Hva må fikses,pj til 90.000,- må fikses for 15.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva må fikses,pj til 90.000,- må fikses for 15.000,-

Faren min har kanskje mulighet til å få en prosjektor gratis som i sin tid kostet 90.000,-.
    Jeg er ikke sikker på hvor gammel den er.
    Iallefall har han fått beskjed at den må påkostes 15.000,- i reperasjon.
    Hva er det som kan være galt? Går det eventuellt ann å få reparert det billigere hvis man kommer i kontakt med noen som har peiling.

Dette gjelder to like prosjektorer som har samme feilen.

...
    Dag

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eldre digitale projectorer egner seg lite til hjemmekino, og er også dårligere enn de aller rimeligste av dagens f.eks. Infocus X1 som koster mindre enn 15k.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken prosjektor er dette? Du kan gjerne komme med modellnavnet for det kunne jo hende at noen her hadde peil. ;-)

Hva som kan være galt på prosjektoren avhenger jo av hvilken type prosjektor det er. Det kan være en spesielt dyr pære, det kan være katoderør eller det kan være noe helt annet. Modellavn er kjekkt å ha når man skal gjette slikt. Man må vite hva som er galt om man skal gi råd om det er mulig å reparere dette billigere.

Modellnavn er også greit å ha om du skal få råd om prosjektoren i det hele tatt passer for hjemmekino og om du idag kan få noe bedre for det reparasjonen koster. X1 som er nevnt ovenfor får man forøvrig til under 10.000,- idag.

Helt generelt kan man si at om det er en LCD eller DLP som er over ett år så har den antagelig alt for dårlig kontrast og om det er CRT bråker den antagelig altfor mye. Hva prosjektoren engang kostet skal du bare glemme helt. Det blir som å kjøpe en flere år gammel PC og bare henge seg opp i hva den engang kostet uten å sjekke hvordan spesifikasjonene gjør seg idag.

Når det gjelder prosjektorer så har i de siste årene ytelse/pris utviklet seg enda raskere enn for PC-er.

Robert-

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skal få faren min til å sjekke det ut på mandag, han hadde bare hørt at de skulle gi dem bort. Skal prøve å få litt mer info om den.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe prosjektor nå uansett, vurderer en ae500 men den har bare japanske menyer, hørte med pricejapan - og de kommer ikke til å selge den europeiske versjonen.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, DE selger ikke den Europeiske versjonen, men det er vel ikke no vits å kjøe av dem når den kommer hit i andre butikker i Januar?

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, forsåvidt ikke, men det er noen kroner og spare, og jeg vet ikke helt om jeg vil vente til januar heller.
    jeg begynner å helle litt mot Infocus x1 også, 10.000 er jo ikke ille, regnbueeffekten tror jeg jeg tåler, det dumme er vel at den ikke er en fullblods 16:9, men det er vel ikke all verden hvis jeg ikke er av den veldig kresene sorten.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avshop.no/catalog/product...products_id=49
    :?:

(flytter forøvrig tråden til projer under 30, verdien har nok sunket såpass)

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Infocus fra 96/97, og problemet var den optiske modulen.

Er det noen som kan gjette seg til hvilken modell dette kan være (kostet 90.000,- ny).
    Er det verdt å koste på den 15.000,-, og eventult kan man få byttet dette billigere?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C105, kanskje?
    SAts heller på Sanyo PLV Z2.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DagM
    Det er en Infocus fra 96/97, og problemet var den optiske modulen.

Er det noen som kan gjette seg til hvilken modell dette kan være (kostet 90.000,- ny).
    Er det verdt å koste på den 15.000,-, og eventult kan man få byttet dette billigere?
    Har ikke anelse om hvilken modell det kan være eller hvor mye slikt vil koste å fikse, men en prosjektor som er over 6 år gammel er nok bare for spesielt interesserte.

Robert-

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (flytter forøvrig tråden til projer under 30, verdien har nok sunket såpass)
    Da gjorde du en dårlig jobb

Er forøvrig enig i at en 6 år gammel projektor ikke verdt å påkoste 15k...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Nei, DE selger ikke den Europeiske versjonen, men det er vel ikke no vits å kjøe av dem når den kommer hit i andre butikker i Januar?
    Vel, AE300 er ennå dyrere i Norge (komplett.no) enn det jeg betalte fra PriceJapan (inkl toll) i Februar. Så det er absolutt et poeng....

Men sa de at de aldri ville få inn AE500 med engelske menyer der? For da er det kanskje like greit å ta en Z2 derfra... Istedenfor å vente på noe som aldri kommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •