Tilbud om en Infocus 777 / Kodak 333 .... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    3100 lumen?
    Håper du har kjøpt inn sveisebriller til deg selv og alle besøkende. Ser du skriver at du trenger så mye lys i bakprojeksjon og det er jo stikk i strid med alle fysiske lover. Med mindre du bruker et nærmest lystett lerret da? De minimale kravene til lysutbytte i en bakprojeksjonsløsning er jo grunnen til at CRT er så utbredt i denne formen for hjemmekino. De løsningene jeg har sett klarer seg fint med 500 lumen, og da har det til og med vært grå bakprojeksjonsduk.

Hva i all verden er det du bruker som lerret?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3M anbefaler 4500 lumen til sin Vikuiki skjerm (96"). Screen-Tech anbefaler 1000-1500 lumen per kvadratmeter til sine. DNP noe i samme område. 500 lumen holder såvidt hvis du har et mørkt rom og ikke bildet er for stort, på dagtid vil bildet knapt være synlig. Jeg testet dette selv forrige uke.

Mulig du har sett løsninger med høygainskjermer, men de hotspoter veldig mye.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På dagtid? Er det en diger TV du skal bygge? I så tilfelle blir det svært ubehagelig når "mørket senker seg". Lysstyrke til å fylle et stort lerret på dagtid er ikke forenelig med det jeg kaller hjemmekino. En 80 tommer plasma (med 1080 oppløsning) burde jo da være midt i blinken?

Det blir spennende å se hva vi får til hjemme hos Akto, med HC3000 i bakprojeksjon.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En diiiger 2.35:1 plasma er det jeg prøver å få til.

Jeg skal skifte tittelen på AV-konstruksjonstråden min - jeg lager ikke en "hjemmekino".

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke misforstå. Jeg syns det høres svært spennende ut, prøver bare å forstå hvorfor du trenger så vanvittig mye lys. Jeg har jo sett 777 fylle det 10 meter brede lerretet på Felix kino, og da var ikke kinoen helt mørklagt en gang.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en 333 har 50% mer lys enn 777

Jeg har en Sony HS-10 med ca 900 timer. Det er minst 400 timer siden jeg begynte å irritere meg over at bildet var dunkelt (selv i mørklagt rom). Siden jeg har solgt plasma'n og sendt tilbake TW600'n måtte den i aksjon igjen, og vi så fotballkampen på et 30" lite bilde. Det var det Sony'n klarte, og da var det vanskelig å se bildet. HS10 har ifølge spec 1200 lumen. Ruby har 800. Jeg tror mange Ruby-eiere kommer til å slite etterhvert. Ut fra det jeg leser på avsforum gjør de det allerede...

Lysstyrken har fått all fokus her nå, men jeg tror faktisk at prosjektøren har andre kvaliteter også. Home Theater sa feks for et halvt år siden at "the 777 is so accurate, so bright, and so damn good looking that it should be the reference to compare every other projector against - not to mention most other displays".

Jeg gleder meg ihvertfall. Er det den første 3-chip'n på forumet?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjermen din må med andre ord ha en gain på 0.1 -0.2 eller noe i den gata. det bør vel finnes skjermer som ikke stjeler så mye? Akto sin variant sjeler jo ikke lys omtrent i det hele tatt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok gutter, her er noen tall...

(gain=1.0)
    1.88 x 1.06 --> 1.99kvm --> 21.4sqft.
    3100 lumen / 21.4 --> 145fL.

(2.35:1 gir 108fL, noe som er greit siden det er mindre sjanse for å se scope-filmer på dagtid)

Ok, 145fL. Med en 0.3 gain Gerriets 'Show' lerret er vi nede i 43fL, noe som er prima for dagtid. Det gir også rom for en viss aldring av lampa. Dette lerretet (som antagelig er ganske likt som det jeg bruker nå; Rose Brand 'black') gir veldig god sortfarge midt på dagen.

Skal man tillate at sola steker inn gjennom vinduet tror jeg ikke at 145fL er nok engang...

Dessuten, blir det for mye lys, feks på kveldstid, er det bare å benytte ND2 eller ND4 linser. Det er uendelig mye bedre enn å benytte seg av 'dynamic' moduser eller høygainskjermer med en lyssvak prosjektør!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg bedre. De bakprojeksjonsdukene (og platene) jeg har sett stjeler ikke så mye lys, mer i området 0.8 gain tenker jeg. Men til gjengjeld ga de også (som du påpekte) noe hotspoting.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres kostbart ut å bruke en 777 som bakprojeksjons tv. men for all del legg ut noen bilder når du får monsteret.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer bare på en ting. Det ser veldig spennede ut den løsningen du lager. 2.35:1 er jo et veldig interesant format synes jeg. Spørsmålet er hvorfor kommer det så mye lys inn i rommet på dagtid, hva med persienner eller lignende ?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en stue med et stort vindu og en balkongdør. Jeg skal montere markiser i første omgang (for å stenge sola og varmen ute). Deretter får vi se hvor mye lysregulering det trengs.

En stor plasma hadde vært fint det. 65" til Panasonic som kommer til høsten ligger opp mot 100 tusen tror jeg, så allerede på den størrelsen er det dyrere. 100" koster vel en million eller noe Også finnes det selvsagt ikke 2.35:1 plasmaer, da.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Også finnes det selvsagt ikke 2.35:1 plasmaer, da.
    Skjønner godt at du ikke vil ha 60 til 100" plasma. Har sett på Sony sin 61 tommer (kostet 150 K) i noen timer og tok en rask titt på Pioneer sin 61 tommer (100 K) det er ikke noen bildekvalitet å trakte etter :?

Hvordan er planen din for å kunne vise 2.35:1 formatet mest mulig ? Har egentlig hatt lyst til å ha dette i min egen kino, men har lagt det til siden pga det er nødvendig med flyttbar maskering. Det optimale hadde etter min mening å fått alle filmer i 2.35:1 format.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve uten anamorfisk adapter først. Siden det er bakprojeksjon kan man bruke zoom og ikke tenke på maskering. Jeg bestilte long-throw linsa (1.8-2.4), men kom ved en tilfeldighet over den korte (1.4-1.8 ) på ebay i helga. Splitter ny. Så nå har jeg testet nett-auksjon for første gang og sikret meg linsa for omtrent ingenting! Her er et bilde:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    .....nå har jeg testet nett-auksjon for første gang og sikret meg linsa for omtrent ingenting!........
    Og "nesten ingenting" er i denne sammenhengen ?? ;-)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 dollars! Som sagt...!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow... :razz: :razz: :razz:

det var jo billig

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal en forsikre en slik forsendelse, tro? Linsa har veiledende pris 3000 USD fra Infocus, men jeg har jo ikke lyst til å betale moms for den summen heller. Noen forslag?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke i pose og sekk gitt. Enten "jukser" du og tar sjansen på at det går bra, eller så lar du forsendelsen gå "lovlig" (faktisk verdi), og da er den selvsagt forsikret via speditør.
    På den annen side har du ikke tapt en krone om erstatningen kun blir 50 dollar. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg innfører den med verdi 50 dollars (som markedet bestemte at den var verdt på ebay) så er jeg en kriminell? Intereeeesant. Et etisk dilemma dette her altså. Men det er vel like feil å sette MSRP, eller? Ingen betaler MSRP.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •