Panasonic AE900. Ny men det er helt mørkt...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Panasonic AE900. Ny men det er helt mørkt...

Fikk i dag min AE900, og har koblet til s-video kabel til dvd-spilleren og strøm kabel. Når jeg slår på bryteren for hovedstrøm så lyser det rødt på lampen for power. Når jeg slår på så lyser det grønt. Men det kommer ikke noe på lerretet. Har fjernet linsebeskyttelsen, men det er helt mørkt i pæren. Det skal vel komme noe lys ut derfra? Er det noe jeg har gjort feil, eller er det noe galt med projektoren?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må aktivere s-video inngangen på prosjektoren. Det gjør du via fjernkontrollen. :-P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke med. Jeg har trykt på input knappen gjentatte ganger uten at noe skjedde. Men det kommer ikke noe lys fra pæren i hele tatt. Selv om input kilden er feil, så vil vel pæren sende lys mot lerretet? Det er ikke antydning til liv der i det hele tatt. Og jeg som hadde gledet meg til fotball-vm...

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal komme noe lys ut uansett om en har feil inngang. Synes ikke det høres helt bra ut det der, ta kontakt med komplett imorgen.

Edit:
    Har du prøvd koble PJn på en annen kurs i huset?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er strøm på projektoren, så jeg tviler på at det er kursen det er noe galt med. Lyser både rødt når hovedbryteren er på og grønt når jeg slår på projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var som svarte *******!!! Prøvde på en annen kurs bare for å bevise at du ikke visste hva du pratet om, men det funka faktisk!!! Hadde jeg aldri trodd!!
    HJERTELIG takk!!!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. fint det funket.
    Jeg mente å ha lest det enplass at PJ trenger mye startstrøm. Nå får du iallefall prøvd den idag.. Om problemet fortsetter må du kanskje gjøre noe. Et tips er også å slå av/på hovedbryteren bak på PJn om den ikke starter.

Her er en link til et svensk forum der noen har problemer med at ae900 ikke ville starte. En hadde sendt den inn til reperasjon men de hadde ikke funnet noe feil men de påpekte at den trengte mye start-strøm. http://www.minhembio.com/forum/index...390&searchtime=#

Forøvrig tror jeg du vil få et bra bilde med s-video da det er en god de-interlacer i ae900.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra at det ikke var feil på pj da! :grin:
    Når det gjelder S-video og AE900 så er min erfaring at den krever en god S-video kabel. Jeg kjøpte til slutt en Monster kabel og da ble bildet brukbart. Med billigere Ixos kabel var det veldig mye støy i bildet og horisontale streker som gled nedover lerretet...:?
    Da blir det filmer på storskjerm for deg også nå Ricci :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis fikk jeg bilde!! Så for meg at hele VM forsvinne i horisonten. Har jo tv, men vil heller ha nærmere 100" enn 30" :smile:
    Har planer om å kjøpe meg noen bedre kabler. Trenger 11 meter fra dvdspilleren til projektoren. Om noen har noen tips på det området, så er det bare å gi beskjed :smile:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Monster M500SV S-video kabel. Har desverre bare en 8m :? ... ellers kunne du fått kjøpt den billig :-P

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker jeg bare en 10 meter s-video kabel fra Biltema, såkalt "High-End" vell å merke ;-). Koster rundt 100,- for å si det sånn.
    Men har ikke hatt noen problemer alla det homecinema nevner.

Forøvrig bruker jeg dvi/hdmi fra dvd og komponent fra xbox. S-video brukes for å se på tv.

Men ved sammenligning av progressiv komponent mot S-video fra samme kilde. (pananasonic Drm-es10 DVD opptaker) Så var det så og si like godt bilde med S-Video, faktisk kanskje en tanke skarpere på S-video. Så de-interlaceren i PJn var ikke dårligere en i den DVD opptakeren ihvertfall.
    Må nevne at dette var med min forrige PJ ae700, jeg har ae900 nå og har ikke prøvd det samme med den men jeg tror ikke den har noe dårligere bildebehanding en ae700.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •