LCD Projektor - Hvilken av de 4 nye D5 modellene er mest allsidig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD Projektor - Hvilken av de 4 nye D5 modellene er mest allsidig?

Etter mye om og men har jeg bestemt meg for å velge lcd fremfor dlp pga økonomi. Plassering og avstand til lerret er ikke noe tema for meg, da jeg kan sette pj`en akkurat hvor jeg vil i taket.
    Den vil bli mest brukt til film, men også PS2 og etterhvert PS3. I tilegg skal jeg koble til parabol som vil formidle en fotballkamp i ny og ne og annet som viasat kan by på...
    Hvilke 4 LCD modeller jeg snakker om bør være kjent for de fleste nå, men for ordnes skyld: Epson TW600, Sanyo PLV Z4, Panasonic PT-AE900 og Hitachi TX-200. Er bildebehandlingen relativt lik på disse modellene, eller er det en av dem som er ekstra god i forhold til konkurrentene, og er den i såfall såpass mye bedre at det er verdt en evt prisforskjell? Selv har jeg plukket ut Epson og Hitachi, med førstnevnte som sterkeste kandidat pga pris.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Valget mitt falt på TW600 av 2 årsaker egentlig.

1. Jeg fikk demo av TX200 hos Tiger, og TW600 hos Anfield. Synes faktisk TW600 kom best ut. I tillegg er det bare i Norge at TX200 har vunnet alt, i USA har den blitt mer lunkent mottatt.

2. Den mest avgjørende faktoren er spennet som er i lysstyrken på TW600. Er vel den prosjektoren på markedet som har det største valgbare spennet mellom max lysstyrke og min lysstyrke. For meg er det er pluss da den kan fungere i et ikke helt mørkt rom, samtidig som den er også veldig bra i et mørk rom.

Mest fleksibel mao. Synes forresten at scaleren i TW600 er bedre enn den som sitter i HD72i. Ingen tegn til interlacing artifakter på TW600, det så jeg på fotballkamper og sånn på HD72i. JEg vet at Optomaen ikke er aktuell for deg, men det var det jeg hadde å sammenligne med. TX200 så jeg aldri noe i materiale på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •