (Med forbehold siden jeg ikke har sett IN76) Nå er det også greit å nevne at det ikke er store forskjeller mellom noen av de, og at Ola Nordmann sannsynligvis ville blitt fornøyd samme hvilken han valgte.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes mkII har et bedre bilde enn hc3000 men min mkII er oppdatert da,det er min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK, du mener altså at HC3000 er best, mens du eddie mener at mkII har bedre bilde.
    Tusen takk for tipsene, men er det noe dere mener er grunnen for at det ene er bedre enn det andre?
    Tidligere i tråden skrev Anfield at HD72 vil være gunstig siden stua mi er ganske lys til tross for rullgardiner og det hele.
    Derfor er pr i dag Optoma mitt førstvalg.... og feriepengene har jo kommet også :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    synes mkII har et bedre bilde enn hc3000 men min mkII er oppdatert da,det er min mening
    Vil det da si at du har en mk III ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •