Ja takk, begge deler???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ja takk, begge deler???

Jeg skal kjøpe en prosjektor i jobbsammenheng for å ha med på reise i forbindelse med presentasjoner hos kunder (må altså ikke være for stor). Samtidig ønsker jeg at den skal gi brukbart resultat i stua til film (HD Ready).

Finnes det noen prosjektorer som kan kombinere disse to ønskene? Prisen må ikke nødvendigvis være lavest mulig.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helst en med mulighet for variasjon av både lysstyrke og 4:3/16:9 ville jeg tro? I jobbsammenheng har jeg så langt god efaring med Ask projector faktisk, da riktignok kun ment til presentasjon og ikke film.

Mitsubishi HD4000 DLP er HD-Ready og beregnet for litt mer av bruken du sikter til. BrilliantColor, 2000 ANSI Lumens, 1280 x 768, 2500:1.

En rimelig løsning, som jeg tviler på er helt god til ditt bruk:
    TX-200 har du mulighet for å velge mellom 960 og 1200 ANSI Lumens. Denne har også smart resizing ved pc bruk, samt greit med innganger. Men at dette er en optimal presentasjonsprosjektor tviler jeg på.

NB!
    Kommer ikke på noen i farten som er veldig god på både presentasjoner og film, første jeg tenkte når jeg leste tråden din var HD4000.

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en mitsubishi hc3000?

den har jo samme oppløsning som de fleste skjermkort støtter?

Liten og kompakt er den jo forsåvidt, samt at offset er jo greit hvis men skal sette pj'en på møtebordet

rene bonusen er jo at den funker fett på film oxo, har jeg hørt ihvertfall :razz:

Mats

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsa_bergen
    Hva med en mitsubishi hc3000?

den har jo samme oppløsning som de fleste skjermkort støtter?

Liten og kompakt er den jo forsåvidt, samt at offset er jo greit hvis men skal sette pj'en på møtebordet

rene bonusen er jo at den funker fett på film oxo, har jeg hørt ihvertfall :razz:

Mats
    1000 ansi lumen kan bli litt i svakeste laget...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket raskt noen tester av produktene nevnt over - skjønner jo at det kanskje ikke er så lett å finne et PJ optimal for denne bruk. Tar gjerne i mot flere innspill.

Det viktigste er vel at den ikke bør være for tung, med hensyn til at vekten sammen med en laptop ikke må bli så stor at det blir problematisk å få med seg utstyret som håndbagasje på fly.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tur til projectiondesign.

Action!model two eller business versjonen evo2sx+ burde være interessante!
    http://www.projectiondesign.com/Default.asp?CatID=1387

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AHA
    Sjekket raskt noen tester av produktene nevnt over - skjønner jo at det kanskje ikke er så lett å finne et PJ optimal for denne bruk. Tar gjerne i mot flere innspill.

Det viktigste er vel at den ikke bør være for tung, med hensyn til at vekten sammen med en laptop ikke må bli så stor at det blir problematisk å få med seg utstyret som håndbagasje på fly.
    Du nevnte jo at pris ikke nødvendigvis var noen hindring, hva med å kjøpe to stk? En budsjett LCD, som du kan bruke hjemme.. og en rimelig, men god presentasjonsprosjektor? (Muligens litt vanskeligere å få godkjent av bedriften, med mindre du er eier\ansvar selv)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken var jo at jeg skulle få slått to fluer i én smekk - få kjøpt inn et nødvendig produkt til bedriften og samtidig få dekket behovet for en hjemmeprosjektor uten å måtte betale for dette privat. Jeg eier selv bedriften så dette er ikke problemet, problemet er hva revisor godtar.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en slem revisor? Burde fungere fint med "Kom best økonomisk ut med to stk. til lavere pris enn en til dyr, den ene er beregnet til presentasjoner i lyse konferanse rom, mens den andre er til presentasjoner i mørke rom" Burde uansett ikke være noe problem å få til, i din situasjon, men det er nå min mening. (Vet selvfølgelig ikke hva du driver med, så det er klart at hvis du driver med plenklipping er det litt vanskeligere å dekke to stk. projectorer kontra èn)

Du burde iallefall vurdere to stk, mener jeg :razz:
    :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, dette er muligens en vei å gå. Min revisor er ihvertfall "pliktoppfyllende" slik at han er "strictly by the book".
    Når vi har kommet så langt, har du noen tips når det gjelder to gode prosjektorer slik som du antyder? Vet det er mange slike diskusjoner i dette forumet, som jeg skal kikke nærmere på, men det er jo greit å ha et sted å starte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •