Trenger råd angående ny PJ! AE900 eller TX200??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd angående ny PJ! AE900 eller TX200??

Har havnet i et dilemma. Har til nå hatt en AE700, som jeg har vært relativt fornøyd med, hadde det ikke vært for feilen jeg nå har ventet i over 1 måned på å få rettet. Er 2. gangen på 1 år at den er på rep. Begge gangene mener de at en prismeblokk er problemet, denne gangen tar det 2 måneder å få tak i den.. Får derfor pengene tilbake

Men hvilken PJ skal jeg velge?? Har vel kommet fram til at det står mellom Panasonic PT-AE900 og Hitachi PJ-TX200.

Hitachi'en har jo fått gode tester, men jeg har verken sett eller hørt den. Har PJ rett over hodet, så støynivå er ganske viktig. Har _lest_ at iris kan bråke noe. Ellers så er jo billig pærer et klart pluss.

Panasonic'en kan umulig være dårligere enn den jeg hadde når det kommer til bilde og støynivå!?? Men jeg er litt skremt av den dårlige kvaliteten.

Hva tror folket om denne saken?

Og ja, er Lens Shift like "effektiv" på Hitachi som på den jeg hadde (AE700)?? Da tenker jeg på om det kan i like stor grad skyte bildet nedover, når PJ står riktig vei på en vegghylle. Vil nødig flytte hylla enda lenger ned. Jeg antar at de ikke har degradert denne funksjonen på AE900...

Alle innspill er velkomne

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv tx-200 og har den rett over hode, hører den visst jeg har usannsyneli lav lyd på men det er vel veldig få som har når man ser på tv eller først og fremst film er ivertfall veldig fornøyd med bilde og det går fint ann å flytte bildet både sidelengs og i høgden =)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok vært litt uheldig med din 700, disse har hatt svært få feil. Bildemessig synes jeg tx-200 er klart bedre enn 900'n som var en skuffende oppgradering for mine øyne. Enda jeg har vært Panasonic-fan i lang tid på projectormarkedet. (LCD)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    det går fint ann å flytte bildet både sidelengs og i høgden =)
    Gamle PJ'en stod montert like høyt som overkanten på lerretet. Jeg var altså i stand til å skyte bilde såpass langt ned. Vet du om Hitachi'en greier dette?

Har lest noe som at den skal greie 3/4 i vertikal Lens Shift, uten at jeg helt forstår hva det betyr.. Skulle gjerne har oppklart dette før jeg kan vurdere den 100%...

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi Tx200 har litt større virkeområde for lens-shift enn det AE700 har. Så dersom plasseringen er den samme skal det gå helt utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Hitachi Tx200 har litt større virkeområde for lens-shift enn det AE700 har. Så dersom plasseringen er den samme skal det gå helt utmerket.
    Takk for tilbakemeldingen!! Da er hvertfall Hitachi'en 100% aktuell

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har PJ langt fra lerrete er det litt forskjell.
    Panasonicene har litt større zoom område en Hitachien. For et 2 meter bredt bilde kan de stå max ca 5.5 meter fra lerrete mens Hitachien kan max være ca 4.5 meter ifra. (ikke sikkert de tallene der var helt rett men noe sånnt)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K-pax
    Om du har PJ langt fra lerrete er det litt forskjell.
    Panasonicene har litt større zoom område en Hitachien. For et 2 meter bredt bilde kan de stå max ca 5.5 meter fra lerrete mens Hitachien kan max være ca 4.5 meter ifra. (ikke sikkert de tallene der var helt rett men noe sånnt)
    Har et 84" lerret, og PJ står ca. 3,5m unna... Ikke så veeeldig langt det, eller??

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største avstand med Tx200 for ett 84" lerret er 3.8 m, så da burde det vel gå bra
    Minste avstand er forøvrig 2.4 m

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på akuratt det samme, som trådstarter. Skal skaffe meg PJ selv om ikke så mange dagene, det virker som du får mye for pengene med lerrett og AE900 på avshop. Men følger det med takfeste på AE 900?

Det stod på projector centerral at jeg måtte ha lerrett med gain på 0.9 skal ha PJ 3.7meter fra lerrett. Da stod det recomended image brightness for darker rooms, men det er jo gain på 1.0 i den pakka. Er det veldig stor forskjell om jeg har 0.9 eller 1.0? Dette er første gang jeg skal ha PJ så jeg er uerfaren.

Kan noen nevne fordeler og ulemer med de to prosjektorene som jeg skjønner, hadde vært veldig greit om noen kunne utdype begreper som f.eks screendor osv , da jeg er totalt uerfaren...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var noen med peiling på PJ her på forumet jeg, men feil kan man ta.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger ikke med takfeste til projektoren, det må du kjøpe utenom. Gain tør jeg ikke svare på, da jeg er nokså nybegynner innen dette sjøl.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay Chris da kjøper jeg det også. Takker for svar, må få fiksa den forbanna stygge msnen min, så kan vi prate litt PJ der

PS: Enig Hadde egentlig tenkt å lage en slik tråd selv...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, du kan få høre det jeg kan om gain så langt, så kanskje du får svar på det du lurer på. Jeg er ikke så veldig aktiv på MSN nå, men vi snakkes sikkert snart!

PS: ikke la oss ødlegge denne tråden!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står også og vipper mellom hvilken av disse to prosjektorene jeg skal velge. Jeg har en dvd-opptaker uten komponent ut, bare RGB via scart og S-video. Panasonicen som støtter RGB over scart får derfor et plusspoeng fra meg fordi jeg synes s-video-signalet fra samme kilde var mye mattere i fargene.

Hitachien støtter også RGB-signalet du får fra en scart i teorien, men da må man ha en splitter som deler opp signalet opp i 3 komponent-kabler + sync via kompositt. Brukanvisningen til Hitachien nevner at en kobling med denne typen sync kan føre til at bildet ikke blir prosjektert riktig, så hvis man skal ha RGB fra scart er nok panasonicen den beste.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, det var det jeg satt å tenkte på skjønner du. Jeg har en skikkelig dritt DVD spiller nå som bare har Scart og S-Video, det er en NAD T532, den begynner å bli gammel. Men jeg er usikker på om jeg skal kjøpe meg Denon DVD 2910 eller vente til HD eller Blue Ray spillerene blir aktuelt bedre, vanskelig valg det der egentlig...

Blir nok Panasonic'n nå da regner jeg med, siden den har støtte for Scart. Det er min første PJ så jeg blir sikkert fornøyd uansett. Har venta en stund med PJ med hensikt, syntes ikke du fikk nok for pengene før...

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ole18! Jeg har testet flere Panasonic projectorer opp igjennom, siden jeg har vært størst fan av dem. Gledet meg veldig til 900'n etter 500t med 700 versjonen, men det ble en stor skuffelse, de fleste merkene har jo oppgradering omtrent likt datomessig, og etter min mening, leverte ikke Panasonic denne gang, desverre. Jeg ville helt klart valgt å lagt noen kroner ekstra i f.eks en modell som tx-200 som er sterkere på de fleste områder. Vedr. gain på 0,9/1.0 har ikke dette en kjempebetydning, ta vurdering mellom hvitt/grått lerret, og gå utifra dette. En god dvd spiller er et must på projector!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Det stod på projector centerral at jeg måtte ha lerrett med gain på 0.9 skal ha PJ 3.7meter fra lerrett. Da stod det recomended image brightness for darker rooms, men det er jo gain på 1.0 i den pakka. Er det veldig stor forskjell om jeg har 0.9 eller 1.0? Dette er første gang jeg skal ha PJ så jeg er uerfaren.
    Du kan greit bruke et lerret med gain 1.0 på AE900. Ikke såå stor forskjell på 1.0 og 0.9.

Kan noen nevne fordeler og ulemer med de to prosjektorene som jeg skjønner, hadde vært veldig greit om noen kunne utdype begreper som f.eks screendor osv , da jeg er totalt uerfaren...
    Står skrevet en egen guide til ord og uttrykk, anbefaler å lese den. Som førstegangskjøper av projektor er sannsynligheten for at du blir fornøyd med begge rimelig stor.

http://avforum.no/forum/generelle-guider/21587-guide-avforums-tekniske-ordbok.html

Grumpy?:???: La oss få litt tid, sitter ikke her hele kvelden.......;-) ;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips til en annen gang, ikke glem et smily etter en så uklok kommentar. Hvem gidder å hjelpe en som kommer med slike utbrud?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe,, var bare tull da. Pleier ikke være frekk jeg Var bare for å se om det kunne hjelpe på et raskt svar..

Men takker for hjelp Anfield, da blir det bestilt Panasonic med dreamscreen lerrett, takfeste og HDMI-DVI Real Cable fra avshop snart. Får bare satse på at tilbudet holder seg hvis ikke handler jeg fra komplett.

Skal bruke den panasonicen på pcen til og begynne med. Må spare til en bedre DVD (Denon 2910) spiller etterhvert, er sikkert ikke den råeste bildekvaliteten man får ut av pcen men det er sikkert greit til og begynne med...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •