Trenger råd angående ny PJ! AE900 eller TX200?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Ole18]hehe,, var bare tull da. Pleier ikke være frekk jeg Var bare for å se om det kunne hjelpe på et raskt svar..

Tror allikevel ikke det er rette måten å få oppmersomhet på.

(Gorm kom meg i forkjøpet)

Har hatt mye av de samme spørsmålene som lenger opp i tråden (har kastet meg på telefonen til Anfield, takker for det Rune) men det finnes faktisk utrolig mye bra info om dette visst man leter på forumet. Og det beste av allt, man lærer nye ting.

mvh
    Frank

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Må spare til en bedre DVD (Denon 2910) spiller etterhvert, er sikkert ikke den råeste bildekvaliteten man får ut av pcen men det er sikkert greit til og begynne med...
    Du kan jo tenke på Marantz DV7600, som har enda bedre bildekvalitet enn 2910 igjen. Har hatt begge to, og vet om en som skal selge en 7600 pent brukt...;-)

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    frankh: okay, ja burde kansje ha sett litt mere rundt, men jeg liker ikke denne søkefunksjonen som er på forumet. Men det er værd et forsøk...

Takker for tipset Anfield, men etter PJ kjøp er jeg rimelig blakk. så den nå 6k er litt for mye for meg akkuratt nå, får heller vente litt med den og selge den jeg har først (hvis noen vil ha den da) Marantz er foresten knall produkter. De har i grunn altid vist hva de driver med

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pantheon
    Har havnet i et dilemma. Har til nå hatt en AE700, som jeg har vært relativt fornøyd med, hadde det ikke vært for feilen jeg nå har ventet i over 1 måned på å få rettet. Er 2. gangen på 1 år at den er på rep. Begge gangene mener de at en prismeblokk er problemet, denne gangen tar det 2 måneder å få tak i den.. Får derfor pengene tilbake

Men hvilken PJ skal jeg velge?? Har vel kommet fram til at det står mellom Panasonic PT-AE900 og Hitachi PJ-TX200.

Hitachi'en har jo fått gode tester, men jeg har verken sett eller hørt den. Har PJ rett over hodet, så støynivå er ganske viktig. Har _lest_ at iris kan bråke noe. Ellers så er jo billig pærer et klart pluss.

Panasonic'en kan umulig være dårligere enn den jeg hadde når det kommer til bilde og støynivå!?? Men jeg er litt skremt av den dårlige kvaliteten.

Hva tror folket om denne saken?

Og ja, er Lens Shift like "effektiv" på Hitachi som på den jeg hadde (AE700)?? Da tenker jeg på om det kan i like stor grad skyte bildet nedover, når PJ står riktig vei på en vegghylle. Vil nødig flytte hylla enda lenger ned. Jeg antar at de ikke har degradert denne funksjonen på AE900...

Alle innspill er velkomne
    Min pta 700 var også problemer med, og konklusjonen på at de ikke fant feilen
    og det at den ikke takler 720p (men 700) altså holder den ikke krava. gjorde at jeg fikk hevet kjøpet, har dog ikke fått pengene enda! de mottok prosjektoren
    for godt rundt 1,5-2mnd siden? så hadde jeg vært deg ville jeg ikke "lånt" imidlertidige penger pga at det kan bli en stund til du får dem igjen...

Selv kommer jeg nok aldri til å gå tilbake til panasonic igjen,
    Har aldri opplevd så dårlig kundeservice noensinne... eneste grunnen til at jeg ikke tramper ned kontoret deira er at jeg ble lovet pengene tilbake... som sagt har ikke fått dem endA=)'

Så etter min erfaring hadde det nok blitt hitachi tx200 ja, rett og slett fordi når man kjøper ett produkt i den prisklassen forventer man litt service!

ryktes om at panasonic var kjempebra på service før. men at de nå
    har fått nytt selskap til å ta seg av Panasonic Norge? eller noe sånt
    og de gjør visst mildt sagt en dårlig jobb, ringte dem en gang rett og slett for jeg var dritlei, og da fikk jeg beskjed om at de skulle egentlig kjørt ut pengene
    før påske men at de ikke hadde rukket det, men at det skulle bli prioritert og at jeg skulle ha dem innen 1-2 uker dette var første åpningsdag etter påsken, fremdeles ikke fått noe..........

Har personlig ikke sett tx200 i aksjon men om den er bedre på bildekvalitet også er nå saken biff=)

Vil dog også ta med at butikken jeg kjøpte prosjektoren fra hadde like mye problemer med å få noe hjelp fra panasonic så har godt å vel over 40 mailer der 20 av dem bare gjelder å få tak i panasonic=) lol.
    edit: var forresten avshop.no som jeg hadde kjøpt den igjennom..

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var IKKE en god nyhet, nå må jeg tenke her. Er det ikke det ene så er det det andre sier nå jeg... Håper det ordener seg med pengene dine.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Panasonic Norge har iallefall tidligere hatt veldig god support/kundeservice.
    2) Panasonic har bestandig ordnet opp ved feil som skyldes dem.
    3) Jeg synes faktisk AVShop(Som er DIN forhandler) burde ta på seg noe ansvar, så iallefall kunden er ute av bilde - så får heller dem ta over saken mellom Panasonic, til den blir ryddet opp i. Forøvrig synes jeg dem også burde ha noen gode retningslinjer med sine sammarbeidspartnere, som skal fungere.

Utenom det, har du sikkert vært utrolig uheldig. Panasonic har vært sterke på de fleste områder.. AVShop har også etter hva jeg har oppfattet, vært og er utrolig flinke..? Håper det ordner seg, lykke til videre iallefall!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    for godt rundt 1,5-2mnd siden? så hadde jeg vært deg ville jeg ikke "lånt" imidlertidige penger pga at det kan bli en stund til du får dem igjen...
    Jeg kjøpte PJ'en på Lefdal, og de har allerede betalt ut pengene, selv om de ikke har fått svar på kredittforespørselen fra Panasonic. Det er sånn det skal gjøres av forhandler. God service

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte PJ'en på Lefdal, og de har allerede betalt ut pengene, selv om de ikke har fått svar på kredittforespørselen fra Panasonic. Det er sånn det skal gjøres av forhandler. God service
    i så tilfelle var det svært bra av lefdal, vet at det er det de fleste butikker gjør, men i mitt tilfelle skulle de ha fra panasonic først=(

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har havnet i et dilemma. Har til nå hatt en AE700, som jeg har vært relativt fornøyd med, hadde det ikke vært for feilen jeg nå har ventet i over 1 måned på å få rettet. Er 2. gangen på 1 år at den er på rep. Begge gangene mener de at en prismeblokk er problemet, denne gangen tar det 2 måneder å få tak i den.. Får derfor pengene tilbake
    En "prismeblokk" på disse projektorene vil kanskje si å bytte ut en del som koster det samme som en tilsvarende ny projektor, så det var vel ingen dum løsning å betale deg ut penger til en ny projektor egentlig.

Det jeg ellers lurte litt på var hvorfor du har hatt problemer med dette 2 ganger på rad på din AE700, ettersom det ikke er en så vanlig feil. Det er nøyaktig obtikk med små toleranser i disse projektorene, og de er kanskje ikke så motstndsdyktige mot vibrasjoner og ytre påvirkninger man kan ha i enkelte oppsett, eventuellt store temperatur forandringer man kan få hvis man glemmer å ta av linselokket med projektoren i drift osv. Ville sjekket om det var noe i oppsettet som gjør at hyllen projektoren står på kan bli utsatt for vibrasjoner som kan skade LCD projektoren og kan overføre probelemet på neste projektor også, om ikke annet enn for å slippe frustrerende ventetid ved reparasjoner ol.

Men hvilken PJ skal jeg velge?? Har vel kommet fram til at det står mellom Panasonic PT-AE900 og Hitachi PJ-TX200.

Hitachi'en har jo fått gode tester, men jeg har verken sett eller hørt den. Har PJ rett over hodet, så støynivå er ganske viktig. Har _lest_ at iris kan bråke noe. Ellers så er jo billig pærer et klart pluss.

Panasonic'en kan umulig være dårligere enn den jeg hadde når det kommer til bilde og støynivå!?? Men jeg er litt skremt av den dårlige kvaliteten.

Hva tror folket om denne saken?

Og ja, er Lens Shift like "effektiv" på Hitachi som på den jeg hadde (AE700)?? Da tenker jeg på om det kan i like stor grad skyte bildet nedover, når PJ står riktig vei på en vegghylle. Vil nødig flytte hylla enda lenger ned. Jeg antar at de ikke har degradert denne funksjonen på AE900...

Alle innspill er velkomne
    Begge disse projektorene du nevner er gode projektorer, og feilprosent messig burde det ikke være så stor forskjell på dem heller, da vel begge bruker mye av den samme "innmaten" produsert av Epson.....

Tror ellers ikke du anga sitteavstand i forhold til lerret bredde, noe som jeg synes er litt vesentlig for valget mellom TX200 og AE900.

Sitter du forholdsvis nærme lerretet, er vel det eneste som etter min mening taler for PT-AE900, da denne har en litt mykere opptegning av Pixcel rutemønsteret enn TX200 og man slipper litt screendoor effekt pga dette.

Er vanskelig å anbefale projektorer synes jeg, fordi forskjellige personer har forskjellige preferangser og prioriterer projektorenes egne"feil" i bildet på forskjellig måte.

Vil derfor bare anbefale at du får de to kandidatene dine demonstrert, og selv velger utifra det du liker best.

Mvh

PS: til visse andre i denne tråden som "mener" at det finnes liten projektor kompetanse fordi det tar mer enn 2,5 time å få utdypende svar om screendor effekter osv i en tråd som handler om valget mellom AE900 og TX200, så vil jeg bare si at søkefungsjonen i forumet er din venn, og at de med projektor kompetanse også bruker tid på andre ting så som å bruke projektoren de har til å se på film og ikke nødvendigvis svare på mer eller mindre aktuelle spørsmål som det finnes veldig mye god informasjon om allerede på forumet.

Ellers finnes det jo ikke dumme spørsmål, bare dumme svar....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det jeg ellers lurte litt på var hvorfor du har hatt problemer med dette 2 ganger på rad på din AE700, ettersom det ikke er en så vanlig feil. Det er nøyaktig obtikk med små toleranser i disse projektorene, og de er kanskje ikke så motstndsdyktige mot vibrasjoner og ytre påvirkninger man kan ha i enkelte oppsett, eventuellt store temperatur forandringer man kan få hvis man glemmer å ta av linselokket med projektoren i drift osv. Ville sjekket om det var noe i oppsettet som gjør at hyllen projektoren står på kan bli utsatt for vibrasjoner som kan skade LCD projektoren og kan overføre probelemet på neste projektor også, om ikke annet enn for å slippe frustrerende ventetid ved reparasjoner ol.
    Hmm, kanskje du er inne på noe her ja.. PJ'en står montert på en vegghylle, og av og til når naboen under smeller som verst med utgangsdøra, så rister bildet litt. Altså vibrerer veggen noe. Er dette nok til å forårsake problemer med prismeblokken tror du?? Forøvrig har jeg aldri glemt linselokket

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Tror ellers ikke du anga sitteavstand i forhold til lerret bredde, noe som jeg synes er litt vesentlig for valget mellom TX200 og AE900.

Sitter du forholdsvis nærme lerretet, er vel det eneste som etter min mening taler for PT-AE900, da denne har en litt mykere opptegning av Pixcel rutemønsteret enn TX200 og man slipper litt screendoor effekt pga dette.

Er vanskelig å anbefale projektorer synes jeg, fordi forskjellige personer har forskjellige preferangser og prioriterer projektorenes egne"feil" i bildet på forskjellig måte.

Vil derfor bare anbefale at du får de to kandidatene dine demonstrert, og selv velger utifra det du liker best.
    Takk for gode råd! Jeg sitter forøvrig rett under PJ, så det blir ca. 3,5m fra lerret.. Når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk irritert meg litt over SmoothScreen når jeg har brukt PJ til noe surfing og sånt. Ikke at jeg bruker PJ så mye til slikt, men i de situasjonene skulle jeg gjerne hatt skarpere bilde i alle fall..

Fikk akkurat greie på at de har Hitachi'en på Hifi klubben her i barteby, så det blir nok en liten demo om noen få strakser hvis jeg er heldig

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kanskje du er inne på noe her ja.. PJ'en står montert på en vegghylle, og av og til når naboen under smeller som verst med utgangsdøra, så rister bildet litt. Altså vibrerer veggen noe. Er dette nok til å forårsake problemer med prismeblokken tror du?? ..
    Kan vel ikke si dette med sikkerhet, men det kan jo være en teori man kanskje burde ta høyde for ved oppsett for neste projektor så man reduserer faren for at samme prisme problemer skjer igjen, dvs man legger inn en form for fleksibel energi absorberende demping av projektoren mot hylla eller hylla mot veggen så ikke energien fra dørlukkingen og vegg vibrasjonene overføres like intenst som tidligere.

Ellers utifra din erfaring og beskrivelse av SmoothScreen teknologien fra AE700, så synes jeg TX200 høres enda mer aktuell ut for deg, men det er vel noe en demo hos Hifiklubben vil kunne vise enda bedre. ;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •