"Oppgradering" fra Sanyo Plv-Z4: Epson TW600 eller Hitachi TX200?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Oppgradering" fra Sanyo Plv-Z4: Epson TW600 eller Hitachi TX200?

Jeg skal nå gjøre en liten oppgradering. Hvilke av disse mener dere er best? Noen som har direke sammenlignet? Vil jeg merke stor forskjell fra min Z4? Alle innspill mottas med takk.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Jeg skal nå gjøre en liten oppgradering. Hvilke av disse mener dere er best? Noen som har direke sammenlignet? Vil jeg merke stor forskjell fra min Z4? Alle innspill mottas med takk.
    Send en PM til Gorm! De konklusjonene jeg har tatt, etter å ha lest alt av tester er at Z4, TW-600, AE-900 og TX-200 er så like at "mannen i gata" ikke vil merke noen store forskjeller. Det jeg har forstått er at TX-200 er bestemann i klassen når det gjelder tv-signaler.
    Bortsett fra dette så tror jeg man får utrolig mye for pengene, med alle disse prosjektorene :grin:
    Anfield vet jeg også har direkte sammenlignet endel prosjektorer, så du kan jo høre med han. Du har jo en knallprosjektor! Hvorfor bytte??

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bytte mest for å se om jeg finner noen forskjeller, om øyet mitt faktisk kan se disse små forskjellene Gorm og Anfield snakker om.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du bytte bare for å bytte? Forskjellene på disse projektorene er veldig små, og det er egentlig bare AE900 som skiller seg ut med sin smoothscreen teknologi.

Setter man opp alle 4 ved siden av hverandre vil man se forskjeller, men somsagt er de små. Setter man i tillegg opp en god DLP projektor vil man straks se forskjeller. Har du vurdert DLP? Følsom for regnbuer?

Konklusjonen her er at det er liten vits å bytte fra Z4 til TW600 eller TX200. AE900 har minimalt med SDE, så det kan for noen være et godt argument.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg vil ikke SDE være noe argument. Jeg sitter såpass langt unna at jeg ikke ser det. Har vurdert DLP men jeg fant ut første gang jeg kjøpte prosjektor at jeg var ganske følsom for det. Hadde sikkert ikke sett det hvis jeg hadde kjøpt en HC3000 eller lignende, men akkurat nå kan jeg ikke legge mellom 9000 kroner.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ingen oppgradering å gå fra Z4 til de to andre du nevner (tw600 og tx200). De er alle basert på samme LCD-paneler, og forskjellene er marginale. Z4 og tx200 er ganke like, mens tw600 skiller seg ut med vesentlig høyere lysutbytte. Grunnen til at TW600 og tx200 kommer bedre ut i test er at Z4 er vesentlig dyrere i innkjøp.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at det ikke er noen oppgradering. Poenget er ihvertfall: Jeg har hatt en Sanyto PLV Z4 som har gått mye lampetid som nå er solgt: For disse pengene får jeg kjøpt en Epson Tw600 med helt nye lampe og lampegaranti på 2000timer eller 2 år (pluss at jeg får lampene til 2900, som er mye billigere enn lamper til Z4) og ett Adeo Greyvision 65" rammelerret til motsetning fra det lerretet jeg har nå som er ett hvitt Aview lerret med 1.1 gain. Dette må da bli en oppgradering, grunnet det nye lerretet???

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte TX200 av den enkle grunn; hadde ikke råd til HC3000:wink:

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja nettopp. Skulle gjerne hatt den DLP'en, men ikke alle som har råd til det.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som TW600 passer din lommebok nå. Bare vær forberedt på at det vil se veldig likt ut som Z4. (Ikke at det er noe galt i det)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis lampen på din forige Z4 har brennt lenge, vil vel en oppgradering kunne merkes i form av høyere lysutbytte hvis du hadde valgt samme projektor igjen.

Tror ellers at det å gå fra et hvit til et gått lerret vil kunne oppfattes som en opgradering av sortnivået også, men er ikke sikker på hvor mye du vil sitte igjen med av oppgraderings følelse med Epson projektoren egentlig. Hadde du beholdt din Z4 og den var i god stand med LCD panelene, så hadde du muligens fått en enda bedre pris/kvalitet opgradering med å skifte lampemodulen, og gått over til et grått lerret, og i tilegg fått en kyndig person med Colorimeter til å fargekalibrere og optimalisere opsettet, men har du råd til en nye epson med lampe garanti og et nytt lerret for det du fikk for din "slitene" Z4, så skal det vel litt til å slå den pris kombinasjonen egentlig.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke TW600 vil føles som en oppgradering ihvertfall. Du vil muligens oppnå et bedre sortnivå, men tror optikken er bedre på Z4.
    Skiftet selv fra TW600 til TX200, og forskjellene var så og si fraværende. Kun detaljer som skiller, og siden jeg har en god kilde har ikke bildebehandlingen så mye å si heller. Denne tror jeg er ganske identisk på TW600 og Z4, så her vil du heller ikkke oppnå mye.

Skal forresten selge min TX200 ;-)

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du selge TX200 eller TW600? Tror heller ikke det vil føles som noen stor oppgradering, heller ikke det jeg har tenkt på. Men når jeg kan kjøpe en ny prosjektor med ny lampegaranti, og få ett mye bedre lerret for samme prisen, så må jo det til sammen bli en liten oppgradering, for eksempel i forhold til svartnivå.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått min TW600 i hus og er strålende fornøyd. Personlig synes jeg at det er mer dynamikk og litt bedre kontrast på TW600 enn det var på Z4 etter at jeg har kalibrert med DVE. Det at den også har en høyere lysstyrke var noe jeg så veldig kjapt, og jeg kan ha på ganske mye lys uten at kontrasten blir veldig svekket. Jeg har dessuten sett på tv, og jeg må si at bildet ble litt skarpere og fargene ble bedre med denne prosjektoren enn på Z4. Når jeg gikk nærmere lerretet så jeg også mindre SDE. Det eneste negative med denne er at jeg synes den bråker litt mer enn Z4 og at den ikke er like plasseringsvennlig, men det har jo ikke noe å si da det snart blir modifisert biltema feste til meg. Alt i alt merker jeg denne "oppgraderingen", selv uten det nye lerretet som kommer i morgen. Gleder meg til å løfte bildekvalitet og kontrast enda litt til i morgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Det eneste negative med denne er at jeg synes den bråker litt mer enn Z4 og at den ikke er like plasseringsvennlig, men det har jo ikke noe å si da det snart blir modifisert biltema feste til meg.
    MPX: Merk at viftehastigheten på TW600 økes når den monteres opp-ned i tak. Hvis den takmonteres rettvent, dvs på en hylle e.l. vil viften gå med normalhastighet, og lydnivået være langt mer behagelig. Det virker som om viftehastigheten er forriglet med inverteringen av bildet.

Benytter den selv rettvendt på hylle festet i en drager, og har ingen problemer med varmen samtidig som støynivået er behagelig.

Ellers er jo lensshiften på TW600 veldig fleksibel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •