På vei til "the grey side" Har noen gode råd om projektorkjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question På vei til "the grey side" Har noen gode råd om projektorkjøp?

Jeg går og lurer på om årets feriepenger skal brukes til å bytte ut min kjære 55 kg tunge Sony D50 CRT og heller få meg en liten nett digital en.

Valget står mellom Action Model One MKII eller Optoma HD72i. Jeg har også lurt på å gå litt ned i pris og gå for en av LCD'ene Hitatchi sin eller Epson. For så å bruke overskuddet på en HD-DVD spiller importert fra USA.

Jeg ser mest HD materiale i 1080i og 720p samt litt DVD på PJ. Rommet er et soverom med store vinduer, hvite vegger og halvveis lyskontroll.. Skal enten bruke ett hvitt Grandview 230 cm lerret eller mitt elektriske kingpin 180 cm.

Jeg (og samboer) er veldig allergiske mot screendoor. Regnbuer tror jeg ikke at jeg ser.

Det jeg lurer mest på er om det er best å gå for den nye Optoma eller den litt aldrende Model One MKII. Heller mest mot å støtte en norsk bedrift, men er litt usikker da jeg selv har sett svært lite digitale projektorer.
    Lener meg derfor på forumets ekspertise på området.

Hva ville dere gått for?

Takker for all tilbakemelding

Blir det kjøp kommer min D50 for salg på AVtorget i løpet av sommeren. Den går for en god pris pga av noe innbrenning på grønt rør.

Cyberdog

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe input her?

Cyberdog

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, vi er fortsatt i sjokktilstand over at en crt-mann vil nedverdige seg på denne måten siden du av samme grunn er vant til sortnivå, ville jeg muligens tenkt mer i retning av HC3000 en H72, men som du skriver, har du ikke skikkelig lyskontroll vil nok H72 være et bedre valg.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror heller vi kommer til å se en lite brukt digital projektor til salg iløpet av sommeren.

K

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du se HC3000 så vil det være mulig, men å gå fra CRT til en "rimelig" digital gir definitivt ingen gevinst i bildekvalitet. (Foruten høyere lysstyrke)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... og skal du "ned" på LCD pj'er og er allergisk mot SDE så er det vel bare PT-AE900 som kan være aktuell...:-|

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Gutter, jeg regner med at jeg blir litt skuffa på sortnivået, men siden jeg ikke eier egen bolig er CRT'en rett og slett blitt for upraktisk. Har en samboer som er mer enn klar for en liten digital sak. Jeg får prøve å få sortnivået så bra som mulig til budsjettet mitt

Heller egentlig mest mot Action, HC3000 er for det første stygg som f...og for det andre er den litt i overkant av mitt budsjett. Strekker meg egentlig tynn ved å kjøpe Action eller HD72i med takfeste og kabler og det som hører til så valget blir egentlig reellt mellom Benq PE7700, HD72i og Action.

Det kan også hende jeg detter helt ned i LCD land og tar en ferietur for det jeg sparer, men har hittil kun sett AE900 og syntes den så grei ut, men er litt uskarp. (skal man først vekk fra CRT skal nå erstatningen være så skarpt som fy da..)

Er redd for SDE på de andre D5 maskinene. Er allergisk til tusen mot SDE så derfor er det DLP som virker mest fornuftig.

Plasseringsvennlighet og lens shift og viftestøy og alt dette her er meg revnende likegyldig.
    Støyer gjør HTPCen uansett, og D50 en er ikke så veldig stille den heller, for ikke å snakke om dens mangel på plasseringsvennlighet så jeg er ikke så godt vant fra før.

Cyberdog

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Tror heller vi kommer til å se en lite brukt digital projektor til salg iløpet av sommeren.

K
    Du skal ikke se bort fra det Kjelli.

Men det blir uaktuellt i følge min bedre halvdel...

C

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Vil du se HC3000 så vil det være mulig, men å gå fra CRT til en "rimelig" digital gir definitivt ingen gevinst i bildekvalitet. (Foruten høyere lysstyrke)
    Hadde jeg fremdeles bodd i Stavanger skulle jeg tatt en tur og sett Ak. Takk for tilbudet.

Tror faktisk at min noe slitte D50 vil slite med å holde følge med de nyeste prosjektorene vi her snakker om. Når man ser bort fra sortnivå og bilde helt uten SDE. Men så sliter den med å matche skarpheten til de digitale pluss at den er litt svidd i det grønne røret. men det har den vært siden jeg fikk den så den gir fremdeles et meget akseptabelt bilde. Snakker vi om LC 8 og 9 tommere derimot

C

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •