Viftestøy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Viftestøy

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viftestøy

Har et par spørsmål som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med.
    Er eier av en sony vpl-vw12ht prosjektør, denne prosjektøren har en veldig støyende vifte. Jeg lurer på om jeg skal koble ut den innterne viften, deretter lage meg en vifte på loftet med en slange som jeg setter rett i viftegrillen der
    den varme luften blir blåst ut. Hadde tenkt å bruke en støvsuger som jeg kan justere ned sugeeffekten med. Mitt spørsmål er om den orginale viften i en prosjetør trekker ut luften som i et vanlig pc tower, eller om den står i forbindelse med pæren eller annen elektronikk og punktkjøler, som en cpu vifte gjør på en prosesor??? Er det noen som har prøvet noe lignende og har noen erfaringer å komme med????????? :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan helt sikkert lage et nytt og mer stillegående kjølesystem til projektoren, men du må være sikker på at det kjøler godt nok. Jeg må innrømme at jeg blir litt skeptisk når du skriver støvsuger...

Hvorfor lager du ikke en hushbox istenden? Flere gode guider til det her på forumet, så slipper du å modifisere projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tro at en støvsuger ville fungere som en meget kraftig vifte som jeg kan regulere styrken på. På prosjetøren er det et 80 mm hull med viftegrillen plasert 60mm inni, det vil våre meget enkelt å lage en flens som er tetter 100%.
    Men er det noen farer med å gjøre dette/noen komponenter som ikke blir tilstrekelig kjølt. Kan jo ført bli meget dyrt dette..........

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror en støvsuger både ville være overkill, og lage mye støy (som du kan høre gjennom røret du bruker).
    Jeg ville heller gått for en kraftig 120mm PC-vifte i enden av slangen, eller du kan lage en overgang slik at du kan ha 4 stk 80mm-vifter i enden av slangen. Dette burde da skape minst like mye bevegelse i luften som den originale viften i projektoren i dag.
    Lykke til med dette ihvertfall, og jeg håper du poster bilder når du er ferdig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •