Bråkete PJ-TX200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer -dax- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bråkete PJ-TX200

Hei.

Begynner å bli litt smågal av bråket fra min projektor. I og med at de fleste er fornøyd med støynivået på sin tx200, innser jeg at det kan være noe galt med mitt eksemplar. Jeg har lastet opp et lydklipp for å illustrere problemet.
    Man kan tydelig høre viftestøyet (som ikke er sjenerende for meg i det hele tatt), men i tillegg kan du tydelig høre "bråket" som ofte dukker opp hos meg. Det er utrolig irriterende.. Bråket jeg refererer til varer fra starten og avtar ca. 13 sekunder ut i klippet.

Jeg tok opp med mikrofonen på mobilen min og beklager kvaliteten.

Noen som har hørt noe lignende før? Er det feil på min projektor?

takk

http://media.putfile.com/Hitachi-PJ-TX200

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dax!

Har selv TX 200, og kjenner overhode ikke igjen den lyden. Høres ut som at noe tar borti ??? Viftebladene ??

mvh
    Frank

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt en feil :? . Min TX200 er like støysvak som PT-AE900. Jeg er faktisk overrasket over hvor stille den er. Jeg kjører min i low modus og da hører jeg den ikke selv om den står en halv meter fra ørene mine akkurat nå. Bedre skal det bli når jeg får montert den i taket! :grin:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om det er noe mekanisk kontakt mellom vifte og viftehus eller noe som ligger intil vifta og som flytter på seg så så det blir stillere. Er det slik hver gang du starter opp projektoren fra kald tilstand?

Kan kanskje ha noe med oppvarming av viftelagerene også og litt for små toleranser mellom de bevegelige delene i kald tilstand.
    Ville i alle tilfeller fått dette sjekket av de du kjøpte projektoren hos, fordi i værste fall vil med et løst fremedlegeme vil man kunne få helt stopp i vifta at den enten ikke får startet opp, eller at den uten at du merker det stopper ved drift, noe som vil føre til overoppheting og mulig skade på LCD paneler og/eller lampemodul, eventuellt med litt for små klaringer som går seg til etter hvert vil man over tid kunne få slitasje som frigjør løse partikler inne i projektoren, noe som kan feste seg på de optiske flatene og skape problemer i bildet senere.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frankh
    Hei dax!

Har selv TX 200, og kjenner overhode ikke igjen den lyden. Høres ut som at noe tar borti ??? Viftebladene ??

mvh
    Frank
    Ja.. Tenkt tanken selv. Det høres ut som noe er borti viftebladene. Det rare er at lyden dukker opp såpass sporadisk som den gjør. Noen ganger er det ekstremt forstyrrende.

Men forsåvidt positivt at det er en feil da.. Da er det vel bare å få fiksa :?
    Er det forhandler eller produsent som skal kontaktes?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Er det slik hver gang du starter opp projektoren fra kald tilstand?
    Bråket oppstår tilsynelatende uavhengig av hvor lenge projektoren har vært på. Noen ganger kommer lyden med en gang jeg skrur på, andre ganger ikke før etter et par timer med bruk (og noen ganger hele tiden :-x )

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ta kontakt med sjappa der du kjøpte den!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •