Forskjeller Rgb-flimmer På Eldre Og Nyere Dlp'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjeller Rgb-flimmer På Eldre Og Nyere Dlp'er

Til dere som har erfaringer med DLP-prosjektorer! Er det forskjeller på nyere og eldre modeller av dlp-prosjektorer når det gjelder såkalt regnbueeffekt?

Har pr idag en Benq PE 5120! Er godt fornøyd med bildene, men merker av og til rgb-flimmer. Ikke slik at det er plagsomt, men det er nå der til tider.
    Vil dette avta dersom jeg kjøper en nyere modell, eller vil jeg merke dette uansett. Kom gjerne med tips og anbefalinger om modeller dere synes er bra.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er notorisk anti DLP mann. Men at nyere projektorer har blitt bedre er det ingen tvil om. Og med PE5120 skal det mye til for å ikke se regnbuer, tipper jeg selv hadde måttet opp i 1,5 i promille før jeg hadde overlevd en film på den projektoren. Ellers lurer jeg på om ikke Benq nettopp avløste PE5120 med en ny bedre modell som heter W100: LINK Skjønt om den er bedre vet jeg ikke...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    tipper jeg selv hadde måttet opp i 1,5 i promille før jeg hadde overlevd en film på den projektoren.
    Nå er jeg da heldigvis ikke så plaget som deg da tydeligvis, for jeg klarer fint å se en film å kose meg med et par pils :wink:
    Det jeg er ute etter å vite er om jeg blir nødt for å gå over til LCD, eller om
    jeg kan gå for en nyere DLP. Er som sagt ikke fryktelig plaget av dette fenomenet, men det er der.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på det samme. Om det er blitt vanskeligere å legge merke til på nyere projektorer med flere segmenter og større hastighet på fargehjulet altså.
    Logikken skulle jo tilsi det, men det er mange som hevder at økningen av kontrasten gjør at rgb-flimmer blir mer fremtredende, så da går det kanskje opp i opp?

:smile:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •