Hitachi PJ-TX200 vs. PT-AE900E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi PJ-TX200 vs. PT-AE900E

Kva er best?

Enkelt og greitt :P

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ingen svare deg på, for det kommer an på hva du selv iker best. Skarphet og screendoor fra TX200, eller mykere (litt "ufokusert") bilde uten screendoor fra AE900. Du må nesten se selv.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...litt usikker på kva screendor er for noko...

Det er veldig viktig at det er god kvalitet på inngangane, har lest at tx200 er dårlig med s-video, det er ikkje bra! Det er S-video eg skal bruka før eg kjøper meg HDMI Dvd spelar, kan ta ei stund før det skjer.. hehe

So, nokon som har sett begge som kan anbefalla ein?

Takker =)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Panasonic. Syntes både 500 og 700 var gode projectorer, men sist oppgradering(900) synes jeg var skuffende i forhold til hva jeg forventet. Og, jeg må jo sammenligne den med konkurentene.. og synes denne gang, desverre, at panasonic var skuffende.. Men tatt prisen i betrakning, får du veldig mye for pengene da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du vil albefalle 900 som ein god projektor, i forrhold til tx200 da?

Takker =)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel ikke akkurat det jeg mente. Panasonic 900 gir mye for pengene, men personlig synes jeg at tx-200 er bedre på de fleste områder..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Veitch
    Hmm...litt usikker på kva screendor er for noko...
    Screendoor er rutenettet mellom bildepunktene (litt som å se verden gjennom myggnetting).

Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge to e gode projektorer, og basert på samme LCD brikke. AE900 er dog kjent for å ha en tanke mer Vertical banding (søk på forumet), og er som Gorm skriver mindre skarp som en følge av dens Smoothscreen teknologi. Denne teknologien skal eliminere screendoor som vist på bildene Gorm postet.
    Støynivåmessig skiller det ikke så veldig mye heller. TX200 har litt bedre kontrast, men da må man leve med en ofte merkbar autoiris.

En kan ramse opp argumenter for begge ganske lenge, men det er ikke så mye vits. Eneste måten å avgjøre hvilken som passer deg best er å se begge.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert oppgradering fra PT-AE700 - 900. men den har fått for mange dårlige plasseringer i tester iforhold til konkurrentene i denne prisklassen. Vil heller anbefale deg BenQ 7700, Sanyo PLV Z4 eller Action Model one MKII.
    Etter min mening slites Panasonic med alt for mye VB
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting du bør ta i betraktning er at dersom det er din første PJ KAN mye av det som beskrives som "problemer" med en del projektorer være bagateller eller ikke merkbart i det hele tatt. En erfaren PJ-mann som f.eks Gorm har nok helt andre kriterier (jeg beskyder verken han eller andre erfarne brukere for å drive med flisespikkeri, men har man sett/hatt mange projektorer er det nok lettere å finne feil), og vil derfor både irritere og glede seg over flere ting enn noen som skal kjøpe for første gang. Jeg prøver overhoder ikke å avskrive tekniske fakta som gjelder de forskjellige modellene, men prøver heller å få deg til å se litt forbi de små tingene som du sansynligvis ikke vil legge så mye merke til likevel. Nivået på projektorer er såpass høyt i dag, at det nok skal en del til å bli skuffet over de nye modellene.

Skulle jeg plukket ut en ville jeg gått for tx-200, rett og slett pga den generelt gode omtalen den har fått i diverse tester.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    En annen ting du bør ta i betraktning er at dersom det er din første PJ KAN mye av det som beskrives som "problemer" med en del projektorer være bagateller eller ikke merkbart i det hele tatt. En erfaren PJ-mann som f.eks Gorm har nok helt andre kriterier (jeg beskyder verken han eller andre erfarne brukere for å drive med flisespikkeri, men har man sett/hatt mange projektorer er det nok lettere å finne feil), og vil derfor både irritere og glede seg over flere ting enn noen som skal kjøpe for første gang. Jeg prøver overhoder ikke å avskrive tekniske fakta som gjelder de forskjellige modellene, men prøver heller å få deg til å se litt forbi de små tingene som du sansynligvis ikke vil legge så mye merke til likevel. Nivået på projektorer er såpass høyt i dag, at det nok skal en del til å bli skuffet over de nye modellene.

Skulle jeg plukket ut en ville jeg gått for tx-200, rett og slett pga den generelt gode omtalen den har fått i diverse tester.
    Well Spoken! Og fullstendig enig! Jeg hadde en 3M som ble solgt for ikke så lenge siden. Denne kostet 23k ny og jeg trodde det var det beste som fantes, fordi jeg ikke visste bedre, var kjempefornøyd med bildet, helt til jeg fikk se en litt nyere prosjektor, hmmmm, den var jo ikke så bra allikevel denne 3M. Og når man nå har fått sett litt på de nyeste prosjektorene. Herreguud så bra og det er som Marantz sier, uten tanke om å beskylde andre for å være kresne, men i mine øyne så blir det flisespikkeri. Alle de nye er kjempebra og jeg snakker her i prisklassen 10-20k. Jeg ser ihvertfall ikke noe særlig forskjeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Eg starta topic under en kompis sin bruker =)

Takker for alle svar

Nettopp bestillt meg TX200

Gleder meg =)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer
    Ser ut som det blir bestilling på meg straks også :wink:

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss få høre hvordan du er fornøyd når den er på plass. Det er alltid moro å høre hovrdan nyvinningen står til forventningene. Keep on looking boys..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer utenfra i diskusjonen ,men kan komme med min erfaring. Har hatt Sanyo Z-2 i 2år men har nylig kjøpt TX-200.

Når det kommer til kontrast er TX-200 en solid oppgradering ift Z-2.
    Jeg bruker iris 1 og kino lav og synes det gir det beste bilde.
    Nok en gang er det en solid oppgradering i forhold til Z-2.

Menyoppbyggingen er det beste jeg har sett,det er avansert mode(som ikke er så veldig avansert og enkel. Menyene er ganske så logisk oppbygd , det skal mye til før man skal gå seg vill.
    VB har jeg ikke opplevd. Har alle tilkoblinger -PC og kompositt.

Irisen jobber så fort at man ikke merker skifte mellom sort og lyst; men da må den være innstillt på iris 1.

Det jeg er spent på er lampelevetiden. Ny lampe koster bare 2500.
    Er den så billig fordi den "går" fortere enn andre? Det står ihverfall at levetid er ca 2500 timer,men det vet vi kan bety alt fra 100 til 5000 timer.

Jeg er superfornøyd så langt. TX-200 har innstillinger for det meste.
    En ting jeg liker er det gode bilde man får i tilnærmet dagslys. Og her kommer de gode innstillingsmulighetene inn i bildet ).
    Til slutt må også nevnes TX-200 bildebehandling av satelitt signaler.
    Når jeg ser 16:9 fotball fra tippeligaen så er som å være tilstede.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å gå for TX200. Ikke fordi jeg er missfornøyd med den jeg har nå (meget fornøyd), men fordi "oppgraderings-spøkelse" kom litt for tidlig :?

Så får vi se om det er verdt pengene imellom. Kjøper TX200 usett..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har kjøpt eit lerret også... men fant ut no at det kanskje er for lite...
    Link

Jaja
    Gledar meg

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er sitteavstand hos deg? Du får jo ca 90" bilde med et lerret på den str hvis ikke jeg tar helt feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det kan ingen svare deg på, for det kommer an på hva du selv iker best. Skarphet og screendoor fra TX200, eller mykere (litt "ufokusert") bilde uten screendoor fra AE900. Du må nesten se selv.
    Hei Gorm, synes du overfokuserer på screendoor som et viktig "problem" hos TX200. Har selv TW600 som vel ligger i samme gate som TX200 SDE-messig, og må si at dette ikke er en issue ved sitteavstand på 3m og oppover. Sitter men nærmere kompenserer man jo endel med å benytte et mindre projisert bilde. Med D5 panelene er ikke SDE noe problem lenger.

En meget begrenset lensshift funksjon på AE900, bør i det minste også nevnes som en viktig forskjell. Plasseringsfleksibilitet er en viktig faktor for mange.

Ikke ment som kritikk av deg Gorm, du kan dette faget, kun som en opplysning

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns ikke akkurat jeg overfokuserer på fenomenet screendoor siden jeg gjorde TX200 til testvinner i forrige "stortest". Jeg vil vel heller si at det var Panasonics "smoothscreen" som fikk på pukkelen. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •