Trenger litt hjelp ang. kjøp av prosjektør, evt. tilpassing

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp ang. kjøp av prosjektør, evt. tilpassing

Heisann! ;-)

Litt om meg:
    Starter med å presentere meg selv. Er en gutt på snart 17 år, er født, oppvokst og bosatt i Ålesund hvor jeg bor med mamma, pappa og lillesøster. Går til daglig på Akademiet VGS hvor jeg studerer medier & kommunikasjon.

Hvertfall.. -Det har muligens blitt min tur til å kaste meg ut i projektorverden. Har vært inne på tanken ved et par anledninger, og nå har det seg slik at jeg får 20.000,- tilbake på forsikringen etter at min moped/scooter ble stjålet.
    Jeg har i grunn og bunn ikke så lyst å bruke hele summen på projektor, men kan god avse rundt 12 lapper, da jeg trenger meg et nytt, brukt kjøretøy fremtil jeg får sertifikatet for bil.

Har i tillegg litt penger etter jeg fikk lønn. Men dette kommer vi tilbake til! ;-)

Litt om rommet:
    Satt meg ned to minutter i Photoshop og fikk fikset en enkel tegning av rommet mitt, ettersom det er litt spesielt.
    Det stemmer sikkert ikke helt på målene, men det får bare gå sin gang. Mener veggen hvor jeg vil ha lerret er i underkant av 5 meter, ikke 6 som på tegningen.

http://img149.imageshack.us/my.php?image=rom012pz.jpg

Ja, som dere ser så er rommet mitt ganske upraktisk, og ikke nok med det;
    I hjørnet med sofaen, og det hjørnet til høyre har skråtak fra begge sider, noe jeg misliker sterkt.

Hvordan vil det være sann som jeg har satt det opp nå? Vil de som sitter helt i enden på sofaen ikke se noe som helst?
    I tillegg tenke jeg å ha rammelerret, ettersom jeg har hele veggen til disponsisjon.

Over til projektoren:
    Ønsker da å kjøpe meg en projektor til rundt 10 høvdinger. Den vil bli mest brukt til film og tv, men sikkert litt spilling også.
    DVD, PC, PS2/XBOX, parabol er nok de kildene jeg vil hente signal fra. Med mine kunnskaper om projektorer, som forøvrig er minimale, tror jeg at en projektor som kan vise i formatet 16:9 er best?
    Hva vil dere anbefale? DLP? LCD? Noen spesielle projektorer?

Har fra før av en enorm DVD samling, et Logitech sorrundanlegg og et stereoanlegg fra Pioneer. Mener stereoanlegget holder inntil videre, så får lyd havne inn under kapitell 2.

Håper på positive tilbakemeldinger, så er det spørs om det ikke blir hjemmekino på meg også om ikke så lenge! ;-)

Med beste hilsener,
    Vegard Østrem

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I og med at du ønsker å koble til PC må du ha minimum 1280x720 oppløsning. I din prisklasse er det strengt tatt kun LCD projektorer tilgjengelig med høy nok oppløsning. Når det gjelder betraktningsvinkelen (til sofa) så er det ikke noe problem, med mindre du kjøper lerret som reflekterer alt lys mot sweetspot (noe jeg tviler på at du gjør siden disse koster flesk).

Kikk på TW600, TX200, AE900 eller Z4. Noen av disse er vel mulig å få tak i innenfor budsjettet ditt. For prisjakt, sjekk ut Produkt- og prisjakt Video kategorien.

PS: velkommen til AVforum. :grin:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •