Paralellogram-formet bilde på Epson EMP TW200H

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Paralellogram-formet bilde på Epson EMP TW200H

Bildet fra min Epson EMP TW200H er formet som et parallellogram, altså slik:

\___\

Det er altså slik at bildet er forskjøvet nederst. Det er ikke snakk om mye, kanskje en cm, men det er likevel irriterende mye når jeg må zoome slik at litt av bildet havner ute i de sorte kantene på lerretet.
    Jeg bruker keystone-funksjonen (på ca. 11, for de som er kjent med Epson-projektorer). Men dette skulle jo ikke tilsi at bildet blir parallellogram-formet, heller trapes-formet. Jeg bruker høydeforskyvning, men veldig lite sideforskyvning på bildet fra projektoren. Kan den lille sideforskyvningen føre til parallellogram-bilde sånn som jeg snakker om?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lerretet ditt hengt opp slik at ett av hjørnene ikk er jevnt med de tre andre ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et uttrekkslerret i kassett, og kassetten henger i vater, ihvertfall. Men det kan jo være noe med lerretet som du nevner, ja. Skal sjekke i morgen om lerretet er i vater vertikalt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket om lerretet var i vater, og det var det både horisontalt og vertikalt, så feilen må ligge enten i projektoren eller i måten denne er hengt opp på. Klikk på linken i signaturen for å se projektoropphenget.
    Noen flere forslag til hva dette kan være?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •